[XOne] FIFA 14

Discussie in 'Games' gestart door JeeEm, 17 apr 2013.

  1. Daninho NL

    Daninho NL 360

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan hem ook nergens vinden. Hij is toch gewoon voor iedereen te downloaden? (ook met een 48uur xbox live abbo?)
     
  2. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Nope, alleen vaste Xbox Gold leden. 48 uur xboxlive abbo = Probeer kaartje om online te kunnen spelen, maar geeft geen recht om nieuwe demo's te downloaden.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2013
  3. HaRrIeHaKkEr

    HaRrIeHaKkEr PSN: Zwaarface

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    0
    Via bing search > Fifa 14 dan staat hij er
     
  4. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Vind 'm erg fijn spelen. Fifa 13 draaide alleen maar om snelheid, verder boeide de stats helemaal niks van een speler. Sprinten is nog wel even wennen, en vind 't jammer dat je niet vanuit stand met de rechterstick snel kan wegsprinten door de bal ver vooruit te spelen.
     
  5. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Even de PC demo checken dan.
    Kijken of het bevalt.
     
  6. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Het voelt super realistisch aan en ziet er ook mooi uit, maar toch blijft Fifa vele fouten behouden en oude fouten zelfs terug komen.

    Meer dan de helft van de goals die ik tegen krijg zijn: Rebound goals en kopballen uit corners. Dit komt zelfs vaker voor dan in Fifa 13 en Fifa 12. Luistert EA wel naar de fans? dit zijn de afschuwelijkste goals en we willen al jaren lang dat dit probleem wordt verholpen.

    Het is natuurlijk flink wennen qua dribbelen, maar de animaties zien er top uit! Wereldklasse is heel erg moeilijk en het lijkt wel alsof de computer minimaal 1 doelpunt per wedstrijd moet maken, want elke bal vliegt er in. Verdedig je eens goed, valt de goal wel via de rebound of uit een corner. Jammer!

    Ik weet dat dit nog een demo is en dat de kleine foutjes nog worden weggewerkt. Ik heb er in ieder geval zin in!
     
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Wat ik van mijn broer (in Einhoven.. met onze XBOX.. :'-() hoor is:

    - Steekpassjes over de verdediging heen lukken nu wel, heerlijke korte boogballetjes.
    - Skills zijn makkelijker dan voorheen.
    - Afhouden met (LT) is ongelofelijk handig en vet.
    - Het afremmen van de snelheid tijdens draaien ziet er vet uit en voelt apart, maar zeer realistisch.
    - Het rennen, totaal, voelt veel 'echter'.
    - Looplijnen zijn heel erg goed.
    - Animaties zijn goed.

    Dit voorspelt veel goeds, want normaal zijn de demo's altijd kut, vind ik zelf. De full-game zal zeker een stuk beter zijn en dus hebben we waarschijnlijk (ik moet zelf nog testen) weer een topper! _O_
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Vind het schieten ook een stuk lekkerder, ballen vliegen veel meer. Balcontrole/gevoel is wennen, draaien gaat een stuk realistischer en kappen niet zo makkelijk meer.

    Die rebound goals snap ik niets van dat zit echt al jaren in Fifa, dat mag er echt uit.

    Verder zit er wel lekker veel beweging in het spel. Paar keer al gehad dat spelers al diep liepen, dat ik te laat was met de pass.

    Nu snelheid niet zo belangrijk meer is ben ik benieuwd hoe het straks gaat met de sterke spelers van City en PSG bijvoorbeeld. Of je daar niet mee domineert... In ieder geval ben ik wel weer verkocht voor dit deel!
     
  9. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Het zou wel mooi zijn als de completere en technischere spelers eens beter zouden zijn dan pure snelheid.

    ...

    rebound goals ...
    corner goals ...

    :F:

    Alles wat ik kan zeggen. Dat zijn echt de aids en kanker van het FIFA, als ik het zo zou mogen benoemen. De twee aller allerkutste fouten in het spel (net als in het leven).
     
  10. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Ibrahimovic 8)

     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    FUT? Nice :cool:.

    Hier (S7) lees ik dat de Beta een latere en betere build is dan de demo, voor degene die twijfelen na een demo en niet weten dat de full-game altijd veel beter is:
    http://www.se7ensins.com/forums/threads/beta-demo-fifa-14.983388/

     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Ok, gisteravond 3 potjes FIFA 14 gespeeld, en dit zijn mijn bevindingen als PES speler:

    - Lekker snelle laadtijden. Ja dat ben ik niet gewend bij PES :p
    - Mooie frisse en lichte menu's. Ga wel de game voortaan in Engels spelen want voor de Nederlandse taal in games word ik lichtelijk allergisch vrees ik
    - Soundtrack op het eerste gezicht (gehoor) dikke prima

    - Voor de wedstrijd heb je nu ipv doelloos rondrennen nu diverse challenges, beetje als in PES maar dan voor de game. Echt tof en naast de fun is het ook gewoon leerzaam.
    - Ingame ziet er echt goed uit, maar komt mij als PES speler een beetje te klinisch over. Lastig te zeggen, maar de kleuren vind ik persoonlijk wat te vibrant en te helder. Ook een dingetje van smaak
    - Snelheid van FIFA ligt hoog, maar ik zag dat dit met sliders wellicht kan worden aangepast, beetje zoals in NBA 2k. Goede toevoeging maar nog niet mee geëxperimenteerd
    -Physics van de bal vind ik niet echt helemaal top: vooral met dribbelen op snelheid verlaat de bal de voet met redelijk hoge snelheid maar remt hard af… Een mislukte pass daarentegen lijkt soms 30m met dezelfde snelheid door te rollen
    - Schieten voelt best goed, net als passen… Alleen mogen ze van mij de geluidseffecten wel wat harder doen hoor! Of desnoods een kleine controller vibratie, zodat je ook echt het idee hebt dat je een bal zelf passt/schiet. Maar ik moet zeggen, het schieten en de verschillende soorten schoten zijn echt heel tof en voelen ook als eigen goals
    - Het scoren is dus tof, maar dat moment net ná de goal voelt niet echt alsof het hele stadion ontploft.. Meestal begint een stadion al te juichen paar tiende seconden voor de goal, maar bij FIFA mist dat wel een beetje. Had echt zo’n gevoel ‘are you not entertained?’ :+
    - Zelf juichen is irritant en gay. Vooral online.
    - Slidings zijn goed geregeld vind ik. Alleen zijn deze niet overpowered in FIFA? Het lukte mij best vaak de bal te veroveren met een sliding terwijl dit in ‘het ecchie’ niet bijster veel voorkomt.
    - Menu’s ingame zien er echt superslick uit, geweldig. Alleen het formatiesysteem in PES werkt wel beter hoor.
    - Heb best veel de lat en de paal geraakt. Opvallend veel, en ook irritant dat je een controller enorm gaat trillen.
    - Alle teams zijn wel echt goed. Elk team speelt een goede passing game en bv New York speelt geen lange ballen, nooit niet. Alleen de keepers. Dat mag van mij ook wel iets gebalanceerd. Elke wedstrijd die ik speel zijn puur schoonheden, want alle passjes lukken. Zelfs bij 0-0 stand :p
    - Steekpassjes werken heerlijk, hopelijk niet te heerlijk. Dit was namelijk in PES het geval dat opeens iedereen hoge steekballen gaf. Hopelijk kijkt EA ook goed naar wat de fans van de concurrentie zeggen

    Al met al: echt een hele toffe footie hoor. Heb vorige jaren ook wel eens FIFA gespeeld maar heel snel uitgezet. Deze demo was echt goed en als ik next-gen ga koop ik dus zeker FIFA. Misschien lijken de bovenstaande puntjes beetje negatief maar dat is altijd makkelijker lullen natuurlijk :p.
    Qua gevoel en sfeer zijn er nog wel dingetjes te winnen, maar zie nu wel in dat FIFA wellicht wel de beste footie is. Maar mijn hart ligt nog wel bij PES…
     
  13. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
    Nog steeds aan het downloaden :)
    Xbox staat wel uit maarja
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Tyrant die FIFA tof vindt? Daaaaamn :+.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Ja stond er ook wel ff van te kijken :p

    Maar in FIFA zit ook sowieso English Championship? En ook toevallig de 2e Engelse divisie?
    Dat is wel echt ziek voor een Carreer hoor.
     
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Premier League, Championship, League One en League Two.
     
  17. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Tot aan League One en Two zelfs. En er zijn geruchten over de het toevoegen van de Conference.
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ben het wel een beetje met je eens. Wel vind ik het kut dat 9 van de 10 tegengoals uit een rebound voortkomen. Dat is gewoon zwaar irritant.

    Wat ik zelf wel geinig vond is dat de bal wat losser is als je een lastige bal aanneemt, dan plakt hij niet direct aan je poppetje vast. Dat maakt de wedstrijd wat dynamischer. Wel blijft het een beetje klinisch vind ik. Ik mis een bepaald gevoel... Het voelt niet echt als een wedstrijd ofzo.

    De AI is en blijft zwaar klote. Je merkt gewoon dat dit spel gemaakt is voor de topteams. Ik weet nu al dat die wedstrijden op hoger niveau tussen twee lagere teams gewoon geen flikker aan zijn (tegen CPU).

    Ik merkte dat ik het lastiger had tegen Barca, etc. Speel je tegen Boca en Red Bull, dan merk je alweer dat de spelers veel te lang de bal vast houden, gaan kappen, draaien, enzovoorts. Vrij irritant en helemaal als je straks tegen een 3 sterren team of lager speelt. Dan kun je zeggen "ja, maar FIFA moet je ook online spelen...", maar dat is voor mij juist andersom. Ik heb het vrij druk en als ik dan al even een potje kan spelen, dan wil ik gewoon een leuke wedstrijd tegen de CPU spelen. Wat heb je dan aan dat gigantische aantal teams als het kut speelt???

    Grafisch is het wel scherp, maar ik vind het nog steeds te cartoony ogen. De menu's zijn wel gelikt. Gewoon duidelijk.

    Anyway, het valt me alles mee. Vanmiddag ook PES even proberen.
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Het is toch ook logisch dat de betere teams gevaarlijk zijn itt de kleinere die meer hakkelen en rondspelen en niet dicht bij de goal komen. Dat is in het echt ook, alleen wel irritant. Ik ben het er wel mee eens dat ze wat opportunistischer mogen spelen, vol op de counter of gewoon de ballen in de zestien gooien ipv zo defensief blijven kappen en rondspelen op 30 meter :+.

    Reboundgoals blijven gay ja.
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, ik vind het helemaal niet logisch. In voetbalgames is het vaak zo dat wanneer je met een wat minder team speelt dan de topteams ala Barca, dat het gelijk lijkt alsof die teams er helemaal niks van kunnen. Dat is nep, en zeker niet realistisch. Het is gewoon overdreven en niet tof, vooral omdat de manier waarop wordt geprobeerd om realisme te kweken allesbehalve overtuigend is. Alsof in real life een minder team speelt alsof het 11 jostiband spelers in het team heeft zitten. Gewoon gaar dus.
     

Deel Deze Pagina