[PC] Football Manager 2013

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 17 nov 2012.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb gekozen voor Middlesbrough FC. Geen groot transferbudget (460k) maar wel een uitstekende jeugdopleiding en trainingscomplex. Plus Dave Parnaby is daar hoofd jeugdopleiding, die heeft qua stats echt goede stats om een goede jeugdopleiding te leiden. Ook een vrij brede selectie, dus ik ga 's kijken wie ik allemaal weg doe om wat ruimte te creëren voor een versterking. En ohja, Marvin Emnes speelt er. Morgen zal ik een uitgebreide post maken.

St. Pauli leek me ook wel oké, maar ik heb toch maar gekozen om in de nPower Championship te starten. (Ik had hiervoor Swansea maar was er op uitgekeken na 3 seizoenen.)

2. LuckyLuciano

LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

Leuk Bevonden:
    30
    Middlesbrough is sowieso een toffe keuze!

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Was ik ook mee begonnen, maar vond het echt geen leuk team.

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Op een of andere manier is versie 13 helaas niet aan mij besteed, het voelt niet fijn aan.

Ben dan ook nog steeds bezig met 12, en zal dan hopelijk wel de overstap maken naar 14, anders is het na 16 jaar cm/fm wel over.

5. Red Viper

Red Viper Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben gelukkig niet de enige :)
    Weet iemand nog een leuke club om FM (12) weer mee op te pakken. Niet de meest voor de hand liggende clubs, maar ook geen club in een land met van die rare regels.

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Swansea City.

Ik ben afgestapt van Middlesbrough, ben nu begonnen met Real Sociedad. Leuk team, alleen weet ik nog niet heel goed hoe ik wil spelen, het middenveld is ook een beetje zwak. Ik probeer nu 4-3-3, maar misschien dat ik toch de 4-2-3-1 een kans ga geven later. Wel de eerste wedstrijd uit met 0-1 (Illaramendi) gewonnen van Barcelona! Daarna een 0-0 tegen Celta da Vigo en nu moet ik tegen Real Mallorca.

Transferbudget was €0,- en zelfs slechte cijfers qua salarisbudget. Toch één speler weten te verkopen voor 750k, en daarvoor Kiko Femenia, jeugd speler van Barca B weten te kopen. Niet de beste qua stats maar hij is nog 21 jaar en had een tweede rechtervleugel aanvaller nodig. Verder kan ik niet zo veel verkopen omdat ik een vrij smalle selectie heb.

Er zit wel veel talent in de ploeg met Inigo Martinez, Antoinne Griezmann, Asier Illarramendi en Ruben Pardo. Ik speel overigens zonder de 13.3.3 update. Carlos Vela staat in de punt als afmaker maar is niet het type spits wat goed rendeert op dit moment met mijn 4-3-3 systeem.

Verder heb ik vrijwel al mijn scouts ontslagen en trainers en er betere voor terug gehaald. Heb nu wel een goede staff staan. Leuk team hoor Sociedad!

7. Red Viper

Red Viper Member

Leuk Bevonden:
    0
    Swansea kan denk ik wel leuk zijn. Volgens mij wel moeilijk, maar dat is niet erg :)
    EDIT: Ik ga beginnen met Rangers. Beginnen in december, hele elftal verkopen en ze er financieel weer bovenop helpen.

Laatst bewerkt: 20 aug 2013
  8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Shakhtar Donetsk was in het begin even wennen maar wel erg leuk, vooral met de brazilianen.

9. Red Viper

Red Viper Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook leuk zijn. Rangers was toch een verkeerde keuze. Ze werden overgenomen door een investeerder en ik mocht meteen weg _0/

10. Seh

Seh Guest

Who the fuck is Coen Dillen? :cool:

De dubbel gepakt in het eerste seizoen met Feyenoord met de Man United update.

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Oh nice, een nieuwe update?
    En wtf, ZIEKE stats. Welke formatie enzovoort speel je dan? 8)

12. Seh

Seh Guest

4231 met Pelle als Target Man. Bullet throws van Nelom op zijn hoofd, net als de rest van de standaard situaties. :cool: Hij heeft in het begin van het seizoen ook nog een penalty of 3 gemist.Ik heb dit zelf volgens mij nog nooit gehad met een spits.

Ik zal morgen een screentje posten van de tactiek als ik het niet vergeet, ga nu wat anders doen dan XBW. :+

13. Seh

Seh Guest

Hier de tactics. :cool:

:eek: :eek: _O_ _O_

14. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    WAAAROM is FM nou zo groot qua opties :'-( snap er maar bar weinig van.
    Starten met topclubs om het spel een beetje te leren begrijpen werkt ook niet echt. Er gaat zo extreem veel verkeerd tijdens wedstrijden.

Heeft iemand iets waarmee ik de basis onder de knie kan krijgen?

15. Seh

Seh Guest

Probeer vooral geen moeilijke tactieken in het begin. Simpele 442 tactieken of de tactieken de club al heeft zodra je er begint kun je niet zoveel fout aan doen. Verder is het gewoon veel proberen.

16. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga denk ik jouw Feyenoord tacktiek overnemen. Kijken hoe dat gaat.
    Snap alleen niets van het trainen.

Hoe moet ik dit doen? wat is belangrijk

17. Seh

Seh Guest

Kijk dit even:

http://fm.manutd.nl/de-complete-fm13-trainingsgids-22/

Het is tijd om Pelle van de hand te doen nu hij nog veel waard is. Zijn vervanger, Necid, is te goed om op de bank te zetten en zo kan ik een talentvolle Engelse regen doorschuiven naar reserve spits.

18. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Wonder boven wonder, me geplaatst voor de Champions league poulefase, dankzij de Tacktiek van Seh.

Alleen nu is Pelle 4 wedstrijden geschorst, en Immers 6 weken geblesseerd. Wie kan ik gebruiken als target man?

Won trouwens uit 0-2 bij Fenerbache en thuis verloor ik 1-2.

Competitie gestart met 0-1 winst bij Heracles.

Heb trouwens Ziyech van Heerenveen gehaald :)

Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  19. Seh

Seh Guest

Speel je ook met de data update van Managers United? Dan kun je, gek genoeg, ook Armenteros als target man gebruiken.

En anders gewoon even de rol van de spits tijdelijk vervangen. Je moet je tactiek aanpassen aan je spelers, niet andersom (tenzij je iemand gaat kopen natuurlijk). Zo is Boëtius op links een goede inside forward, maar als hij even niet kan spelen kun je gerust de rol van de vervanger aanpassen naar zijn beste rol. Als je het maar niet elke wedstrijd helemaal omgooit. :thumbs:

20. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Dankjewell! ik gebruik nogsteeds jou tacktiek alleen verlies ik nu bijna alles ): net net 0-2 thuis van Roda :emo: Ik krijg kans op kans, en de tegenstander scoort..... Iedere pot weer

Deel Deze Pagina