Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    [yt]lL3ZP4tZKmk[/yt]

2. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Apart, ik dacht dat het 1080p zou worden. Komt van neogaf en ik vind het een beetje jammer, want 1920x1080 is toch wel 44% meer pixels dan 1600x900. 900p zit bijna halverwege 720p en 1080. Niet dat elke PS4 game op 1080p zal zijn, devs van the order hebben gelijk aangegeven voor letterbox formaat te gaan van 1920x800 om een wat meer "filmische" ervaring te geven (wat ook wel als BS klinkt).
    Verschil tussen 720p en 1080p vind ik enorm goed te zien, misschien valt het tussen 900p en 1080p wel mee, maar vind het opvallend dat beide consoles 1080p niet als standaard lijken te hebben.

Laatst bewerkt: 17 sep 2013
  3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Misschien moeten ze aan de hardware wennen, ik zou het bij god ook niet weten.

Maar kom op nou, we willen gewoon 1080p met 60 fps.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat komt er wel. Maar zoals je zegt ze moeten die dingen eerst leren kennen.

5. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Ik vind het wel steeds triester worden eigenlijk met de Next gen. Zowel op de ps4 als de one lopen games regelmatig op 30 fps of een lagere resolutie. Denk dat ze niet zo krachtig zijn en dan moet dit weer 8 jaar mee, ze trekken het nu al amper en straks zeg 2 a 3 jaar is 4k resolutie de standaard nou veel geluk

6. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    In principe kan je elke game op 1080p met 60fps draaien. Ook wel op current gen, maar dan moet je er concessies voor maken. Wil je games als Ryse, Infamous, AC4, Watch dogs op 60fps, dan moet je kwa AA, effecten, detail in de omgevingen stappen terug maken. Misschien draait Ryse wel in 900p om bepaalde AA stabiel in 30fps te kunnen draaien. Dan is die kleine stap terug in resolutie zeker een goed idee.

Is ook wel zo dat men de machines nog niet heel goed kent. Er schijnen wat leuke features bij te zitten die men nu nog niet goed gebruikt (gpgpu, huma). Hopelijk zijn die features genoeg om de consoles mee te laten lopen met de grafische ontwikkeling van games, die natuurlijk ook niet stil staat. Maar ik denk dat als je over 2 jaar een game maakt die actuele PC graphics moet halen, dat je niet boven de 30fps zal kunnen mikken.
    Zou wel zomaar kunnen dat men de games met de kwaliteit van huidige launchgames (ryse, killzone, watch dogs, etc.) over paar jaar wel op 60fps kan draaien op de consoles, maar dan loop je ten opzichte van de grafische standaard dus weer achter.

EDIT: @ Insane/Erret: Een goede game PC van 700 euro (basis systeem tweakers) is al op papier stukken krachtiger dan een console. Die zal bv wel watch dogs in 1080p ~50fps draaien waar de PS4/Xbox one het dit jaar niet kunnen. Alleen worden games voor PCs niet zo goed geoptimaliseerd, dus over paar jaar moet je waarschijnlijk alweer je GPU vervangen om games op 1080p en 30fps te kunnen spelen, terwijl je bij de console dat niet hoeft en de games er op gegeven moment beter uit gaan zien dan op die game PC)

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vergelijk even Perfect Dark ofzo met GTA5. In de loop van de tijd halen ze er steeds meer uit.

8. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Toen de 360 uitkwam 8 jaar terug had ik het idee dat die meer future proof was dan de consoles van nu.. kwa hardware gezien. De games zijn veel mooier geworden, maar ik vraag me hardop af of er wel zoveel rek in zit als toen.

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ligt er natuurlijk aan hoe snel de technologie zich ontwikkeld, sneller dan vroeger, dat is 1 ding wat zeker is. Nu hebben we natuurlijk ''zeh cloud'' maar in hoeverre dit echt interessant gaat worden is de vraag. (voor de ontwikkelaars)

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.973
    Zoiets dergelijks werd ook altijd gezegd bij de ps3 en 360

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat gevoel heb ik ook. Deze gen was op de release ook in pc-termen erg sterk. Dat lijkt nu echt niet het geval. Een medium pc trekt 1080p60fps met gemak en de nieuwe consoles lukt het niet zo maar?

Er komt sowieso eerst een console maar ik vraag me af hoe lang de consoles het deze keer vol houden.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat dat wel meevalt, ontwikkeling aan de pc kant gaat volgens mij ook niet zo hard meer en niet met zulke grote sprongen als dat 8 jaar geleden ging.

En als je kijkt wat ze na 8 jaar uit de ps3 en 360 weten te persen en dan even puur naar de rauwe specs kijkt dan is het toch echt wel een enorme sprong vooruit voor de console developers.

Zij gaan daar in de loop van de jaren dingen uitpersen die je op een PC niet voor elkaar krijgt met alle mogelijke wisselende configuraties

Als je nu leest dat de driver sets van ps4 en X1 nog een work in progress zijn dan is het ook niet zo vreemd dat ze niet allemaal direct fluitend de 1080/60 standaard halen

maar ik denk dat dat binnen nu en een jaar wel anders is

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja en dat is toch ook gebeurd? Of denk je dat GTA5 8 jaar geleden al kon?
    Lukte ze 5 jaar geleden geeneens met GTA4.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Mja toch heb ik het idee dat op de next-gen de verschillen tussen de eerste games en de laatste games wat kleiner zullen zijn. De sprong in performance is niet zo groot als in de PSX - PS2 en PS2 - PS3 heb ik het idee.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hier staat de hardware van de 3 xboxen mooi naast elkaar

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox#Comparison

het is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken en je zit met het hele 'diminishing returns' verhaal bij exponentieel beter wordende hardware

maar de sprong van 360 naar 1 is echt wel fors en doet niet veel onder voor de sprong tussen original en 360 volgens mij

16. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat bestrijdt ook niemand volgens mij. Alleen ik heb het gevoel, dat naar mate ze beter omgaan met de hardware van PS4 Xbox one, ook de graphics beter zullen worden en dat je dus netto niet de jump naar 60fps kan maken, wil je actuele graphics kunnen laten zien. Dat 60fps alleen zal gebeuren bij devs die bewust die keuze maken en dan op bepaalde dingen als resolutie, AA of effecten moeten inboeten tov op dat moment actuele PCs.
    Misschien valt het mee in hoeverre games zich grafisch gaan ontwikkelen de komende jaren en hebben devs daardoor misschien wel de ruimte om hogere fps te halen, zou ook kunnen.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Reckuuza zegt het toch? Die ik ook quote. ;)

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.973
    Ik heb het puur over resoluties, waar jij het over had.
    Er is maar een handjevol games die op de 360 maar 1080p en 60fps draaien en tijdens het begin van de 360 werd ook wel gezegd dat het nog wel komt.
    Not.
    Not that I care verder. Minder fps en mindere resolutie vind ik ook prima.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is altijd een keuze inderdaad

en wie weet moet alles over een jaar of 5 ineens 4K zijn (of wat daar ook maar de 'ready' variant van is :+) En dan moeten we blij zijn met 30fps

Maar ik hoop wel dat er in de komende jaren (voor laten we zeggen de tweede releases die developers op de nieuwe platformen gaan doen) veel gekozen word voor 60fps

kan ook echt niet wachten om BF op 60fps te spelen, wat een verademing moet dat zijn in het begin

20. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die xbox controller uit 2000 ziet er echt vaag uit.

Ik heb altijd die xbox slim controller gehad.

Deel Deze Pagina