[TV] Breaking Bad [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 7 aug 2013.

1. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    :'-( het is over! Nergens kunnen we meer naar toe leven. :'-(

Perfect einde!

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    @ straathond spoilers kom op...

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Iemand edit even snel straathond zn post

4. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    :'-(

Erg goed einde, maar ik had het wel iets verrassender verwacht. Ik had in ieder geval wel het sterke vermoeden dat Walt Lydia zou vergiftigen en de nazi's zou doden. Zijn trucje met Elliot en Gretchen vond ik wel mooi, goede oplossing om het geld toch nog naar zijn familie te krijgen. Tijdens die scène dacht ik al dat twee hitmen niet echt Walt zijn stijl is, leuk om Badger en Skinny Pete (?) nog een laatste keer te zien. En Jesse's lach op het einde!

Het was een goede run. Volgend jaar maar eens alle afleveringen na elkaar zien. Ik vind het bij dit soort series altijd erg leuk om te zien hoe de afleveringen opbouwen naar bepaalde momenten en hoe kleine dingen in een aflevering grote gevolgen hebben in latere seizoenen.

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt man. En dit vind ik ook zoiets sterks van de serie. Ik schijt op drugdealers, mensen die het leven van andere verpesten. En hij is de maker ervan, maar tegelijkertijd doen die mensen het wel zelf....maar het blijft fout. En ondanks al die andere dingen die Walt gedaan heeft...Jane(al was zij een superslechte invloed op Jesse, eerlijk is eerlijk) en Brock, bleef ik rooten voor Walt en altijd blijven doen. Mooi dat hij op deze manier kon gaan zeg.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar aan de andere kant...wat had er nog echt anders kunnen gebeuren? Het ging echt nog puur om dat geld bij zijn kids te krijgen, de Nazi's en Jesse en enigszins vredig kunnen sterven.

Absoluut wel droevig dat het nu echt afgelopen is... maar aan de andere kant lopen we nu niet het risico dat het baggerslecht en ziekelijk ongeloofwaardig wordt omdat de maker de boel persé wil uitmelken. Thanks Vince!

Laatst bewerkt: 30 sep 2013
  6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is jammer. Maar heb niet zo gevoel als ik vorige week had met Dexter mbt het einde.
    Einde van BB voelt gewoon goed. En het is mooi geweest. Gewoon stoppen op je hoogtepunt.

7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Klaar :) Waardige afsluiting

Vond dat horloge gedoe allleen wel beetje vreemd. In talking bad kwam het er op neer dat Walt in S05E01 geen horloge om had in het restaurant :9 Daarnaast was het ook van Jesse en dat liet ie nu achter zich ofzo.

8. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou het zelf ook niet weten, want dan zou het geen verrassing meer voor me zijn ;) Ik had nog gehoopt op een soort 'Oh shit! Zo zat dat dus!' moment. Zoiets dat een leuke spin geeft aan eerdere gebeurtenissen (misschien iets met Grey Matter). Of misschien een reden om na te denken over wat er in de toekomst zou gebeuren, een onverwachte truc van Walt. Al had ik dat laatste wel met hoe hij zijn geld uiteindelijk toch aan z'n familie kan achterlaten.

Ik had trouwens echt nog verwacht dat Marie zelfmoord zou plegen. Nu ik er zo over nadenk, vind ik dat haar verhaal niet helemaal goed is afgesloten. Ik zou nog wel willen weten hoe haar toekomstbeeld er uit ziet.

9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    De enige juiste afsluiting van de beste serie die ik heb gezien. _O_

10. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Six Feet Under wel eens gezien? Die deden het ook juist goed imo.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, hoe eindig je een geweldige serie? Dat kan je bijna niet goed doen. BB doet dat wel, maar de verwachtingen die je van een einde hebt zijn altijd te hoog. Mijn mind is niet blown ofzo (om de één of andere reden verwachtte ik dat). Het voelt vooral heel kut dat het afgelopen is, ook al is dat rationeel gezien wel het beste.

Maar ik heb echt genoten van de serie, seizoen 1 t/m 4 al drie keer gezien en het eerste deel van seizoen 5 ook al twee keer. Dat is zeer zeldzaam voor mij, herzie haast nooit wat. Waarschijnlijk de beste serie die ik ooit heb gezien.

12. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is een serie die ik echt nog verder wil gaan kijken overigens. Ben geloof ik tot het eind van S1 gekomen. Wel flink confronterend die serie soms.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    En dat was 'm dan.
    Waardig einde voor een geweldige serie.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ga binnenkort alles wel weer kijken. Heb Zaterdag tijdens de marathon de eerste twee episodes weer gezien. En dan merk ik wel waarom sommige mensen moeite hadden om seizoen 1 door te komen (mijn broer bijvoorbeeld die heb ik echt moeten pushen om verder te kijken) Dat seizoen voelt een beetje aan als een komedie op sommige momenten imo. Ook al gebeuren er wel grote dingen maar het heeft soms een beetje luchtig sfeertje en neem je sommige dingen iets minder serieus dan in andere seizoenen.

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dit.

Het enige echte minpunt vond ik hoe die nazidudes werden vermoord. Komop, dat was echt een veel te grote gok. Er kon zoveel misgaan! Ze hadden de achterklep van zijn auto kunnen openen of ze hadden hem eerder van kant kunnen maken. Ook vond ik het een beetje raar dat hij Jessie erbij haalde, waarom nog risico nemen? Maarja, voor de rest prima einde voor een geweldige serie. :)

17. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    _O__O_

Zo eindig je één van mijn favoriete series.

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Er kon veel gebeuren inderdaad. Maar...

Remember dat Jesse ook al aangaf "he is luckier than you" tegen Hank. Walter is gewoon lucky. Daarom had hij ook geluk met de auto in het begin.

[yt]AJO-nYRdS4g[/yt]

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Meest bijzondere entertainment product ever voor mij in ieder geval. Laatste helft van seizoen acht was magistraal, perfecte einde. Alles was gewoon goddamn. _O_

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Geweldige laatste paar afleveringen van een serie die me verder niet zo heel veel wist te boeien. Omdat de karakters en de onderlinge chemie me niet wisten te raken (integendeel eigenlijk, ik haatte vrijwel iedereen) vond ik
    de no nonsense aanpak in de laatste afleveringen echt heerlijk.

Deel Deze Pagina