[XOne] Pro Evolution Soccer 2014

Discussie in 'Games' gestart door ManoMoker1982, 14 mrt 2013.

1. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Manomoker, weet je al iets over een komende Daymos OF ?

2. ManoMoker1982

ManoMoker1982 PES veteran

Leuk Bevonden:
    15
    Han, ik ben gewoon Mano hoor :)

Ik zal hem ff vragen hoe ver hij is ermee, ik kom net terug van 2 weekjes ibiza

3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.090
    Ik zou niet weten waarom je FIFA absoluut niet wilt hebben. FIFA13 is gewoon een meer dan uitstekende game, en op dit moment gewoon de beste voetbalgame op de markt.

Ben na een weekje PES2014 dan ook gewoon weer teruggegaan naar FIFA13, en als ze over een poosje bij Konami hun shit together hebben qua patches en updates etc etc, dan wil ik PES best weer een nieuwe kans geven, maar zoals PES2014 nu is, is onacceptabel.

FIFA14 schijnt trouwens geen verbetering t.o.v. 13 te zijn (en de demo vond ik ook niet beter dan 13, qua gameplay), dus vandaar dat ik dan gewoon lekker bij 13 blijf. Misschien over een paar maanden de next-gen versie, maar dat zien we dan wel.

4. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Dat is dan ook gewoon smaak. Het is een completere voetbalgame. Het spelletje an sich lijkt voor mij totaal niet op voetbal. Het kappen, het draaien. Het ziet er niet uit. Oké, het loopt veel vloeiender, maar ook in FIFA 14 zitten nog bugs die het spel al jaren teisteren.

Feit is gewoon dat beide games niet goed zijn. Ze zijn "speelbaar", maar daar is alles mee gezegd. Het zijn afgeraffelde producten, waarbij FIFA het voordeel van de twijfel krijgt, omdat de randzaken veel beter zijn verzorgd.

Dat is gewoon het grootste probleem van PES. Het voetbal is opzich goed, maar hapert zo nu en dan. En een auto (ik vergelijk het maar even met een auto) is niet betrouwbaar als het zo nu en dan hapert. Je wilt er dan vanaf.

Ik snap dan ook niet dat Konami het aandurft om alweer een spel op de markt te brengen dat half af is. Wanneer breng je het spel niet uit wanneer het af is?

Ieder jaar is het hetzelfde liedje:

- online issues
    - transfers niet up-to-date
    - patch op de releasedag

Waarom? Breng het spel een maand later uit en zorg ervoor dat deze zaken op orde zijn.

5. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
  6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Okee Mano ;) Ik wist niet wat je echte naam is.
    Ik ben benieuwd hoever hij is en hopelijk moeten we dat dan met de Xtaf explorer installeren want Horizon komt er bij mij niet meer op.

7. ManoMoker1982

ManoMoker1982 PES veteran

Leuk Bevonden:
    15
    Haha ok! :)

Hoezo lukt horizon niet bij jou? Ik heb straks pas tijd om te sleutelen, dus ben benieuwd

8. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Had toevallig de volledige PS3 versie gespeeld bij de mediamarkt. Kwa vloeiendheid is het een wereld van verschil. De demo loopt voor geen meter, maar de volledige versie loopt vloeiend, voor zover ik kon opmerken na 1 potje gespeeld te hebben.
    Ik snap echt niet waarom Konami zoveel verschil laat zijn tussen de demo en full versie. De demo jaagt echt veel mensen weg die toch al negatieve verwachtingen hadden van pes (zoals ik).
    Na dat potje van de volledige versie wilde ik ze weer bijna een kans geven, maar nee ik kon de verleiding weerstaan. Ze verdienen nu nog geen tweede kans. Ze moeten meer hun best doen willen ze mijn hart terug winnen.:eek:

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Het lukt wel, mijn PES is ge-updated met het gegevenspakket, maar er zit malware op Horizon en best wel van een vervelende soort.
    Ik heb het eraf gekregen met malwarebytes antimalware ( http://www.malwarebytes.org/ ) maar die troep wil ik niet meer op mijn PC.
    Het zat in de setup-file van horizon.
    Dus gebruikt Daymos dat, dan maar geen OF van hem. Vorig jaar gebruikte hij Xbox Xtaf explorer en daarmee had ik geen last van Malware.

Laatst bewerkt: 30 sep 2013
  10. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Er wordt gewerkt aan het probleem van het datapack:

Ben benieuwd wat ze met de nieuws-update van vandaag om 17.00 uur onze tijd te melden hebben.

Bron

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Lekker belangrijk, die update, niemand weet wat het inhoudt. Ik wil graag een fix voor die verschrikkelijke lag en een update m.b.t. transfers. Geluk van die gasten, ze moeten eens opschieten. Het is zowat onbespeeldbaar op de PS3 aan het worden. Slowmotion. Ik kan hier zo kwaad om worden, het slaat nergens op. Dat gestotter, dat verschrikkelijke lange laden en stotters in de menu's. Los dat op ipv een datapack met 2 nieuwe ballen.

12. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Dat datapack had ook als functie om de juiste versie voor online te bepalen.
    Als je niet het gelijke pakket hebt is je spel incompatible en kan je niet online spelen.
    Die lag waar je het over had zit niet op de Xbox, maar ik heb wel van PS3 spelers gehoord dat je dat drastisch kunt verminderen met het zetten van de resolutie op 720p. Aangezien jij niet online speelt zou je ook kunnen overwegen patch 1.01 te verwijderen. Ik geef toe, niet zoals het hoort, maar dan heb je in ieder geval iets.

13. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Het is vreselijk om dit te moeten erkennen, omdat je weet hoe goed de oude PES was, maar het lijkt erop dat Konami niet het talent in huis heeft om door te groeien en te leveren wat er anno 2013 gevraagd wordt. Dat is sinds dat de 360 en ps3 uitkwamen jaar op jaar gewoon bewezen. Wij leven nog in sentimenten van de oude PES omdat Fifa de schoenen van PES nog niet mocht poetsen, maar die tijden zijn gewoon definitief veranderd i.m.o.

14. domienr

domienr Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Het eerste seizoen van de PES 2014 Benelux kampioenschappen voor Xbox360 zijn vandaag van start gegaan.
    Met 24 deelnemers hebben wij 3 divisies ingedeeld van 8 teams.

Volg de spannendste PES 2014 leagues hier mee:
    http://forum.pesholland.nl/forumdisplay.php?28-XBOX-360-PES-2014-Benelux-Online-Kampioenschappen

Telaat met inschrijven? Geen probleem, maandelijks houdt Pesholland nog een cup avond. (Van zodra de team play gamemode via de patch erbij komt).

In december starten we direct met het 2de seizoen van ons kampioenschap. Dus hou ons forum in de gaten voor de inschrijvingen (start inschrijvingen vanaf 1 november)

Heb je een PS3? We hebben ook kampioenschappen speciaal voor PS3. Deze opzet start ook morgen.

Online spelen? = 1 link http://forum.pesholland.nl/forum.php

15. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik speel al op 720P dankzij een tip van jou 8)

Het helpt wel iets om hem op 720P te zetten, maar het is nog steeds echt ontzettend storend. Ik heb menig kans om zeep geholpen omdat de timing totaal verkeerd was en menig goal heb ik niet kunnen voorkomen door dat verdomde gestotter. Echt belachelijk, ik meen echt dat het gewoon onbespeelbaar is. Zodra ik in de buurt van de 16 kom en er staan 3 man in de 16 dan gaat hij stotteren en heel traag lopen. Slaat echt nergens op en het mag gewoon niet kunnen. Ik ga mijn versie verkopen voor de 360 versie

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    @ Domienr, hoe kunnen jullie nu competities beginnen? Is de lag daar op dit moment geen te grote spelbreker voor? Ik heb veel mensen horen klagen over het zeer trage en niet-responsive gameplay online...

@Cyrax Jammer dat het niet helemaal helpt. Ook patch 1.01 verwijderd?
    Hoe dan ook, met de Xbox werkt het inderdaad beter. Jammer dat je zo'n stap moet nemen. Slecht werk van Konami.

17. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Wees blij dat je die luxe nog hebt, ik heb geen Xbox meer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het spel ook nog niet veel heb gespeeld en ik heb het spel al 2 weken (dat zegt wel iets). Ik wacht wel tot de eerste updates er zijn. Daarna download ik een option file en zie ik wel of ik het spel nog aanraak. Zonde, want de potentie is er.

Wat betreft de lag online, ik heb 1 wedstrijd gespeeld 1-0 verloren. Was niet te doen. continu zag ik de ruimte, maar kon ik niet goed timen, waardoor ik telkens balverlies leed (ook achterin). Online ben ik dus niet meer geweest.

Als ik eindverantwoordelijke zou zijn, zou ik mij diep en diep schamen voor dit product. Zo ga je niet met je "trouwe" klanten om. Als Konami mij, Cyrax of andere kritische spelers zou laten overvliegen voor een maandelijkse playtest voor PES 2015, hebben ze volgend jaar de beste PES ooit. Gegarandeerd, maarja, dat zal niet gebeuren.... Helaas, want het team is blijkbaar niet competent genoeg om zelf goede beslissingen te nemen....

18. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    met als gevolg dat er steeds meer kopers afvallen en overstappen bij gebrek aan beter.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het vooral erg omdat ze WETEN dat het product onvoldoende is. Ik zie echt de potentie en ik verwacht echt dat PES 2015 op de One/PS4 heel goed kan gaan worden. Maar dit is gewoon een slecht produkt.

- Stotterende gameplay
    - Stotterende menu's
    - Laden veel te traag
    - AI keepers schandalig slecht
    - Online werkt niet
    - Transfers niet up-to-date
    - Sprinten ongeloofwaardig
    - Inworp werkt niet, je kunt bijna nooit snel ingooien als het een keer handig is
    - Spelers lopen door als de bal uit is geweest en er een inworp moet komen
    - Commentaar loop vaak 5 seconden achter
    - Scheidsrechter heeft nog steeds geen idee wat voordeelregel is
    - CPU maakt nooit een overtreding
    - Slidings niet goed afgesteld, resulteert te vaak in een onterecht kaar (ook rode)
    - Lobjes way to easy, is 100% een doelpunt
    - De pijltjes m.b.t. de vorm van spelers is veel te zwaarwegend, daar kan ik dus echt niet tegen. Een speler met een blauwe pijl kan echt HELEMAAL niets meer. Dat moet eens afgelopen zijn, het is zwaar overdreven. Mindere vorm, prima, maar niet zo overdrijven graag.

20. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    geloof me, ik stap direct weer over en hoop ook zo op de über ps4 versie, maar om eerlijk te zijn denk ik dat het er gewoon niet (meer) inzit.
    Ik speel alleen maar online met vrienden (1 vs 1, 2 vs 1 en liefst 2 vs 2) en dan moet het goed zijn. Dan liever fifa 14 (waarbij ik ook wel tekortkomingen zie) maar dat online perfect werkt en kennelijk (zo is gebleken) leuk genoeg is om een jaar te doen (spelen nu nog fifa 13 totdat op 29-11 onze ps4 met fifa 14 binnenkomen).
    Feit is wel dat ik op de current gen nog nooit (fifa noch pes) een gevoel heb gehad als bij pes op de ps2.

Deel Deze Pagina