1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2014

Discussie in 'Games' gestart door ManoMoker1982, 14 mrt 2013.

  1. JoeBarbaroNL

    JoeBarbaroNL Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    4
    Begint bij mij toch wel te lopen steeds betere voorzetten de passing word wat secuurder ik maak meer dan 1 goal :) per pot
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ok, 3 potjes gespeeld en toen moest ik zelf ballen.


    Even kort: die menu's. Lol. Afgrijselijk!
    In het start menu zit gewoon een fucking cursor. WTF Konami :lol:

    Persoonlijk vind ik de game niet heel mooi trouwens, zelfs lelijk wil ik zeggen.
    Morgen gameplay review.
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat is dan toch echt smaak. Ik vind FIFA er dit jaar helemaal niet mooier uitzien. Op het veld tenminste. De menu's en dergelijke zijn veel gelikter bij FIFA, dat dan weer wel. Sterker nog, de menus zuigen behoorlijk... Snap niet dat die gasten die arcadehal opzet niet uit hun kop kunnen krijgen....

    Op het veld ziet alles er bij PES beter uit. De spelers, het veld, de belichting, etc. Althans, dat is mijn bescheiden mening. Dat het iets minder AA heeft en wat blokkerig overkomt neem ik voor lief. Het oogt wel realistisch. Ik vind de ambiance, op het commentaar na, dit jaar ook erg goed. Er is veel sfeer in het stadion. Je supporters die bij een grote voorsprong telkens juichen als je de bal naar een medespeler paast, en juichen als je bij een tegenstander dolt, etc. Dat zijn leuke toevoegingen.

    Ik vind dat PES dit jaar echt een megasprong heeft gemaakt. Het is te hopen voor EA dat de Ignite Engine erg goed is, anders denk ik dat EA het volgend jaar erg lastig gaat krijgen als PES ook next-gen gaat met de Fox engine.

    Ik hoop wel dat de lag en eerste kleine bugs er bij de retail versie uit zijn. Dat is op momenten erg storend.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Lol, EA maakt zich echt nergens druk om hoor :p
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Inderdaad, zolang zij de meeste licenties hebben is er niks te vrezen.
     
  6. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Na heel wat potjes ben ik er (eindelijk) achter dat RS echt een heel belangrijke rol speelt. Hiermee kan je heerlijk je man uitspelen, de bal aannemen of gelijk meenemen. Kom eindelijk me man weer voorbij! O-)
     
  7. domique

    domique Active Member

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd voor mij ook de reden waarom ik ben overgestapt. Hoop nog steeds dat ze de nu de CL en EL ook weten te bemachtigen.
     
  8. JoeBarbaroNL

    JoeBarbaroNL Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    4
    ik ga ze allebei kopen alleen hoop ik wel dat ze bij Pes2014 nu ook een soort van Manager mode hebben dat lijkt me chil voor de rest speelt ie echt heerlijk en vind ik dit de beste Pro van de laatste jaren
     
  9. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    End of discussion?

    Nee sorry, heb beide spellen naast elkaar gehouden en vind pes simpelweg mooier.

    Ik vind fifa ook leuk hoor, maar ik vind de graphics wel scherp maar te cartoony. Als je daar van houdt, best, maar dat is smaak.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2013
  10. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Laat je niet zo kennen, simpel hoor iemand een fanboy met oogkleppen op noemen. De pot verwijt de ketel...

    Ik vind het realisme in de graphics bij pes 2014 vele malen mooier dan de disney graphics van fifa14.

    Dat VIND ik
     
  11. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Amen...

    Menu's zijn idd lelijk, op het veld gelukkig super
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    'Super' is het zeker niet... Je kan het mooi vinden naar je kan goed zien dat dit nou niet de allerbeste graphics heeft.
     
  13. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Je kan de pixels op de gezichten van het publiek letterlijk tellen. Dan denk ik, doe dan geen bewegend publiek, maar in ieder geval publiek wat er beter uit ziet. Nu zie ik bewegende pixels... Sowieso, het is niet zo dat het hele stadion de hele wedstrijd loopt te hossen. Laat delen van het publiek bewegen en springen en doen, dan is het nog realistischer ook. Houden ze misschien wat 'ademruimte' over om het publiek er beter uit te laten zien.

    Qua animaties is PES wel enorm vooruit gegaan. Spelers lopen er eindelijk niet meer bij alsof ze 10kg stront in de broek hebben.
     
  14. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik vind dat wel.. Dit is precies wat ik mooi vind. De mooie collision detection bij tackles en duels, de bewegende shirtjes, de gezichten, hoe ze bewegen, de replays en het publiek. Op elk front vind ik het erg goed gedaan, en dat op current gen.

    En er zijn velen met mij... Het is gewoon smaak.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Collision detection heeft niks met graphics te maken.
    Ikzelf vind het echt te flets, schrok me kapot. Zag er uit als een Japanse PS2 game. Serieus, ik vond PES2013 en een 2011 gewoon beter er uit zien.
    Dit is ook juist de reden dat ik FIFA grafisch nooit heel top vind, veel te 'schoon'.
     
  16. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    :x

    Maar goed, die hele gfx discussie zal mij een worst wezen, want Fifa heeft op andere vlakken gewoon een blijvende voorsprong opgebouwd: online play (clubs, FUT, etc.) en de licenties.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Qua gameplay vind ik het best tof, maar moet nog wat meer spelen en zal dan mn zegje doen.


    Stiekem neig ik er naar om eens FIFA te kopen, dat is ten minste compleet verzorgd. De gameplay daarvan is niet super, maar dan heb ik iig het idee dat de randzaken helemaal kloppen.
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind PES 2014 er best goed uit zien, beter dan Fifa 2014 current gen (afgaande op de demo's) vind ik persoonlijk. Die gezichten zijn gruwelijk mooi gedaan, wapperende shirtjes, details enz.enz.. Het is wel wat blurry op de PS3, maar het ziet er toch goed uit, een stuk beter dan PES 2013. Avondwedstrijden vind ik dan weer een stukkie minder. De menu's boeien me verder geen ene reet, ik snap alle fuzz daarover niet. Fuck dat.

    Gisteren weer een zooi games gedaan. Prachtig, maar jezus, wat is die shit diepgaand. Ik voel me net een beginneling, het is echt lastig. Zodra die game uit is, dan ga ik zwaar in de trainingmode los. Die kopballen _O_ Echt heel vet gedaan, die animaties zijn prachtig, dat je naar de grond kan kopen wanneer je dat zelf wil _O_. Het schieten voelt ook zo verschrikkelijk goed aan. Het is best geil om de bal zo heerlijk in te kunnen knallen. Ook het fysieke gevecht tussen de spelers vind ik prettig spelen.

    Ik irriteer me wel een beetje aan het onrealistische sprinten zonder bal. Zo'n vage versnelling, dat ziet er wat nep uit. Ook vind ik de keepers niet zo heel goed, elk goed schot is bijna een goal. En die vrije trappen? Waarom is dat zo verdomde makkelijk? Dat zat vroeger ook in Fifa, met zo'n stippenlijn. Dat gaan we op toernooien dus uitzetten. De draaicirkel van spelers is ook een behoorlijk minpunt, het gaat echt te traag. Zonde, want een fractie sneller en het speelt een stuk soepeler. Ook het ingooien is weer ruk, ik wil altijd meteen kunnen gooien. Op momenten dat het zinloos is om snel te gooien, dan mag ik het doen. Op het moment dat het zin heeft, dan mag ik niet direct gooien.

    Al met al vind ik dit oprecht een van de betere current gen PES edities. Misschien wel de beste. Het voelt goed aan allemaal, hopelijk blijft dat zo en gaan de minpunten niet de pluspunten voorbij. Vooralsnog ziet het er goed uit en ben ik blij met deze versie. Eigenlijk vind ik het best wel vet spelen allemaal, het is lang geleden dat ik zo genoot van een PES deel.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het is maar een idee, je hebt slicke menu's, prachtige online opties en vele licenties. Ik koop elk jaar ook Fifa, en die speel ik ook best vaak. Zeker tegen maten aangezien die allemaal Fifa spelen (dit jaar gaat iedereen PES ook kopen, ben benieuwd welke game de overhand gaat krijgen), en ik blijf erbij dat de game iets mist. Ik kan er de vinger niet op leggen, maar ik "voel" het allemaal niet. Een prachtig schot voelt bij Fifa zo....leeg aan ofzo. Ik weet niet hoe dat komt.

    Je ziet duidelijk dat PES zijn ziel blijft behouden, de perfectie is ver weg, maar de gameplay gaat weer echt ergens op lijken. Ze zijn van ver gekomen, het gaat er steeds beter uitzien. Fifa heeft een enorme fanbase opgebouwd met goede stabiele games. Daar komt PES niet zomaar tussen, PES zal niet meer de macht hebben zoals 8 jaar geleden. Het is voor de fans gewoon tof om te zien dat ze het niet opgeven en steeds weer proberen om er iets van te maken, ook qua licenties. Want ik kan wel gewoon de CL spelen of de EL. Dat vind ik dan wel gaaf en ik hoop dat ze die licentie kunnen behouden. Fifa heeft al genoeg licenties, het zou zonde zijn als ze het Konami onmogelijk maken om een PES te maken. Ook voor de Fifa liefhebbers is dat belangrijk, anders gaat ook Fifa straks niet meer vooruit.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja dat ben ik duidelijk met je eens.
    FIFA is een soort van 5 sterren hotel waar alles top is geregeld, alleen het bed ligt voor geen meter. Ik zei al eerder dat FIFA geen ziel heeft.
    PES speelt heerlijk, ook deze demo speelt prima, maar zoveel irritante randzaken waardoor je plezier soms echt wordt verpest. Denk dat ik na 10 jaar Konami een beetje moe wordt van die Japanse shit.
     

Deel Deze Pagina