Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Maar merk je dat ook in games?

Is GTA 5 op de One/Ps4 zóveel mooier dan op 360/PS3?
    Of gaan we dat bij andere games wel echt merken.
    Uiteindelijk beoordeel je als gamer een console op de games.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    GTA5 is natuurlijk slecht vergelijkingsmateriaal aangezien die game voor de current gen is gemaakt.

3. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Nou wat je zegt klopt helemaal over die drivers, vooral op de one lopen ze daarmee achter wat ik begrijp. Dus hoop dat ze daarmee wat kunnen doen, en aangezien de console rond de direct X 11.1 gebouwd is zouden ze er toch wel behoorlijk wat mee moeten kunnen, dat ene filmpje dat ze van 4 gig 16 mb maakte was behoorlijk indrukwekkend, daar moet dan de rek in zitten waarschijnlijk. We gaan het zien

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De tekenen worden toch steeds sterker dat de PS4 echt veel krachtiger gaat zijn dan de One. Nu weer Ryse wat niet in 1080p zal draaien. Gaat dan toch een PS4 worden voor alle multiplatforms.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ryse-runs-at-900p

Twijfel nog of ik watchdogs nu zal cancellen voor de one en toch op launch een PS4 te kopen

5. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ik heb ook nog echt geen idee. Ik heb de One wel gepre-ordered in NL en in DE.
    Maar nu neig ik toch meer naar de PS4.
    Vind het enigste nadeel van de PS4 de interface en de controller.
    Misschien valt hier mee te leven..

6. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Wat ik hoorde is dat de ps4 versie behoorlijk last had van kartels, en gasten van gamekings zeiden op gamescom nog dat de Xbox one spellen er wat degelijker uit zagen.. het gaat back and forth. We moeten de reviews maar eens afwachten.

Wat merk je er van als de spellen 900p zijn en worden ge upscaled 1080p is dat significant? Dat vraag ik me af

Laatst bewerkt: 17 sep 2013
  7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Het beeld is over het algemeen minder scherp. Kijk deze vergelijking maar eens in GTA IV:

http://images.eurogamer.net/articles//a/1/3/7/8/9/0/res8.jpg.jpg/EG11/resize/1280x-1

Hierbij draait de 360 versie in 720p en de PS3 versie in 640p upscaled naar 720p.

Let op dat wazige texturers ook een gevolg van slechte filtering kan zijn of slechte implementatie van FXAA. Dit valt dan weer op doordat de randen en contrasten wel scherp zijn.

Laatst bewerkt: 18 sep 2013
  8. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Hoe zit het met de inruil aktie van current gen > next gen games? Hoeveel korting krijg je en bij welke winkels?

9. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Bij gamemania kost je nextgen spel 20 euro bij inruil

10. LuckyLuciano

LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

Leuk Bevonden:
    30
    Moet je dan de current gen game ook bij dezelfde winkel hebben gekocht?

11. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
  12. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
  13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition kost ongeveer € 150

14. Pollie

Pollie Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Hier hetzelfde, na een xbox 1 en 2x een 360 krijg ik het idee om deze keer voor de ps4 te kiezen. (MS begon met het bekend maken van een hoop rare fratsen voor de one die nu weer geschrapt zijn (blijkbaar).
    ik vind het tot op heden met de informatie die nu beschikbaar is lastig om te kiezen. (hoef nu natuurlijk ook nog niet).
    ik moet wel zeggen dat het prijsverschil van 100,- toch een sterk argument is om voor ps4 te gaan. ik hoef geen kinect.. gewoon old skool!

15. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al zovaak gezegd, je hoeft niet meteen te kiezen. Wacht het een paar maanden af, ga gamen bij mensen die al wel de next gens hebben en maak daarna jou keuze :b:

16. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Ik wacht idd ook nog ff met kiezen.

Ik merk dat ik echt ben verandert qua gamen met de jaren. Jaren geleden speelde ik echt elk spel, maar tegenwoordig ben ik echt veel selectiever geworden. En die paar games die ik nog speel, speel ik juist op de PC.

Op mijn Xbox 360 speel ik nu alleen GTA V, maar op de PC speel ik de Fallout games, Skyrim, Mass Effect serie en de Bioshock serie nog maar. Voor de rest heb ik echt niks meer met andere games. Ze zien er dan leuk uit, maar al heel snel boeit het me niet meer. Komt omdat je interesse ook wel verandert, maar toch.

Bij mij is nog steeds die twijfel over de PC. Ik game daar nou al 2 jaar op en eigenlijk bevalt het me super. Maar iets in mij zegt ook steeds dat ik een next gen console moet hebben, maar dat zal wel deels zijn door mijn drang om het nieuwste te kopen:emo:

Maarja om nou een dure console te kopen voor waarschijnlijk een paar games. Dat is ook weer iets te overdreven natuurlijk. Want om eerlijk te zijn spreekt bijna geen 1 titel me aan als launchtitel. The Division en Watchdogs lijken me wel leuk, maar die komen ook gewoon op de pc uit.

Blijft lastig om echt een keuze te maken8):mad:

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zoals al zo vaak verteld: de DS4 is echt vele malen beter geworden, nu ligt het heel dicht in de buurt van de xbox controller. Dit is op basis van reviews van mensen die naar beurzen zijn gegaan, dus je hebt er ook nog altijd een mening in zitten. Maar als xbox fanboys reviewen dat de controller van de PS4 flink verbeterd is, dan wil dat wel wat zeggen toch..

18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Klinkt alsof je je keuze al gemaakt hebt voor PC :+ Zie niet veel argumenten waarom je voor een next gen zou moeten gaan. Wacht het rustig af en als er echte systemsellers uitkomen kun je altijd nog beslissen :)

Ik had bijna een PS4 in de preorder staan maar heb me gelukkig in kunnen houden. Ik moet simpelweg nog te veel spelen op de PS3 zoals GTA V, Beyond Two Souls en Dark Souls II (waar ik weer honderd + uur in ga stoppen :p )

19. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Niet mee eens. Heb ze allebei geprobeerd en voor mij steekt de Xbox controller er nog steeds met kop en schouders bovenuit. Neemt niet weg dat de DS4 gewoon een goede controller is hoor, maar ik vraag me af wie het in z'n hoofd haalt te zeggen dat het dicht bij elkaar komt. Het is nog steeds gewoon heel erg anders, liggen totaal anders in de hand.

Als de controller de enige reden is dat iemand twijfelt tussen de PS4 en Xbox One, zou ik wel voor de PS4 gaan though.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    ..

Deel Deze Pagina