Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Niet door mij in ieder geval meer sinds die 180. Daarvoor was het gewoon meer dan terecht. Ik hou van de Xbox, mn favo game is een Xbox exclusive.

2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ziet er goed uit man!

3. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Jou kennende ga je voor de PS4. Toen de PS4 werd aangekondigd had je al een avatar van de PS4 console als ik mij niet vergis?
    PS4 word je main Xb One als alt?

Ik heb nergens de PS4 lopen afkraken hoor.

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Absoluut dat ontken ik ook niet, de PS4 bied mij veel meer dan een Xbox One, maar mijn pre-order van de Xbox One staat ook gewoon nog hoor (2 gratis games) en heel misschien haal ik die ook gewoon.

Ligt eraan of er interessante games voor uitkomen, maar ik zou nooit Xbox afhouden.
    En bij fanboys zie je dat zij dan nooit voor een bepaalde console gaan ongeacht wat dan ook.
    (dat merk je hier bij sommige wel)

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Was niet specifiek op jouw gericht Leis, maar je weet zelf wel dat andere hier de PS4 lopen af te kraken. Dingen zoals "grote bek" en "loze beloftes" en "hype hype hype" heb ik hier gelezen. Terwijl je dat allemaal kan vervangen door "marketing"

6. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb wel respect voor de energie van jullie, hoe jullie er iedere keer weer als de kippen bij zijn als de toon richting Sony jullie niet aan staat.

En zelf continu (veelal de zelfde) tegenargumenten gebruiken. (Wacht maar tot volgend jaar is er een (jij bent een fanboy en wij niet is een tweede))

Oja ook mooi, het bagataliseren dat jullie er mijlenver boven staan maar wel al weken lang hier in dit topic actief zijn met verkapte playstationpromotie.
    "Nee alle platformen zijn geweldig, maar hoezo zou je voor de XBONE kiezen?"\o/

7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Een discussie ga ik graag aan met mensen, en ik geef hierbij ook mijn mening over de Xbox.
    Wat mensen ermee doen is hun ding, ik ben hier dan ook niet om mensen te overtuigen van iets (oud en wijs genoeg om eigen keuzes te maken)

Dat jij er een verkapte playstationpromotie hierin ziet is jammer dat jij dit zo ziet.
    Wat je zou kunnen doen (is maar een tip) mijn post negeren, want ik merk dat je toch wel redelijk geïrriteerd raakt.

Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb nu blijkbaar 2 ps4 preorders, was net bij de Gamemania om wat spellen in te leveren en op mijn klantenkaart staat plots ook een aanbetaling op een ps4

terwijl ik 100% zeker weet dat ik die daar nooit gedaan heb :+

zal wat zijn als ik ze nou straks ook allebei kan afhalen

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    Vorige week had ik je gesmeekt om er 1 over te nemen :9

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Altijd leuk deze discussie :cool:.

Zelf snap ik waarom mensen PS+ een geweldige service vinden, al was het alleen maar om de gratis dynamische thema's. Voor mij is het momenteel iets wat ervoor zorgt dat ik een te grote backlog krijg. Al heb ik de afgelopen tijd m'n PS3 weinig gebruikt, laatste en ook 1 van de weinige Playstation games die indruk op mij gemaakt heeft is dan wel The Last of Us. Iets wat ik niet heb kunnen vinden op de Xbox (exclusive dan)

Voor de rest zijn er weinig ''major'' series op de Playstation die me echt boeien, infamous & Ratchet en Clank vind ik dan wel supertof, maar de laatste God of War moet ik nog steeds uit de seal halen. Resistance & uncharted doen me weinig al zullen beide series waarschijnlijk wel weer verschijnen op de PS4. Killzone 2 heb ik dan wel veel gespeeld (MP) maar deel 3 heb ik nooit aangeraakt.

De Playstation 4 is momenteel ook nog niet echt interessant voor mij, Infamous ziet er tof uit en die game moet ik ook spelen, maar om daarvoor nou direct een PS4 te gaan kopen... dat gaat er bij mij niet in. De huidige launch lineup van de One boeit mij veel meer en ik wil Titanfall spelen. Daarnaast komen veel boeiende games gewoon op beide consoles uit, waardoor de keuze meer ligt op welke exclusives vind je tof en welke controller beter is.

Momenteel speel ik ook veel op m'n 3DS en zie ik dat Nintendo ook best wel interessant is. Ze bieden games die ik nergens anders kan vinden met een unieke spel ervaring, dit is ook de reden waarom er waarschijnlijk eerder een Wii-U aanschaf dan een Ps4. Al zal uiteindelijk de Ps4 er wel komen zodat ik direct al een fijne backlog krijg van Infamous en andere toffe PS4 titels. (net zoals ik wat enkele jaren terug gedaan heb met de Ps:cool:

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb genoten van Halo 4, maar no way dat Halo de mooiste graphics heeft. Een Uncharted 3, God of War IV etc gaan daar ruim over heen. En ik geloof dat de laatste Tombraider ook erg mooie graphics heeft (zelf niet gespeeld)

12. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Nee zo kwam het ook totaal niet over.
    Vanaf het eerste moment dat je hier op het forum kwam zit je continu de Xbone af te kraken.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Tomb Raider zag er prachtig uit en God of War IV moet nog aangekondigd worden ;)

Maar volgens mij moest Halo het nooit echt hebben van z'n graphics, ze waren altijd prima.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gedoe om die graphics altijd. Volgens mij heeft deze generatie prima laten zien wat voor ervaring gameplay kan brengen al ook zijn de graphics niet bijzonder. Walking Dead bijvoorbeeld.
    Vind zoveel andere dingen belangrijker dan de beste graphics. Ben blij dat BF4 ook kiest voor 60fps en 64 man ipv full 1080p en 30fps met 32 man.

15. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    De rollen zijn juist omgedraaid.
    Ik ben een Xbox fanboy en dat lijkt meer dan duidelijk.
    Van de andere kant heb ik de PS nooit afgekraakt op zijn policy's, hardware en beleid.
    Dat zit namelijk gewoon goed in elkaar.

Waar ik minder goed tegen kan als er nog al overdreven de Xbone afgekraakt wordt.
    En dat op het XBW forum door enkele newbs die voorheen PS logo's gebruikte.

Dat is pure uitlokking ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.620
    Volgens mij hebben weinig mensen van deze generatie hun console gekozen op basis van de graphics:

1: de graphics van de games zijn op beide consoles redelijk gelijk
    2: als er een klein verschil was, lag dat aan de game en was dat niet bekend bij de release van de game.

Denk dat de exclusives, randzaken (online), controller, keuze van vrienden en technische speelbaarheid (i.e. framerates etc) de doorslag gaven.

17. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Enige verschil is wel altijd dat het op de PS fletser is.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Voor mij absoluut wel.

Ik heb een ps3 erbij gehaald omdat ik ook Uncharted en Demon Soul's e.d wou spelen

Als die exclusives er niet waren had ik het nooit gedaan

Telt natuurlijk ook wel mee dat de PS3 een beetje een schizofreen platform is/was

Schitterende exclusives maar vooral in het begin hele matige performance van de multiplatform titels

Dus die exclusives moesten het ook echt wel verkopen want in de rechstreekse vergelijking van de multiplatform releases in de eerste jaren kwam de PS3 eigenlijk standaard als mindere optie uit de bus

Misschien moet je je RGB range en colour output van je ps3 eens onder de loep nemen :+ PS3 heeft wat meer en uitgebreidere opties qua beeld die echt wel verschil maken.

Ik heb de source kanalen op mn tv voor de 360 en ps3 exact hetzelfde ingesteld en met de juiste settings op de ps3 zie ik geen verschil

19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, ok... maar out of the box zijn games op de PS wel vaak fletser. Kijk ook maar naar reviews en dan heeft de Xbox meestal meer detail. Dat was vroeger al zo...

20. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Daar omschrijf je een beleving die ik VET zou willen onderstrepen :b:

Deel Deze Pagina