Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. reatrix

    reatrix Active Member

    Berichten:
    840
    Leuk Bevonden:
    17
    Veel gamers niet gekozen tussen Xbox One of PS4

    Veel gamers weten nog niet of ze nou voor de Xbox One zullen gaan of de PS4. De strijd tussen Sony en Microsoft is daarom ook harder dan ooit te voren. Komende maandag zal Sony waarschijnlijk uit de doeken gaan doen wanneer de PlayStation 4 in Japan gereleased zal gaan worden. Dus voor de Japanners kan dat nog een factor zijn die meeweegt, maar op een Amerikaanse elektronicabeurs, waar een onderzoek werd gehouden onder de bezoekers, kwam er toch uit dat een merendeel nog geen keuze had gemaakt tussen de Xbox One of de Playstation 4.

    Wanneer we kijken naar de cijfers van dit onderzoek, komen we tot de conclusie dat maar liefst 86 procent van de gamers nog geen keuze hebben gemaakt tussen de Xbox One of de Playstation 4. Al is er natuurlijk al wel het vermoeden dat Sony de meerderheid van de stemmen zal gaan krijgen na al de blunders van Microsoft. Wel geven de gamers aan dat hun twijfel komt, omdat ze de consoles eerst willen testen voor dat ze hun definitieve keuze gaan maken.

    Sony kan toch met opgeheven schouders kijken naar dit onderzoek, want toch geeft 73 procent alvast wel aan een voorkeur te hebben voor de Playstation 4. De uitslag klinkt met 86 procent die nog twijfelen natuurlijk als muziek in de oren voor Microsoft, aangezien ze hopen nog gamers over te halen naar hun console. Dit onderzoek geeft Microsoft in ieder geval hoop.

    Voor iedereen die denkt dat deze doelgroep vast geen ‘echte gamers’ zijn, maar liefst 93 procent van de ondervraagden gaf aan een ‘hardcore-gamer’ te zijn. Al gaat het hier natuurlijk wel om een Amerikaans onderzoek, dus het kan best zo zijn dat de rest van de wereld er heel anders over denkt.
     
  2. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat zal ik dan ook nooit doen. Mijn 360 blijft mooi staan naast mijn next-gen console zodra ik die ga halen. Net zoals mijn originele Xbox hier ook nog steeds staat. :thumbs:

    EDIT: om nog even toe te voegen, ik snap het hele gedoe met onderscheid current-gen/next-gen anno 2013 niet meer. Wat boeit het nou op welke hardware een game uitkomt? GTA V is daar een mooi voorbeeld van. Die game is veel ambitieuzer als sommige zogenaamde next-gen titels zijn. Echter, komt hij mooi op de 360/PS3 uit, omdat de game daarop ontwikkeld is en de grafische kracht van de next-gen consoles niet nodig is.

    Nieuwe generatie consoles is gewoon het equivalent geworden van je grafische kaart upgraden op je PC. Zoveel bijzonders is er niet meer aan naar mijn mening.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Is niet alleen grafisch. BF4, 60fps en 64 man kan gewoon niet op current gen.
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat heb ik dus ook. Games als Tales of Vesperia, Skyrim, L.A. Noire, Hitman Absolution en zo kan ik nog wel even verder gaan. En ik wíl ze ook gewoon spelen maar gewoon weinig tijd..
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Eens, ik zeg bij elke nieuwe console tegen mezelf.... Ja, ik ga er nog op spelen... Maar tot nu toe (vanaf Nintendo 16 bit) laat ik hem altijd links liggen.

    Altijd!

    Daar ben ik dus ook bang voor, ik heb zelfs nog Journey op het programma staan, beyond two Souls, red dead redemption, om maar een paar te noemen.

    Ook ivm de digitale content die ik steeds meer heb, mede door Psplus en de uitverkoop van de afgelopen mekaar maanden, zie ik mezelf ze gewoon stof laten happen.

    Trials? Al een jaar niet aangeraakt, limbo? Ook niet, Wipeout? Al een paar jaar niet.

    Zonde, en toch ga ik niet spelen, want ik merk aan mezelf dat ik maar al te graag spellen wilt hebben en spelen die NU afspelen.
     
  6. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik heb nog iets van 30 pc games (wat ik eerder al zei) die ik nog wil spelen, maar om heel eerlijk te zijn heb ik daar ook geen zin meer in8)

    Heb er op zich wel tijd voor (heb helaas maar een bijbaantje nu), maar heb geen zin meer om hele dagen te gamen en al die spellen perse te spelen:emo:

    Wat ik al vaker heb gezegd. Ik speel eigenlijk alleen nog maar Fallout 3, New Vegas, Skyrim en heel soms een ander spel tussendoor. Heel veel games boeien of interesseren me gewoon niet meer. Van die 30 games zitten een hoop games bij die ik jaren geleden nog tof vond. Maar nu heb ik er gewoon geen zin meer in.

    Over een paar dagen komt natuurlijk GTA V uit en daar gaan ook zeker weer een aantal maanden naartoe. Dan heb ik al helemaal geen zin meer om oudere games te gaan spelen:+

    Ik weet wel als ik een next gen console neem. Dat ik zoals nu veel selectiever wordt qua games kopen.
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat zeg ik bij iedere nieuwe console tegen mezelf, om vervolgens 4 maanden later al een backcatalog te hebben opgebouwd :lol:
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is alleen zo jammer, dan gaan ze de 360 nog wel supporten maar dan is de One niet backwards compatible. Nu moet je helaas toch switchen tussen beide consoles, iets wat een gemiste kans is.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Dit dus, wordt echt gevaarlijk... Ben bang dat ik nog 4 games gewoon in seal heb liggen :emo:
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb de afgelopen drie jaar denk ik 5/6 games gekocht ofzo (+ misschien 3-5 arcade titels). Heb bijna alles verkocht, nu klaar voor next gen. Gamen doe ik nog maar weinig, maar ik wil dat ding gewoon hebben op de launch. 360 Gaat daarna in de kast.
     
  11. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
  12. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
  13. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Zegt niets, de video is een samenwerking tussen Xbox360Achievements en PS3trophies, dus had net zo goed andersom kunnen zijn. Uiteindelijk is het echter de mening van één persoon.
     
  14. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ach ja

    De DS4 is 100 maal beter dan de DS3.

    Dat is voor mij het belangrijkste

    :b:
     
  15. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor mij gelden de volgende dingen van een aankoop voor een console

    - Welke console hebben al je vrienden
    - Games
    - Controller
    - Gebruiksvriendelijkheid

    Prijs maakt mij niet uit
     
  16. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Maar wat als: al jouw vrienden een ps4 hebben, maar jij de one controller het beste vindt, en de wii U het gebruikers vriendelijkst is en de games op de ps vita vind jij het leukst?
     
  17. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    www.marktplaats.nl
     
  18. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Voor jou geen GTA 5 ? :eek:
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Klopt.
     
  20. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij hadden ze geen beter moment kunnen kiezen om GTA V te lanceren. Samen met mijn backlog meer dan voldoende te doen tot 2014. Ik Hoop wel dat ze jan-feb met de XBO komen en niet pas ergens in de zomer ofzo.
     

Deel Deze Pagina