In principe kan je elke game op 1080p met 60fps draaien. Ook wel op current gen, maar dan moet je er concessies voor maken. Wil je games als Ryse, Infamous, AC4, Watch dogs op 60fps, dan moet je kwa AA, effecten, detail in de omgevingen stappen terug maken. Misschien draait Ryse wel in 900p om bepaalde AA stabiel in 30fps te kunnen draaien. Dan is die kleine stap terug in resolutie zeker een goed idee.
Is ook wel zo dat men de machines nog niet heel goed kent. Er schijnen wat leuke features bij te zitten die men nu nog niet goed gebruikt (gpgpu, huma). Hopelijk zijn die features genoeg om de consoles mee te laten lopen met de grafische ontwikkeling van games, die natuurlijk ook niet stil staat. Maar ik denk dat als je over 2 jaar een game maakt die actuele PC graphics moet halen, dat je niet boven de 30fps zal kunnen mikken.
Zou wel zomaar kunnen dat men de games met de kwaliteit van huidige launchgames (ryse, killzone, watch dogs, etc.) over paar jaar wel op 60fps kan draaien op de consoles, maar dan loop je ten opzichte van de grafische standaard dus weer achter.
EDIT: @ Insane/Erret: Een goede game PC van 700 euro (basis systeem tweakers) is al op papier stukken krachtiger dan een console. Die zal bv wel watch dogs in 1080p ~50fps draaien waar de PS4/Xbox one het dit jaar niet kunnen. Alleen worden games voor PCs niet zo goed geoptimaliseerd, dus over paar jaar moet je waarschijnlijk alweer je GPU vervangen om games op 1080p en 30fps te kunnen spelen, terwijl je bij de console dat niet hoeft en de games er op gegeven moment beter uit gaan zien dan op die game PC)
Laatst bewerkt: 17 sep 2013