[XOne] Deal of The Week & Games with Gold

Discussie in 'Games' gestart door Distoration, 30 dec 2010.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Is dat zo? Lijkt me een vreemde manier van werken. Ik dacht dat bans altijd gewoon direct werden uitgedeeld.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723

Duplication of item history was van toepassing, account sharing dus. Dat is namelijk wel stelen, omdat je een ander gratis content laat downloaden via jouw account. Dit is tegen de regels van Xbox Live.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Omgebouwde xboxen die voor de rest niet veel verkeerd doen (dus geen cc fraude of accounts jatten o.i.d) sparen ze vaak op en bannen ze allemaal gelijktijdig

vaak bij een grote release zoals Halo ofzo

cc fraude en dat soort dingen worden direct geband, maar dan gaat het vaak om account bans en niet om console bans

4. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
  5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ah, klopt inderdaad. Heb wel vaker artikels zien langskomen over die waves.
    heh. Klinkt zo apart om het direct theft te noemen. Had ik niet verwacht. :p

Wie dat dan ook aan account sharing?! :+

6. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil de moraal ridder niet uithalen maar je schendt wel de algemene voorwaarden van xbox live in dat land :)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Je wilt de moraalridder niet uithangen? Je doet niks anders in dit topic. :+ Misschien ook nog even onze gamertags doorspelen maar Microsoft? ;)

8. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Uit 2011, maar toch:

http://www.joystiq.com/2011/09/08/microsoft-issues-xbox-live-bans-for-marketplace-theft/

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  10. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nu ik erover nadenk, een paar maanden geleden deden veel van ons toch hetzelfde met games die zwaar afgeprijsd waren in bepaalde regio's? Al was dat niet gratis, toch is er toen niemand gebanned. Het zal wel meevallen allemaal (hoop ik :) )

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het valt ook mee. In die zin dat er niemand gebanned zal worden. :+ Iedereen wat wél gebanned wordt zal al iets anders op zijn kerfstok hebben staan. Zoals dat altijd gaat met dit soort situaties. Maar die persoon gaat dan de mailtjes posten die hij/zij krijgt van MS (incl eventueel huilverhaal) om ons allemaal bang te maken. :p
    De enige die in deze situatie iets verkeerd heeft gedaan is Microsoft zelf, door de games überhaupt voor niks aan te bieden. :cool:

12. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ach, dat paniekzaaien op Neogaf weer. Dat was een gast die met een of andere season pass zat te frauderen zodat zowel hij als zn broertje er gebruik van maakten, daar was hij voor gebanned, maar een groot gedeelte daar begon paniek te zaaien.

Naast dat het dus erg dom is van MS om nu te bannen (bij mij kunnen ze ook zien dat er ook meer dan voldoende is dat ik wel betaal en betaald heb, dat loont echt niet om mij voor eeuwig te bannen en daar zullen er voldoende mensen meer van zijn) en ik nu nog steeds geen keuze heb gemaakt tussen Xbox One en PS4, een ban Sony veel goeds zal doen.

Bovendien is het een beetje een grijs gebied in Nederlands recht. De kans is uiteraard heel groot dat het gewoon gezien word als iets wat gratis is, zoals het voorbeeld vaak word gebruikt van iets wat in de winkel gratis word aangeboden, dan mag je ervan uitgaan dat het ook gratis is, al bedoeld de winkelier iets anders. Het is echter wel een omslachtigere manier om aan deze gratis games te komen (accounts aanmaken, etc.) Mocht het tot rechtzaken komen, dan zal Microsoft zich daar ook op beroepen. Maar dan is de kans weer heel groot dat het nalatigheid is van MS en het dus de schuld is van MS.

En dit gaat in veel landen gelijk op qua recht. En als Microsoft weet dat ze geen zekere zaken hebben in geval van rechtzaken, dan zullen ze het ongetwijfeld laten, ze willen vast geen duizenden rechtzaken riskeren waar grote kans is dat ze ze verliezen.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Even iets totaal anders...

@Dulle

Sexy avatar man!

Ms gaat niet bannen, they are in the corner where the punches are taken....

En mochten ze dat wel doen, lekker boeien.... Doe haast niks meer met mijn xbox online....

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dank je! :+

Ik zat net wel te denken, stel dat het tot een ban komt (wat niet gebeurd), dan vind ik het een heel typerende en passende afsluiting van deze generatie en mijn ervaring met de 360. :+ Van een pracht begin tot een aflopende zaak (ingeluid met Kinect) en uiteindelijk een lamlendig einde door een kut instelling, gebrek aan games en dus... een ban.

15. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf ook forza horizon voor 6 euro uit de hongarijnse marktplaats gehaald :)

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gelukkig, dus je bent nog een béétje een echte Hollander! ;)

17. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het was een heel gedoe...:)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat met Forza had ik zelf dan weer niet gedaan. Zodra er geld uitgegeven moet gaan worden voel ik me veiliger op mijn eigen account. Dan maar een paar euro meer betalen.

19. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou 't krom vinden als MS bans uit gaan delen, als zij een foutieve prijs neerzetten. Zullen mensen in Bosnie ook gebanned worden als ze 'm gedownload hebben? Vast niet, dus waarom het onderscheid maken met de andere landen? Als ze dit willen voorkomen, moeten ze hun systeem waterdicht maken.

20. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zie echt niet wat er mis mee is (buiten het sharen van accounts). Je maakt een random email aan en kiest een een random land, ondertussen browse je tussen de recente games en je ziet dat je eentje kunt downloaden en dat doe je dan ook.

Waar doe je exact iets verkeerd?

Edit:

Mijn hotmail emailadres dat ik begin 2000 heb aangemaakt staat nu ook al jaren op USA. Je kon namelijk vroeger meer opslagruimte krijgen op je hotmail als je je locatie veranderde naar USA in plaats van een bv. Nederland.

Dus ik zou al jaren de voorwaarden schenden van MS omdat ik dit niet heb aangepast?

Laatst bewerkt: 22 sep 2013

Deel Deze Pagina