Xbox LIVE Vragen [Deel 6] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Melbuuln, 20 apr 2010.

1. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Beste xboxworld-forumleden,

Ik ben sinds de zomer verhuisd. Ik zit bij KPN en heb daar glasvezel genomen. Alles leek het goed te doen. Ik had prima WIFI en geen problemen. UTP kabels zijn door het huis getrokken en dat zag er ook goed uit. Maar....

Toen ik mijn XBOX aandeed en online wilde spelen begon de hel. Ik doe er zo'n 10 minuten over om in te logen op mijn Live account om er vervolgens 20 keer uit te worden gegooid. Als hij het dan eindelijk doet, dan ben ik net zo lang bezig met het connecten met de EA server (bijv. FIFA). Als dat na zo'n 10 minuten is gelukt kan ik eindelijk beginnen. Soms gaat dat 5 wedstrijden goed en zonder lag en problemen, maar soms na 3 minuten word ik uit het spel gegooid en uit de EA server. Ook raak ik soms de verbinding met mijn Live account kwijt. Dit speelt nu al een maand en begint vrij frustrerend te worden. Het is mij trouwens nog nooit gelukt om een party te joinen of te connecten.

Ik ben wireless begonnen, maar toen dat niet wist te werken heb ik de UTP kabel aangesloten aan de XBOX. Zelfde probleem....

Iemand die mij verder kan helpen?

Bij voorbaat dank.

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    @Chriztiaan

3. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Dank voor de snelle reactie.

Ik ben nu bij stap 3:
    Als IP adres gebruik je het IP adres dat je bij stap 2 aan de XBOX hebt toegewezen.

Echter, Er zijn ook Playstations aangesloten op het netwerk die geen statisch IP hebben maar waarvoor wel poorten zijn geopend. Als we nu voor statisch IP adres (xbox) de poorten willen openen krijg ik een foutmelding dat er een conflict is tussen deze poorten en de geopende poorten van de Playstation. Dit terwijl sommige poorten wel hetzelfde zijn.

4. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je de stappenplan al doorlopen op de kpn site voor de ps3?

Heeft je ps3 ook een statische ip dmv de macadres er hard in te zetten?

5. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, deze hebben we doorlopen. De ps3 heeft geen statische IP. Enig idee hoe ik de statische IP voor de Xbox alsnog kan laten werken?

6. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Volgens mij heb je het over de poorten die conflict hebben en niet de statische ip van de xbox?

Als jij de macadres incl de ip adres hard erin heb gezet in de modem, dan heb je gewoon een statische ip.

Poorten die je opent middels tcp of udp hoef je maar 1x in te stellen, dus niet dubbel.

Herstart je modem, en probeer het nog een keer op live te komen.

7. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn de poorten van de PS3 dan ook nog open? Als ik de statische IP van de xbox instel? Ik moet dus een statisch ip van de XBOX hebben, maar verlies ik dan niet de poorten die voor ps3 zijn geopend?

Bedankt voor je hulp!

Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  8. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik kijk straks nog even voor je.... als ik thuis ben.

9. PS360-gamer

PS360-gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Weet er iemand hoe het kan komen dat ik steeds wordt gedisconnect van xbox live.
    terwijl ik gewoon verbinding zou moeten hebben. (gebeurt vaak midden in een potje fifa)
    het modem is een kpn xperia box.
    laat maar weten wat je nog meer zou moeten weten.

10. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    heb je de benodige poorten wel getriggerd?

KLIK HIER

11. PS360-gamer

PS360-gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Waar zou ik die poorten dan moeten triggeren? en hoe?
    Mijn NAT-type is al het goed is open

12. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Top!

13. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je zonder de poorten te openen voor de xbox het al geprobeerd live te gamen met de xbox? (dus alleen met de instelling vaste ip middels de Mac adres toe te voegen?)

Had je verbindingsproblemen met psn waardoor iemand al in je modem de bepaalde poorten al had toegekend aan de ps3!? (up, tcp, poort 3704 etc etc)

.

.

.

Hmm, vreemd... Ik heb het alleen maar ingesteld voor de xbox en begrijp je foutmelding, je krijgt een conflict daar je de poort al openstelt voor xxxx ip adres en dit wil je ook doen voor sssss ip adres, maar dan krijg je de conflict.

Laat ik het zo zeggen, als je nou alleen ze poorten opent voor de xbox, die je niet hebt staan voor de ps3, vervolgens de modem herstart en met de xbox online proberen.

Als je niet eruit gegooid wordt, dan is het goed ;-) (duh).

Ik heb het nooit ingesteld voor de ps3, omdat ik eerlijk gezegd geen problemen daarmee hebt. Kpn gooide me iedere keer vab xbox live en niet van psn. (hetzelfde geldt voor een vriend van me waarbij ik deze instellingen precies heb overgenomen en hij heeft ook geen verbindingsproblemen)

Wellicht dat de helpdesk van kpn je daar antwoord op kan geven?

Wat te doen bij het triggered van dezelfde poorten, maar voor meerdere apparaten (meerdere ip adressen dus!?)

Hoop dat ze je een antwoord kunnen geven, want hun online tool geeft niet eens aan dat je bepaalde poorten moet openen, de tool geeft alleen kort aan dat je een vast ip moet maken...

Lees hier....

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7259

Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  14. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga het vandaag even doen. Geloof dat er 1 poort overeenkomt met PS3 en XBOX. Die zal ik dan niet openzetten bij het statische IP voor de Xbox, de rest wel. Vervolgens 3074 beide triggeren. Dan minuutje de router van het stroom en dan moet hij het doen he?

Je raadt wel een UTP kabel aan of is Wireless prima? Ik ga vandaag even kijken. Je hoort van me.

Bedankt voor je hulp!

15. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    UTP altijd kiezen boven wireless.... als het mogelijk is.

Ga naar Data - NAT - Port Mapping. Open de volgende poorten:

TCP&UDP: 53
    TCP: 80
    UDP: 88
    TCP&UDP: 3074
    TCP&UDP: 3659 (Fifa 13 )

Als IP adres gebruik je het IP adres dat je bij stap 2 aan de PS3 hebt toegewezen.

16. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn console kan niet connecten met Xbox Live sinds vanmorgen... Krijg deze foutcode:
    80151904

Iemand ervaring mee?

17. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    je profiel kan waarschijnlijk niet gedownload worden.... Wis je cache, opnieuw opstarten en probeer nog een keer in te loggen.

Als het niet lukt, probeer bovestaande opnieuw en probeer ook je profiel opnieuw te downloaden.

LEES ANDERS DIT EVEN DOOR!

Laatst bewerkt: 4 okt 2013
  18. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gister alle stappen doorlopen en in mijn modem verwerkt. Toen ik mijn XBOX aan deed en ik een uitnodiging voor een party kreeg kon ik deze direct connecten. Erg fijn. Echter, bij het spelen van wedstrijden ging het alsnog mis. Hoewel spelen...
    Elke keer als ik een tegenstander wist te vinden, dan kreeg ik voordat ik naar de wedstrijd werd gestuurd (FIFA) een melding met connection lost with opponent. Dit zo'n 10 keer.

Enig idee?

EDIT: Ik kom nu een wedstrijd binnen, even afwachten dus.

19. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Hoop het voor je...

Toevallig al contact met KPN gehad hoe te handelen met de poorten als je een Xbox en een PS3 hebt?

20. Jasonboersma

Jasonboersma IDon'tKnow

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je met rekening nummer ook rabobank doen of??

Ik heb een Davolink DV-2020 maar hoe open ik poorten aangezien dit weekend heb je gratis gold..

Deel Deze Pagina