Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Waarom zijn ze Pro PS4 ?

Edge heeft betrouwbare bronnen, ze hebben de specs van de PS4 en Xbox gelekt een maand voor ze aangekondigd waren, en meeste ervan klopten ook.

2. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0
    De vorige ps was ook beter dan de huidige xbox maar wat zag je er van terug. Niet veel vond ik

3. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Wat gedoe en gezeur allemaal... speculaties .. mist en rook... dikke verhalen... uitstel.. teleurstellingen.. begint zo o.a te lijken op een slechte aflevering van GTST.

Ik wacht het allemaal af tot beide consoles op de markt zijn.. en wacht dan de reviews wel af en maak dan een keus. Zullen vast wel weer een hoop kinderziektes en andere problemen zijn.

Maar ik preorder helemaal niks. En daar komt bij er komen nog genoeg toppers uit op de 360 om me nog een behoorlijke tijd mee te vermaken ;-)

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Bij exclusives zie je het verschil wel. Beelden zoals the Last of Us en Uncharted heb ik qua beelden nog niet gezien op de 360.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind Tomb Raider niet onder doen voor the Last of US

maar op het moment dat Uncharted 2 uitkwam was er inderdaad niets wat grafisch net zo goed was op de 360

dat heeft nog een paar jaartjes geduurd

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    De Uncharted reeks heeft me nooit weten te boeien maar Tomb Raider vond ik dan wel weer geniaal. Al moet ik zeggen dat kwa verhaal/emotie ik the Last of Us toch echt wel iets beter vond.

7. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Uncharted vond ik op momenten een erg mooie game, qua design van de wereld en ook wel beetje kwa verhaal. Maar dat wordt voor mij steeds verstoord door al die legers aan mercenaries waar je doorheen moet knokken... Breekt voor mij steeds de immersie van een toffe wereld. Het liefst zou ik die game wat meer de adventure hoek op zien gaan, maar dat verkoopt niet.
    Ben wel benieuwd wat naughty dog aan het doen is, tbh hoop ik op iets nieuws. Uncharted 4 begint overkill te worden. Begreep dat santa monica wel met iets nieuws zou komen, maar dat is gebaseerd op geruchten.

Volgens mij duikt dat stuk van edge op best veel sites op. Zou het zelf niet zo makkelijk overnemen, omdat het immers gebaseerd is op bronnen van edge. Probleem met dit soort geruchten is, is het niet waar, zijn er waarschijnlijk geen bronnen die je kan noemen, is het wel waar, zijn het bronnen die liever niet met naam in het artikel willen. Blijft dus hoe dan ook afwachten hoe de consoles uiteindelijk verschillen.
    Kan natuurlijk zo zijn dat aantal developers wat moeite hebben met de esram. Ene kant is dat gek, want het is niet heel nieuw ofzo, andere kant moet je wel goed gebruik maken van dat snelle geheugen, omdat de DDR3 zelf te traag is. Misschien zitten ze nu nog in dat optimalisatie proces en verbeterd de performance nog.

8. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Ze zeggen dat een titel ergens in de 20 fps loopt.. op 1600 x900, alleen dat geloof ik dus al niet, want waarom loopt een van de mooiere spellen forza 5 op 1080p en rock solid 60fps?

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ign heeft beide consoles toch nagebouwd in pc vorm en trok dezelfde conclusies met hun tests

10. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Heb je daar een link van? Kan het zo even niet vinden..

11. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Daarom zeg ik dat het zo kan zijn dat developers nog moeite moeten doen om hun games aan te passen aan de combinatie van DDR3 + esram. Ook al is dat niet nieuw, aantal third party devs zullen dat misschien wel later geweten hebben dan first party devs zoals Turn 10. En lopen misschien in dat opzicht nog achter.
    Ten tweede heeft men ook met forza concessies moeten maken. De omgevingen leken deels nog 2D, iig de bomen. Ze zijn de rook/stof die van de banden komt nog aan het tweaken (E3 leek er meer rook aanwezig dan bij gamescom). De nogal kale achteruit kijkspiegel (wat tijdens racen ofc niet erg is). Statische belichting, dus geen dynamisch dag/nacht verloop.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Net het 1080p filmpje gedownload en gekeken van Ryse. Grafisch ziet het er echt super goed uit. Mooie belichting, de begroeiing beweegt gaaf mee etc. Maar de bewegingen lijken steeds een paar frames te missen oid. Komt dat omdat de FPS te laag is?

13. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Banden stapels zijn iig in 3d, forza heeft nog nooit dag nacht verloop gehad dus weet niet of dat aan de hardware zou liggen. En rook vd banden is me eigenlijk niet opgevallen. Dat er in de achterruit kijk spiegel pop up verschijnt viel me juist wel weer op. Ach dan maar dag/nacht/regen in gt7 over 2 jaar :D

14. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Oh was Machinima

[yt]pxmtncgURRYp[/yt]

Bij 2:22 hebben ze het daarover, het originele filmpje kan ik niet echt vinden

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dan is echt een geweldige manier om zoiets te testen... nou'ja eigenlijk niet.

We weten allemaal wel dat de PS4 zwaarder is, maar we weten nog niet hoe het met de software enzovoort zit. Dat hele directX verhaal is best wel belangrijk. Maar we zullen zien wanneer de multiplats verschijnen en we vergelijking video's krijgen.

16. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Directx is volgens mij niet echt de holy grail voor gaming ofzo, het is gewoon een standaard API die enorm veel gebruikt wordt ivm windows PCs. Bovendien heeft Sony genoeg top gasten in dienst die de API voor hun systeem maken, daar komt wel wat gewenning bij kijken, omdat het niet op dezelfde manier zal werken als directx. En kwa features van de API scheelt het vast ook niet, is volgens mij niet zo dat bepaalde licht of particle effecten (of whatever) exclusief bij direct x zitten. Volgens mij daar laatst nog wat over gelezen, dat ze kwa featureset gelijk zullen zijn aan directx 11.2 en opengl 4.4 oid.

Laatst bewerkt: 16 sep 2013
  17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    En de ES-RAM, is dat wel na te bootsen in een windows pc?

18. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Niet echt nee, is niet echt een type vergelijking die je serieus kan nemen, denk ik. Niet alleen missen die PCs het esram, ze lopen ook op DDR3 en niet zoals de PS4 geheel op GDDR5.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Consoles nabouwen op een PC is echt nutteloos.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is niet de holy grail o.i.d maar je kan niet ontkennen dat MS op dat vlak natuurlijk wel een voorsprong heeft op praktisch ieder ander bedrijf wat je kan verzinnen

Gewoon op basis van hoe ver directx al door ontwikkeld is.

Deel Deze Pagina