1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Playstation Vita [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 7 aug 2013.

  1. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Wist niet dat je een 3ds had xD maar vitatv lijkt best wel ziek te worden idd. Vooral ook i.c.m. de prijs. 1 ps4 2 tvs om op te gamen. Heb vaak genoeg me ps3 verplaatst naar woon en slaapkamer.

    Nu ook Netflix naar NL komt lijkt het me super mocht het ook werken op de vita tv. Gewoon DE vervanger van apple tv. Ik zag er ook een usb iingang opzitten, dus wie weet.

    Alleen wel weer raar dat je vita games kan spelen met een ds3 controller, de ds4 beschikt dan nog over een enige trackpad die de features van vita games kan opzich nemen. Op de ds3 controller mis je dit toch.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kopers van de nieuwe PSVita krijgen net als bij de PS4 90 dagen gratis PSN+

    Ik ben bang dat de verschillende tussen de oude (AMOLED) en de nieuwe (LCD) enorm groot is.
    Vraag me ook af welke verlichting Sony gaat gebruiken voor de nieuwe PSVita backlight of Edge-LED.
     
  3. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Het is toch al bekend dat je PS4 games kan spelen op je Vita? Of bedoel je dat niet?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik dacht dat dat alleen "thuis" was. Ik ben benieuwd of het ook werkt met een 4G netwerk en/of bijvoorbeeld op een andere lokatie (bij vrienden of op een wifi locatie)
     
  5. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Een quote van de GameKings website/nieuwspost:

    "Sony heeft een lijst uitgegeven met welke games speelbaar zijn via PS Vita TV. Deze lijst bevat onder andere Mind Zero, Dead or Alive 5 Plus, Soul Sacrifice, Dragon’s Crown en Final Fantasy X & X-2 Remastered. Overigens zijn niet alle PS Vita-games speelbaar via de PS Vita TV, want sommige games hebben natuurlijk het touchscreen nodig om gespeeld te worden. Denk bijvoorbeeld aan het aankomende Tearaway van Media Molecule.

    Het apparaat ondersteunt twee PlayStation 3-controllers, waardoor samen spelen ook mogelijk zou moeten zijn. Als de PlayStation 4 uitkomt, komt er een update zodat de PS Vita TV ook twee PlayStation 4-controllers ondersteunt. Wel zo handig, natuurlijk."
     
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Mhh dat wordt dus niet met 4 vrienden op de bank in de huiskamer gamen :mad:.

    Hoe willen ze dat doen met die Vita spellen dan en twee controllers. Want nu kan je ook niet met twee controllers op één Vita toch? Of kan je nu twee Vita's aan elkaar koppelen en dan met elkaar spelen, dat je op je eigen beeldscherm kijkt maar toch hetzelfde ziet.
    Als dat niet zo is moeten al die spellen dus een nieuwe mode ontwikkelen die alleen speelbaar is via VITA TV en niet via de VITA zelf. ? Ik bezit nu geen Vita dus als iemand hier antwoord op kan geven O-)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet ook niet goed wat je met 2 controllers moet. Het is niet zo alsof er splitscreen games zijn. :p Wel online MP, maar dat is...online, dan heb je geen 2 controllers nodig.

    Hm, Persona zal dus wel kunnen. Uncharted niet... Sly ook niet, Ass Creed ook niet...
    Waarom laten ze me niet via een kabel oid de Vita koppelen aan dat apparaat, en dat ik dan zo speel. Dan maar niet met de Dualshock. Als ik maar op TV kan spelen.
     
  8. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Idd dat was ook het eerste wat ik dacht. Wat misschien nu wel verklaart kan worden is AC liberation HD, oftewel misschien een aangepaste versie van AC Lib om die vervolgens op de Vita.TV te kunnen spelen.

    Al lijkt het me wel ontzinnig om een game aan te passen om hem vervolgens alleen maar op een tv te kunnen spelen.

    Rayman origins/legends bevat volgens mij ook touch? Deze zouden dan ook automatisch onspeelbaar zijn... Er zullen dus niet veel games overblijven. En naast de games is het nog niet eens zeker of het apparaat hierheen komt.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe kom je erbij dat ie hier misschien niet zal komen?

    Maar goed, het grootste minpunt is dus dat niet iedere titel speelbaar is, dat ik niet gewoon mijn huidige Vita kan verbinden met het apparaat. Anders was het echt day 1. Nu moet ik er nog eens goed over nadenken...

    [​IMG]

    Die USB poort zal wel gebruikt worden om de Dualshock mee te verbinden, maar waarom nou niet gewoon m de Vita mee te verbinden. :mad: De correcte USB kabel wordt toch al met de Vita meegeleverd, en kan ook gebruikt worden om data over te verzenden (itt de Play & Charge kit van de 360)
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Waarom idd niet gewoon je Vita aansluiten, en die dus gebruiken als controller? Zou meteen het touch probleem op kunnen lossen.:9

    Het klinkt als een handig apparaatje, maar denk niet dat ik het veel zal gebruiken....
     
  11. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ze hebben nog niet bevestigd toch? Lijkt mij wel hoor dat die komt, maar er is niets over gezegt. USB mag ook best gebruikt worden voor een externe hdd ofzo voor films/mkv bestanden :D

    Ik ben bang dat die functies/features niet 100% werken, althans niet vloeiend. Of dat er teveel haken en ogen aanzitten.
     
  12. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Bron: http://www.insidegamer.nl/artikel/107012/de-playstation-vita-sleutel-tot-succes-playstation-4
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik denk dat dit voor remote play handig kan zijn. Dan hoef ik geen tweede PS4 te kopen als ik in de huis kamer wil gamen in plaats van mijn game room en dan kan ik met een gewone ps4 controller spelen ipv het kleine scherm van de vita ;)
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De persoon in het verhaaltje hierboven heeft meer aan de VitaTV dan aan de Vita zelf. :)
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tuurlijk, voor mensen in dit soort thuissituaties is het ding een briljant geniale oplossing, maar ja...ik heb geen aparte gamekamer.:9


    Maareh....Xbone al gecancelled Fardo?:+
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is toch JUIST handig voor mensen die geen apart hok hebben om in te gamen?
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Niet voor mij. Ben gescheiden, dus TV is helemaal voor mezelf, behalve als ik mijn dochtertje heb, maar die gaat om 19.30/20.00 naar bed.

    EDIT: bovendien staat op de slaapkamer nog zo'n oude TV met een bak erachter...geen HD dus.:+
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dit is NIET voor de Vita. Maar wat had ik het wel graag gehad.
    En als het op smartphones kan, waarom niet op de Vita? (hetzelfde met Rayman Fiesta)
    Ubi, waarom laat je ons in de steek? Ik had Liberation nog wel op de release gekocht.
    Ik wil piraatje spelen op de Vita. :mad:
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Overigens: als ik nu via PS+ vita games binnen hengel, kan ik die dan straks via de vita tv spelen?
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mits ze compatible zijn met het apparaat neem ik aan van wel. Lijkt me iig wel zo logisch. :p
     

Deel Deze Pagina