[XOne] FIFA 14

Discussie in 'Games' gestart door JeeEm, 17 apr 2013.

1. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Ze hebben er animaties ingepropt die gewoon niet werken. Balaannames duren soms langer dan een seconde. De tegenstander heeft alle tijd om aan te komen lopen en de bal af te pakken of te tackelen. Daarnaast beweegt elke speler als een houten klaas.

Fifa 13 was qua snelheid perfect. Ik snap niet dat ze dat veranderd hebben. Het lijkt wel alsof ze ons verplicht dat slome tikkie-takka willen laten spelen. In het echt heb je ook ploegen die snel counter voetbal spelen.

Ik ben altijd een groot fifa fan geweest, maar op game gebied is dit nu al de teleurstelling van het jaar.

Overigens speel ik alleen online. Geen idee op het offline ook zo gaat maar dat interesseert me ook niet echt.

2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    FIFA13's snelheid was wel oké, maar ook wat aan de vlugge kant. Alleen Real Madrid kan op zo'n ongelofelijke snelheid aanvallen opbouwen en langs de flanken rennen. Nu kan je snelheid ook goed gebruiken, maar wel vooral als je spelers in de diepte aanspeelt, dus zonder de bal. Dat is in het echt ook. Ik kan alleen Messi, Bale, Neymar en Ronaldo opnoemen die aan de bal écht sneller zijn dan verdedigers en ook nog eens goed kunnen dribbelen. Dat kan in het echt gewoon bijna niet.

FUT13 was verschrikkelijk.

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Hier ben ik het wel mee eens. FUT13 was veel te snel.

4. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Ja ik denk dat we daarin gewoon van mening verschillen. Ik hou van snel voetbal, veel doelpunten. Dat is waarom ik een voetbal game wil spelen. Actie!

Ik vond het daarnaast met de snelheid wel meevallen in Fifa 13. Ik heb me zo vaak zitten verbazen hoe snel verdedigers in dat spel waren. Het was echt niet zo dat je met iedere aanvaller elke verdediging er uit rende.

Een voetbal game hoeft van mij niet tot in elke detail realistisch te zijn. Ze zijn naar mijn mening nu te ver doorgeslagen naar het trage opbouw voetbal.

Ik zal er vast wel aan wennen, want ik kan gewoon niet zonder fifa. Toch hoop ik dat ze er binnenkort nog een patch uit gooien.

5. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik dit zo lees zijn ze dus de meer realistische kant opgegaan met Fifa? Eindelijk, want wedstrijden met 20 doelpunten is lang niet zo leuk als een spannende 0-0 met een 1-0 in de laatste minuut.

Ik hoop hem morgen zelf voor het eerst aan de tand te voelen.

6. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Je vergeet Derk Boerrigter:

7. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Eerste wedstrijd met Celtic won ik met 4-3 van Botafogo. 4 keer Boerrigter. :lol:

8. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Horse on steroids ;)

9. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Paar potjes offline met Eredivisie teams gespeeld. Speelt gewoon lekker, maar wat een sfeerloze tombe is het zeg. Spelers lijken voor geen fuck, shirtjes lijken niet high-res, lijkt grafisch zelfs iets minder...

Gelukkig is de gameplay wel tof!

10. Pollie

Pollie Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben het hier volledig mee eens. Heb er nu wat uurtjes op zitten en het gaat echt te traag. Dat de spelsnelheid lager is vind ik niet zo erg, maar je kunt amper een harde pass geven. Bal aannames gaan zo traag dat de tegenstander teveel tijd heeft om in te grijpen. Snel opbouwen is nu simpel gewoon niet mogelijk..

Verstuurd van mijn LT30p met Tapatalk

11. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Niet mee eens, snel opbouwen gaat juist makkelijker.. Echter worden kleine foutjes sneller afgeschaft zoals de richting en de kracht waarmee je schiet/passt... :b:

12. sjalevaeger

sjalevaeger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het ook mee eens. Tevens heb je nu meer vrijheid vind ik zonder bal. Je kan lopen waar je wil

13. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wtf, eerste potjes allemaal minstens 8 goals. Erg onrealistisch. Heel weinig veranderingen tov 13. Ik ga nu ff GTA spelen, ben Fifa nu al zat.

14. ageQned

ageQned Active Member

Leuk Bevonden:
    732
    Vandaag toch ook maar FIFA 14 gehaald dus dit jaar beide voetbal games maar gekocht. Is weer ff geleden dat ik een FIFA heb gespeeld, dus eerst maar weer eens goed oefenen voordat ik online ga spelen.

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    8)

Of je speelt met Barcelona tegen FC Knudde op max professional, of gewoon op amateur. Zo vaak scoren gebeurt echt nooit bij mij bij deze FIFA.

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

mijn eerste drie potjes waren psv - ajax (8-1), liverpool - swansea (3-7), barca - real (6-2). Psv-ajax was offline op worldclass, de andere twee waren online. En de ene keer scoorde ik ze makkelijk, de andere keer de tegenstander.

17. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Online pass is niet meer nodig toch?! Koop ik hem volgende week wel tweedehands :+

18. Pollie

Pollie Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    misschien mis ik nog wat kennis dan..
    het passen bijvoorbeeld, ik kan de knop ingedrukt houden maar dan nog gaat de bal te traag naar de andere speler. de bal is elke keer zo lang onderweg dat mijn voordeel weer pleite is.
    misschien heb ik nog wat meer gewenning nodig en moet ik nog meer oefenen, ik ben sowieso gewend snel spel te spelen..
    maar ik leg fifa toch niet opzij, blijf voor mij een van mijn favoriete bezigheden..

edit:
    ik heb het probleem gevonden.. alle assists uitgezet (richting kracht van passes enz)
    nu speelt hij echt lekker.. wat een verschil zeg!

Laatst bewerkt: 28 sep 2013
  19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Oke, lang avondje FIFA14 heeft mij geleerd dat het weer een bazen spel is geworden. Ja, je kan niet meer als een dolle hond met de bal rennen, zonder de controle deels te verliezen (realistisch). Nee, je kan ook geen hele scherpe kapbewegingen snel na elkaar maken. Verder zie ik weinig kritiek punten tov. FIFA13. Wellicht te goede finesse-shots en kopballen.

Wat ik lekker vind:
    - Met het nieuwe dribbelen zijn spelers als Iniesta en Özil beter dan ooit tevoren. Ze kappen zo ontiegelijk lekker, hebben de bal aan een draadje en de steekpasses zijn fenomenaal.
    - Het spel is niet meer 'rennen'. Spelers in de diepte aanspelen is nog steeds effectief, maar dat hoort ook.
    - Opbouw met korte passes werkt lekker.
    - De advanced/vrije Skill Games zijn tof. Driehoekjes, dribbelen etc.
    - Looplijnen van aanvallers en verdedigers zijn beter.
    - Per Mertesacker is een baas als je zone dekking uitvoert en snel anticipeert/hapt bij passes naar de spits. Goed teken voor goede verdedigers in FIFA.
    - Dribbelsysteem leek klote, maar gaat steeds beter. Zonder te rennen kan je fijn dribbelen.
    - Gelukkig nog niets meegemaakt van cornergoals. Leuk iets is dat een speler op 16 à 20 mefer staat bij corners en deze aangespeeld kan worden. Tof voor verrassingseffect.

Ja, het is weer tof. Met PSV van Everton gewonnen met 3-1, met Arsenal van Portugal met 3-0 en met Barcelona van Chelsea met 6-0. Barcelona is in dit spel te goed. Dribbelende, passende technische mannetjes. Heerlijk.

20. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    typische reactie van een illegale fifa 14 versie speler

Deel Deze Pagina