[TV] Dexter [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 11 mei 2013.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    4.934
    Thnx Hybrid :)
     
  2. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Triest einde, van wat toch mijn favoriete serie was =(, te lang uitgemolken
     
  3. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Zal wel alleen staan, maar vond het best een goed einde. Vond het echt niet zo slecht als de mensen hier bedoelen, en de plotholes, tja, ik leer er een beetje mee leven dat dat gebeurd in series, maar ik vond het idee dat het een chaos is bij een ziekenhuis evacuatie niet zo heel slecht. Ik had eigenlijk verwacht dat hij mee zou springen met Deb en zelfmoord zou plegen. Had het hem wel gegund dat hij in Argentinië zou zijn. Enige vreemde dit seizoen vond ik sommige karakters, eigenlijk is alleen het karakter van Deb en Dex + familie afgerond, Masuka en zijn dochter, Quin, en Batista. Had een iets langer einde ook niet erg gevonden waarbij iedereen werd afgerond.
     
  4. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Zoals ik al eerder had gezegd over het einde, vind ik het een heel toepasselijke einde voor Dexter, veel mensen begrijpen het einde niet direct, maar dit is eigenlijk een betere einde dan dat Dexter dood is. Nu doet hij zichzelf alleen meer pijn van wat er gebeurd is door hem, hij lijd er aan. Hij kan sowieso niet meer terugkeren als Dexter omdat iedereen denkt dat hij dood is, dit heeft hij al toen gepland en geaccepteerd om zo te leven, in ieder geval zei hij nog wel een echte vaarwel aan Harrison en Hannah.

    Ik vond zelf ook dat de episode enorm snel ging, het had van mij wel wat langer kunnen duren. Ik vond het zo vaag namelijk want eerst hoor je van Debra's situatie dat ze zogenaamd nu brain death is, en dat de kans wel heel klein is dat ze het gaat overleven en heel kort daarna gooit Dexter alle plugs eruit. Misschien ben ik het maar ik vond dat zo gehaast gaan :+
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2013
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Mensen begrijpen het. Het is gewoon slecht..
     
  6. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    En wat is er zo slecht aan dan? Dat je zo teleurgesteld over de andere episodes bent van seizoen 8 kan ik nog wel begrijpen, maar ik vond het einde niet eens slecht.
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Alles. Geen spanning. Loose ends. Dingen die geen sense maakten. Sprong van hak op de tak. Deze serie had moeten eindigen met iets van

    dat ze die beer vinden met bloed ofzo en daar Dexter aan de Bay Harbor butcher konden linken. Of iets dat ze erachter kwamen wie hij was

    Maar dit eindigde heel slecht gewoon. Totaal geen spanning of voldaan gevoel aan deze serie overgehouden, in tegenstelling tot het geweldige breaking bad. Dan zie je gewoon het verschil in kwaliteit
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2013
  8. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik heb het nu echt over het einde. Er was zelfs een interview met Scott Buck over dat wat je nu zegt:


    Het zou inderdaad heel anders geëindigd kunnen zijn als ze dat hadden gedaan, en we hebben dit al soort en met al gezien in seizoen 7 met Laguerta.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Het einde was ook slecht

    hij overleeft het. Highly unlikely. Plus ik buy het niet dat hij zn kind alleen laat. Never, makes no sense. Het einde is typerend voor het laatste, en eigenlijk ook het vorige seizoen. Vond het al verschrikkelijk slecht geworden en de schrijvers hebben maar gewoon wat gedaan.

    Emotional journey blabla. Niemand cared. Spanning ontbrak.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2013
  10. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Hij heeft veel kapot gemaakt door zijn acties, Doakes die bijvoorbeeld dood ging door hem, Rita die dood ging door hem, en nu ook Debra. Als hij er niet was had dit nooit gebeurd. Nu wilt hij dit laten vermijden dat dit niet ook gebeurd met de anderen personen waar hij van "houd".

    En over Hannah, ze is niet een seriemoordenaar zoals Dexter is, bij Dexter is het iets van een "need" om het te doen, bij Hannah is het alleen wanneer iemand haar pijn probeert te doen. Ik denk dat Harrison en Hannah best wel met elkaar kunnen zijn als je de laatste episodes ook wel hebt gezien met hun 2en

    Ik ga niet extreem positief zijn over het einde hoor, maar ik vind het gewoon vrij toepasselijk, en ik kan het nou niet zo slecht noemen. :+
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    hij hoeft toch niemand meer te vermoorden. Zijn need is al een tijd weg. Dus hij gaat mij dan ook niet meer achter moordenaars aan in Argentinië. Dus dan zou hij ook niet meer in de problemen komen. Dus is lame dat hij gewoon zijn zoon/vrouw achter laat
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Exact. Als hij dat niet meer doet is er niks aan de hand
     
  13. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Hoe kan je dat nou weer weten? Volgens mij was het best wel goed uitgelegd in de laatste episode waar alle flashbacks terugkwamen, waar zijn leven blijkbaar veranderd was, alles was dus pure onzin, hij zal altijd zijn need hebben. En er kan altijd dus wat gebeuren in Argentinië
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Vond het zelf één van de beste afleveringen dit seizoen.

    Voelde voor het eerst een beetje mee. Dat hij Deb zo uit het ziekenhuis kon halen vond ik ook wel erg makkelijk, maar snap het ook wel. Deb moest sowieso dood voor closure in dit geval. Dat Debra later nog blijkt te leven, had van mij niet gehoeven. Ik dacht tot daarvoor, dat ze ondanks dit kut seizoen het nog aardig hebben kunnen afronden. Dit vind ik wat minder, maarja. Dat is een beetje het gevoel van dit seizoen, maarja.
     
  15. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Lame einde. Lame seizoen.

    Gelukkig heeft de dochter van Masuka een nuttige rol gehad.
     
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wtf boeit die dochter van Masuke, ik snap al die ophef daarover niet. Ik heb genoten van deze laatste ep _O_.. Waardig einde voor deze serie, eindelijk weer eens wat emotie :)
     
  17. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Tsja, ik had nog hoop, maar wat een waardeloos einde van een prutseizoen. :x Zonde.
     
  18. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Emotie? Dexter toont vanaf de allereerste aflevering al emotie al ontkent ie het altijd.

    Ik vind het ook bullshit wat hij nu doet, druist tegen alles in wat we van Dexter weten. Liegen tegen z'n kind, z'n kind alleen laten, z'n enige echte liefde alleen laten. Zodra hij erachter kwam dat ie niet dood was had ie net zo goed naar Argentinië kunnen gaan voor een clean slate (wat voor een deel ook de missie was van die trip). Dat ie nu een soort Wolverine doet is echt crap imo.
     
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Al helemaal
    als die net daarvoor zegt dat hij nog niet een paar dagen zonder Hannah kan en ineens moet hij Saxon afmaken 8)
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat het geen enkele toegevoegde waarde heeft aan de serie. Kortom de schrijvers wisten niet wat ze wilden. Dat blijkt o.a. daaruit. En deze dramatische afsluiter al helemaal. Snap niet dat je hiervan hebt genoten.

    Zoals ik al zei

    gaar plot, loose ends, ongeloofwaardige akties van dexter, personages die niks toevoegen, geen spanning, geen niks

    Ik haalde mn schouders op en ging discussieren hoe tof breaking bad wel niet is in zn laatste episodes
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2013

Deel Deze Pagina