1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Mini Challenge Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 30 sep 2013.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2014
  2. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
    Hockenheim National = Hockenheim Short!
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2013
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ziet er goed uit!!! Ik doe graag mee :)
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Oeh interessant (en deels toevallig) die kwalificatie. Ik schrijf me in
     
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik doe mee:thumbs:
    Die flying lap kwalificatie zou wel eens heel leuk kunnen uitpakken. Top-idee_O_
    Flying lap kwalificatie is een aparte skill.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2013
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    tunes by AZT BTender en LoyallRonin.

    ***********[​IMG]*******
    Heb net gechat met BTender over de tunes.
    Op verzoek van de organisatie gaan wij proberen de Mini zo te tunen dat zowel de controler coureurs als de stuurwiel coureurs happy gaan zijn.
    Tender moest naar een feestje dus nog niet uitvoerig kunnen overleggen, maar dat komt nog wel
    Tender moet zelf maar ff posten wat zijn visie is op de tune voor de Mini.

    Mijn visie voor de Mini:
    Lekker motorgeluid.

    Geen race-aero onderdelen,waardoor de auto bij schade niet zo snel in rijeigenschappen terugvalt. (edit 01/10/2013: toch race-aero met minimale downforce)
    Auto moet het dus voornamelijk van de mechanische grip hebben.
    Auto blijft dus uitdagend genoeg.
    Zo weinig mogelijk aan de tuning instellingen veranderen. Dus alleen subtiele noodzakelijke tuning, om te voorkomen dat of het stuurwiel of de controller een onevenredig voordeel zou kunnen hebben.

    De auto moet voor de stuurwielcoureurs genoeg FFB signalen geven om de auto goed aan te kunnen voelen.

    Tot zo ver mijn visie op de tune voorlopig.
    Tender moet later zelf maar een aanvulling maken op zijn eigen visie voor de tune.

    Ik heb er alle vertrouwen in dat Tender en ik een mooie fusion tune kunnen maken.

    In de clubgarage staan vijf ruwe samples voor een tune die naar mijn mening lekker aanvoelt voor de stuurwielcoureurs.
    Het is een impressie en dus nog niet een definitieve tune.
    Later kan Tender daar verbeteringen in brengen voor de controllercoureurs.
    De Mini's klinken in ieder geval erg vet!!


    Andersom is het dus ook mogelijk dat ik een tune van Tender aanpas in het voordeel van de stuurtjes.

    Tender en ik zullen dan kijken of wij de tunes kunnen samensmelten tot een lekkere tune for everyone.
    Geef ons even de tijd om dit in elkaar te knutselen.

    Edit: 30/09/2013: De rode Mini in de Clubgarage heeft minder Kw's omdat dit mogelijk makkelijker is voor een AM cup. Auto voelt wel tammer aan. De rode is ook wat zachter afgeveerd.
    Toch is het waarschijnlijk te ambitieus om zonder race Aero te rijden op high speed corner tracks . Ga het toch proberen.
    Het onderstel/suspension moet nog wel getweaked worden. Ik had alleen nog op Catalunya getest en de auto's bleken achteraf op Sunset Peninsula track en Suzuka GP wat vreemd rijgedrag te vertonen. Dus ik ben nog aan het tweaken. Ik update synchroniseer de auto's tunes in de clubgarage met de updates.

    Edit: 01/10/2013:
    Om de auto lekker te laten rijden op alle circuits (inclusief de high corner circuits als Sunset Peninsula en de bochtige circuits als Suzuka GP), heb ik toch maar de Race Aero gemonteerd.
    Wel heb ik de downforce zo laag mogelijk gehouden, om de auto's toch uitdagend te houden in het bochtenwerk.
    Om de auto's zonder Race-Aero te laten racen en op alle circuits lekker te laten rijden, bleek voor mij te ambitieus, me BAD.|:-

    Ik had Tender gisteren de inmiddels verouderde 5 NON Aero tunes gestuurd zodat ook hij aanpassingen kon maken.
    Hij gaat natuurlijk ook eigen tunes maken en testen.
    Testen/tweaken van de tunes kost tijd om het goed te doen dus geduld s.v.p.

    Edit 02/10/2013:
    Inmiddels 9 stuks try-out samples in de Clubgarage. Mijn favoriet is de lichtgroene mini met 218 KW/1001 kg en de dikste turbo erop. (Geluid is lekker en rijgedrag is voorspelbaar maar toch uitdagend genoeg)

    Edit 05/10/2013:
    Vergadering gehad met B Tender over de tunes. Bleek dat wij ongeveer dezelfde tuning-instellingen lekker vinden rijden voor wat betreft de supension, rollbars etc.
    Ook het idee om de auto's zo min mogelijk downforce te geven en de nadruk op mechanische grip te leggen had ons beider goedkeuren.
    Wij gaan uit van het concept dat gedoseerd gas geven en tijdig remmen beloont moet worden met betere rondetijden.
    Een zware rechter voet bij de corner-exit zal dus resulteren in onderstuur en eindigend in het gras. Ook het wegrijden/start moet met gedoseerd gasgeven, net als de optimale start bij een dragrace.

    Allemaal met de bedoeling om de skills ter perfectioneren in de AM-competities en de opstap naar de PRO- competities zo vloeiend mogelijk te maken voor de "nieuwkomers" met minder ervaring.

    B Tender en ik maken dus niet de snelste hotlap getunede auto met de beste rijeigenschappen maar een tune die uitdagend is voor iedereen.
    Een beetje net als de Pirelli banden in de F1.
    Wordt vervolgd.

    Edit 30/10/2013:

    BTender en ik zijn klaar met de tune.
    Stijn zal vermoedelijk nog een post doen over de tune.
    Ik ben akkoord als Tender de tune via zijn winkel/storefront de MINI-tune aan de clubleden aanbiedt.
    Voor de filosofie van het karakter van de tune, lees blz 1 van dit topic tinig gedeelte.

    Edit 31/10/2013:
    Edit 01/11/2013: AZT BTender & LoyallRonin:
    Nog een berichtje over de tune.
    De MINI vliegt letterlijk over de Maple full reversed track.
    Dus rem op tijd na de bult in de afdaling voor de lange bocht naar rechts.

    Op Maple zijn de curbs in het hoge gedeelte van het circuit altijd al gevaarlijk geweest. De meeste auto's gaan op hun dak als je de curbs te hard raakt.

    Bij de mini is dit ook van toepassing omdat de auto licht is.
    Dus blijf van de curbs af want anders lig je op je dak.

    De downforce settings van de mini zijn bewust laag gehouden dus in de snelle bochten rekening houden dat de mechanische grip een limiet heeft.

    edit 05-11-2013: Mogelijke aanpassing gereleasede tune
    @ B Tender: lees ook ff jouw pm.
    Toch nog een last minute suggestie om de tune wat milder/tammer te maken.

    Mij viel zelf op dat de practice met de mini's na de V8 supercars , dat ik de auto toch wat te nerveus vond en te veel KW's/Nm om als beginnersCUP-auto te voldoen.
    Ik hoorde hier en daar wat opmerkingen.
    Zelf ook wat nagedacht. Ik denk dat de "opbouwende kritiek"terecht was.
    Ik denk wat meer downforce en minder Kw's het voor de nieuwe cup-coureurs wat makkelijker maken om de instap naar de XBWR-cups te maken en wat belangrijker is om te blijven meedoen.

    De aandacht hoeft dus niet uitsluitend op voertuigbeheersing te zijn gefocused maar kan verdeeld worden met de race-awareness.

    Mijn Martini MINI staat nu gesynct in de CLUB-garage voor testen.
    Ik hoop dat B Tender ook nog overstag gaat en mogelijk de tamme-tune nog iets kan/wil aanpassen.

    Er is toch nog tijd genoeg voor de 1e race.

    CLUBGARAGE:
    edit 30/10/2013:
    De try-out samples zijn uit de clubgarage gehaald omdat de final-tune binnenkort te verkrijgen is in de winkel van "B Tender"

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013
  7. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Count me in!!!!!


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  8. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    I'm in.
     
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    #Asjemenou \o/
     
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik doe wel mee, leuke cup lijkt me #3
     
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De stoel van de mini heeft genoeg ruimte voor twee. ;) Je zal er twee nodig hebben in de Mini.:+
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2013
  12. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Ah prima, dat het wel in mijn concept past .

    [​IMG]


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    :thumbs: LOL

    Nieuwe edit in tuning post "tunes by BTender en LoyallRonin"

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben ik nog iemand vergeten die actief met de cups meedoet?
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  15. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Mooi dat jij die signatures maakt Loyall! :):thumbs:
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Graag gedaan, vond het wel leuk staan.
    Jammer dat jij niet meer op #1 staat in de S680-class clubleaderboard op de Nordschleife. Een andere Aston Martin is nu BAAS, zonder TC en ABS 07:46.601 :+

    Signature met: Scuderia Ferrari logo erin van het F1 team komt eraan :thumbs:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Iedereen die handig(er) is in photoshop kan natuurlijk zijn signature zelf aanpassen. (heeft Divimus zelf ook handig gedaan)
    Ben ik nog iemand vergeten die actief met de recente cups meedoet? (Blijft Misja Live nog meedoen?)
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  17. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik kan jou ook wat leuks vertellen.
    Ik reed gisteren met jou Aston Martin een 07:44.671:+
    Hij staat alleen niet in de leaderboards omdat ik meteen na dat rondje GTA V ging doen
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606

    :thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::b::b:_O__O_

    Edit 02/10/2013 MINI challenge cup tuning/tunes:
    Inmiddels 9 stuks try-out samples in de Clubgarage. Mijn favoriet is de lichtgroene mini met 218 KW/1001 kg.(Geluid is lekker en rijgedrag is voorspelbaar maar toch uitdagend genoeg)


    Maar nogmaals, B Tender en ik moeten nog overleggen hoe wij het gaan aanpakken. Dit zijn alleen maar tunes als impressie.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wat vond je van het rijgedrag/handling met een controller?
    Met stuurtje voelde hij lekker aan. Maar is dat gevoel ook zo met een controller? Of merk je alleen dat hij snel rijdt?
     
  20. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Vond hem lekker rijden. Af en toe brak tie ietsies te veel uit. Top snelheid is prima:thumbs:
     

Deel Deze Pagina