Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ga niet naar de laatste jaren van de vorige gen kijken om te bepalen wat ik in de volgende gen als eerste ga kopen...

    kijk alleen naar het komende jaar. Ik ga niet op basis van eventuele games in 2017 nu mijn keuze maken want uiteindelijk is de gelegenheid in de loop van zo'n hele generatie er toch wel om alles te spelen

    vervelende is, ik heb nu eigenlijk nog steeds geen idee wie in het eerste jaar z'n shit beter voor elkaar gaat hebben. Maar ik heb ook geen zin om het eerst een paar maanden aan te gaan kijken
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik wel, want dan weet je wat die studios in hun mars hebben. Halo 4 was dramatisch saai en unbalanced. Gears Judgment was een cash grab en rushed job en launcede met 4 maps ... , terwijl Sony nog gewoon dikke games achter elkaar pomp. Dus voor mij is het vertrouwen door Sony gewoon gewonnen en ga ik voor PS4 als main.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Nah ben ik het niet mee eens. Ik vond de eerste policy van MS ook helemaal niet zo'n ramp, dus die mooie woordjes van Sony kwamen niet zo hard aan bij mij, om het maar zo te zeggen. Verder vond ik dat ze een bijna slaapverwekkende show hadden. Footage van hun eigen games was er amper, en teveel shit van AC Black Hag en WD, nah man.

    Ik heb geen idee hoe de X1 er over zoveel jaar uitziet qua exclusives, maar ik heb sowieso niet extreem te klagen gehad over de 360. Toegegeven na de introductie van Kinect werd alles wat minder, toch heb ik genoten van een Gears 3 en Halo 4 hoor. Vind soms wel dat die 'zoooooveel' exclusives van Sony overhyped is. The last of us was geweldig, maar er is genoeg aan exclusives wat gewoon totaal geen impact gaf. Ik noem een Starhawk bijvoorbeeld. Afgezien van God of War 3 heb ik volgens mij alle exclusives die ik het ECHT waard vind. Maar zo ziek veel meer exclusives hadden ze ook weer niet.

    Long story short...we leven nu en MS laat nu zien dat ze met toffe shit komen. En vergeet Quantum Break niet en de game van Black Tusk Studios. En afgezien van Halo 5 en de nieuwe Fable die na de launch komen zie ik weinig terugkerende IP's. Enneh....Sony komt meteen bij launch met Killzone en je kunt er donder op zeggen dat er een Uncharted 4 komt. Niets mis mee, net zoals dat er niets mis mee is dat MS met een nieuwe Fable en Halo komt. Die Spencer van MS heeft wel duidelijk gemaakt dat we de eerste tijd geen Gears hoeven te verwachten. Good...een goede mindstate vind ik.

    Het komt juist oa door Phil Spencer denk ik ook, want ik heb begrepen dat die dude zeer veel om core games geeft. Een goede zaak dat hij nu bij MS zit dus. Ik heb er wel vertrouwen in dat we over een paar jaar nog steeds toffe exclusives gaan krijgen, maar misschien brengt Sony er meer, nou prima...want die PS4 komt er ook echt wel hier. Voor mij blijft echter Xbox de main hiero, alleen al om die controller en gewoonweg dat ik een top service van MS gewend ben qua hoe alles op het dashboard ging, Xbox Live, Marketplaxe etc, ik vertrouw hun er meer mee dan Sony.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij was de Ps3 tijdens de launch niet eens zo boeiend, maar dat kan ook gezegd worden van de 360. (Kameo was heel tof en PDZ was destijds een toffe online game)

    Wie had Gears verwacht tijdens de launch van de 360 en de Last of us op de Ps3.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Klopt ook, bij mij is het zo gegaan, Xbox 360 met Gears of War/Alan Wake/Halo 3 etc tot aan Gears 3 was geweldig, ik speel Gears 3 nog steeds elke dag. En ergens, ik denk vanaf Kinect inderdaad dat ze dik bergafwaarts gingen en Sony kwam met domme games eerst zoals Star Hawk, MAG, Resistance die bullshit games haha. Maar ineens kwamen games als Uncharted 2/3, GoW3, TLOU, Ni No Kuni, Heavy Rain en hopelijk Beyond Two Souls die me echt meer vertrouwen geven aangezien mn 2 favo Xbox games (halo en gears) zodanig gedaald zijn qua niveau.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ah het is jammer dat dat gebeurd is. Persoonlijk was ik nooit een grote Halo fan, maar van 4 heb ik echt genoten. Zowel off als online. Gears Judgment is wel ECHT minder inderdaad en als ze ooit terugkomen moet het van het Gears 1-3 caliber zijn, anders meh.
     
  7. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Toch ben ik ook weer aan te twijfelen geslagen.

    Ik zit toch te denken of ik wel meteen een nieuwe console haal. Heb toch een paar punten waar ik mee zit.

    1: heb echt nog teveel games op de Xbox 360 ( Alleen GTA V dan) en in Steam, Origin en Uplay (game het meeste op pc) die ik nog moet spelen.

    2: ik game het laatste jaar echt veel meer op de pc en het bevalt me eigenlijk super. Steam is super als er weer goede sales zijn, en je kan voor bijna elke game wel een controller gebruiken.

    3: als ik een next gen console haal, is dat puur voor de GTA's en de exclusives/indies. De rest speel en koop ik gewoon op Steam voor de PC.

    Dus ik ga de Xbox One of de PS4 denk ik toch pas 1 of 2 jaar na de release kopen. Dan is die hopelijk toch goedkoper en kan ik echt een keus maken tussen al die exclusives die zijn uitgekomen. Nog steeds trekt de PS4 mij meer, maar de Halo serie vond ik ook altijd wel top.

    Dus ik wacht denk ik toch maar even met de aanschaf van een nieuwe console.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Heb hetzelfde als Vault-Boy. Backlog is echt massive met de games die ik nog voor de PS3 en PC moet spelen. Daarnaast komen er nog een aantal must haves uit zoals GTA V, Beyond: Two Souls, Dark Souls 2 etc.

    Gaat sowieso een PS4 worden. MS heeft het echt totaal verneukt voor mij met al die BS en überhaupt hun hele houding richting de gamers. Heb daarnaast ook niet veel meer met hun exclusives. Afgelikte boterhammen zoals Halo 34 en Gear 27 kunnen me echt gestolen worden tegenwoordig. Doe mij dan maar interessante nieuwe IP's zoals the Last of Us, Beyond: Two Souls, Ni No Kuni, Journey, Unfinished Swan, Rain, The Order etc. Had bijna een PS4 gepre-ordered toen met die discount voor studenten maar heb weinig met Killzone en de launchgames en zoals gezegd komt er nog genoeg interessants uit :)
     
  9. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ja ik wil eigenlijk ook nog een 2ehandse PS3 voor al die toppers idd:+

    Zat pas wat video's te bekijken van The Last Of Us. Damn man moet echt die game spelen. Zeker als ik nog een PS3 heb met ps plus voor 1 jaartje. Nou dan kan ik helemaal vooruit.

    Killzone zag er super uit hoor, maar het is ook weer niet de game waarvoor ik een PS4 wil halen. Die indietitel Rime zag er wel weer tof uit. Daarom wil ik wachten totdat er games tussen zitten die mij echt leuk lijken.

    Voor mij word het denk ik ook wel een PS4, maar toch koop ik hem 1 of 2 jaar later. Ik heb echt nog teveel games die ik nog wil spelen.
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nu was ik toch al van plan om meteen een PS4 te halen, maar ook ik heb em niet per se voor Killzone in eerste instantie. Speelde nooit echt lekker IMO.

    Maar Killzone Mercenary speelt zo verdomde lekker op de Vita, en wat ik tot nu toe heb gezien van Killzone SF ziet er top uit, dat ik eigenlijk voor de eerste keer echt uitkijk naar een Killzone game.


    Het was niet de game voor mij om de PS4 te gaan halen, maar staat nu wel bovenaan mijn lijstje om meteen te spelen!
     
  11. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik haal een PS4 op de launch, maar ik hou mijn PS3 gewoon ( 360 ga ik wel verkopen :) ). Nog genoeg te spelen op de PS3 (PS+). En denk sowieso dat ik een game als GTA5 zeker maanden zal spelen (ook in 2014).

    Killzone en inFamous (komt pas begin 2014) zijn voor mij zekerheidjes. Voor de rest weet ik het nog niet echt. Ga er waarschijnlijk nog 1 game bij halen op de release, maar welke weet ik eerlijk gezegd nog niet.

    Misschien Watch Dogs. Al zijn de laatste trailers ook niet echt indrukwekkend.

    BF4 haal ik iets later. 2 Shooters gaan een beetje te ver.

    Dus ja, er zijn niet heel veel launch titels die ik écht heel graag wil hebben. Met Killzone en wellicht Watch Dogs zal ik me wel een tijdje kunnen vermaken. Op Kerst haal ik BF4 nog er bij. En dan is het wachten op inFamous.
     
  12. Spartacusss NL

    Spartacusss NL Active Member

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    foutje verkeerde topic
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    En toch de One maar in 13 verkopen :+, tsja, een bedrijf dat zich ''schuldig'' voelt.

     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Helemaal met je eens dat Halo 4 en Gears Judgement maar matig waren. En dat Sony met vooral the Last of us zo helemaal aan t eind echt nog met vette games komt.

    Maar dat helpt me voor alsnog niet echt kiezen want we hebben het nu over 6 jaar na launch waarin MS niet echt meer met nieuwe shit komt en Sony nog wel

    maar de eerste jaren van de 360 waren echt geweldig. Imho beter dan de eerste jaren van de PS3 qua exclusives...

    al denk ik dat het al met al niet veel uit gaat maken want als ik eerlijk ben kijk ik meer uit naar bijv Destiny, Division, BF4 en andere multiplats dan welke exclusive dan ook
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Fable 1 remake komt ook nog voor de 360 natuurlijk ;)
     
  16. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind het alleen maar goed nieuws dat de oude Xbox 360 nog supported blijft. Ik kan ze prima een tijdje naast elkaar gebruiken. Daar is helemaal niets op tegen lijkt me.
     
  17. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij idem, maar de 360 dan vooral voor Gta V Online:)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat bij mij af en toe wel knaagt is dat ik, door de aanschaf van een nieuwe console, ik mijn hele backlog min of meer bij het grofvuil zet. Ik zal er soms misschien nog eentje spelen, maar ik vrees dat games als Alan Wake, The Darkness I en II, Hitman Blood Money en nog veel meer ongespeeld in de kast blijven staan tot het einde der dagen. Best zonde <_<
     
  19. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Maar misschien valt het mee...
     
  20. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Nog een reden om voor de Xbox One te gaan, dan heb je nog tot ergens in 2014 voor je backlog ;)!
     

Deel Deze Pagina