Optimale beeld Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JeffreyH, 15 sep 2013.

1. JeffreyH

JeffreyH New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

Ik ben helaas niet zo technisch aangelegd, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast excuses als hier al een topic voor is.

Deze week heb ik een tv van een kennis overgenomen, zodat ik mijn oude de deur uit kon zetten. Het gaat om de volgende: http://www.witgoedwinkel.nl/televisies/LCD-TV/LG-Televisie-RZ27LZ55/

Op mijn oude tv sloot ik mijn Xbox simpel aan via een Scartkabel, maar als ik dat nu doe is het beeld heel erg onscherp. Nu was er al een belletje gaan rinkelen dat ik een ander kabeltje moest hebben, alleen weet ik niet welke.

De tv heeft dus een S-Video ingang, een Component ingang (Ps, Pb, Y) en een DVI of RBG ingang. Dit klinkt voor mij allemaal als Chinees.

Kortom: met welk kabeltje krijg ik nu het beste beeld en geluid op deze tv?

Groeten,

Jeffrey

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Met Compoment aansluiting krijg jij de beste beeld op je tv. Deze kabel gebruik je ervoor. [​IMG]

Als goed is heb je deze bij je 360 gekregen.

Laatst bewerkt: 15 sep 2013
  3. JeffreyH

JeffreyH New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die kabel heb ik niet, wel een met een rode, witte en gele uitgang. En die had ik aangesloten op een Scart converter.

Kun je mij uitleggen waar die S-video ingang voor is? Die zit namelijk boven de ingangen voor zo'n Component-kabel.

Laatst bewerkt: 15 sep 2013
  4. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook HDMI nemen, is ook nog best scherp

5. Yaran08

Yaran08 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt erop dat jouw TV geen HDMI aansluiting heeft (Wat normaal standaard is en ook de beste kwaliteit, bovendien is zon kabeltje ook niet bepaald duur)

Anders moet je voor component gaan (die krijg jij bij je Xbox).

Je hebt vervolgens 2 soorten kabels die in jouw TV kunnen (deze zijn niet officieel van MS, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor):

Xbox 360 AV + S Video Kabel

Xbox 360 HD AV Component Kabel

Als ik jou was zou ik eerst effe met de instelling van je TV klooien (wie weet ligt het daar wel aan) en vervolgens een van de twee kabels hierboven halen.

6. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Zijn tv lijkt geen HDMI-poort te hebben...

Beste optie is de Component kabel in mijn ogen.. Dan de stekkertjes 'rood-groen-blauw' aansluiten, en de aparte witte en rode voor het geluid. :thumbs: (let ook even op een HD-switch op de kabel, zet deze uiteraard op HD anders heb je alsnog onscherp beeld)

Via de S-video poort kun je alleen videosignalen doorsturen, geen geluid. Ongeveer dezelfde functie als de gele stekker die je nu in de scart-adapter hebt gestoken. Alleen bied S-video volgens mij iets betere kwaliteit.

7. JeffreyH

JeffreyH New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties jongens! Ik heb zo'n kabel ondertussen in huis gehaald en het beeld is prima!

Binnenkort maar eens opzoek naar een tv met hdmi...

Deel Deze Pagina