Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Goed om te lezen dit! Kan nu al niet wachten op 22, Nov 2013 krijg 'm dan als goed is opgestuurd.

Rumble begon te trillen links en toen wist je dat daar een vijand stond, begrijp ik dit goed?

2. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Net terug van Firstlook, en heb op de Xbox One gespeeld en de Ps4.. mijn impressies :

Ps4 controller ligt erg goed in de hand, net zo goed als die van de One, vooral het soort rubber wat zorgt voor extra grip voelt lekker aan, de triggers van de ps4 controller vind ik weer ongevoelig en als je matig gas wilt geven met drive club heb je zowat geen weerstand zodat je dus gelijk de trigger vol indrukt, daar maakt de One controller het verschil, de impulse triggers geven een extra dimensie aan het gamen/racen, je voelde in de triggers het gevoel van remmen en ook met het gas geven voel je de weerstand. Om die reden vind ik de One controller beter en ligt ook lekkerder in de hand dan die van de 360 vind ik.

Dan de games:

Ryse : oude build van gamescom, maar zag er verassend goed uit liep goed geen framedrops gewoon mooi. Gister single player gameplay gezien en dat beloofd erg veel goeds.
    Killer Instinct: Maatje van mij speelde de game en was lovend over de game, gameplay is erg goed en leuk, vooral de comboo breaker en zelf de combo's maken vond die erg tof, hij speelde tegen een werknemer van MS die mee gaat naar alle beurzen dus die kon er wel wat van. Spel zag er erg goed uit en liep als een tierelier, wat gaat dat spel rap zeg.
    Forza 5: Zelf gespeeld Laguna Seca, gameplay zeer goed zoals altijd, en merkte gelijk verschil in gameplay met de verschillende autos, dat zit dus goed, en mede door de impulse triggers was het erg tof! Grafisch was ik niet zo onder de indruk, ook dit was een build van gamescom en zag je toch wel wat Jaggies, al zag ik laatst gameplay filmpje van bernese alps waar dit al velen malen minder is dan wat ik vandaag zag.

Ps4: Heb ik Drive club gespeeld, en kwa gameplay vind ik het erg telleurstellend, je word in elke bocht gedwongen om een drift te maken en dat voelt niet fijn aan, je hebt ook niet echt het gevoel dat je controle hebt over de auto. Spel heeft ook last van Jaggies en heeft amper snelheids gevoel wat ik toch wel mis in een racegame. 2 maatjes van mij zijn een stuk minder begaan met racegames zoals ik, maar die vonden er niks aan mede door de gameplay wat gewoon niet lekker speelde jammer genoeg.
    Knack gezien, en niet gespeeld, maar vond het alles behalve indrukwekkend.

Xbox One heeft op mij een betere indruk achter gelaten ook omdat ze gewoon toffere games hebben, vonden 2 maten van mij ook en 1 is een Playstation Fan, over 2 jaar word het interessant om een ps te halen zei hij, nu zijn de exclusieve games nog niet de moeite waard.

Xbox One vind ik er trouwens niet groot eruit zien, had hem veel groter verwacht, hij is wat hoger dan de 360 maar amper breder. Ps4 was kwa formaat prima.

Wij hadden alle drie dezelfde mening dat geen enkele next game ons grafisch heeft omver geblazen..

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Lol 8) Goed ingelichte dude moet dat zijn dan als hij nu al weet wat er in de komende twee jaar exclusief uitkomt :p

4. reatrix

reatrix Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Vandaag op de Xbox One gespeeld. Die controller lag eigenlijk geweldig in de hand. Ik koos Dead Rising 3 om te spelen en ik moet toch zeggen dat ik deze game echt supervet vind.

Nadat ik gisteren DriveClub al had gespeeld, ben ik vandaag weer naar de PS4 stand gegaan en heb ik Knack, AC IV en 1 van de indies die op de PS4 te spelen was.

Knack is wel een leuk spel, beetje rare demo want als je dood ging moest je steeds bij het begin beginnen. AC IV superkort gespeeld, max een minuut puur omdat ik even wilde weten hoe het varen was. De indie was een game met een lijntje door een landje, vond het een beetje raar.

Er is eigenlijk geen winnaar te kiezen tussen de Xbox One en PS4, als ik dan een winnaar moet aanwijzen zeg ik de One. De controllers zijn beide gewoon echt prima. Ik denk dat men z'n keuze moet gaan maken op prijs en exclusive games die jou aanspreken.

Laatst bewerkt: 6 okt 2013
  5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Krijg een beetje de indruk dat voor beide consoles niet heel veel bijzonders te halen valt bij de release.. Heb nog niet iets gezien wat ik echt graag zou willen spelen.

6. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    @ killamonkey zoals een gt zoals een uncharted god of war.. lijkt mij logisch dat die binnen 2 jaar gaan komen, althans dat hoop ik voor de ps bezitters.

7. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Tja, Als ik een goeie game pc had zou ik er ook zo over denken.
    Als je dat niet hebt, Zou ik zeggen wait till you see it yourself....

8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Geen zorgen, die komen er wel.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar wanneer..

als ik tot 2015 moet wachten op de eerste next gen Naughty dog game word ik daar niet vrolijk van..

10. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    Daar word niemand blij van, Ik weet wel zeker dat er mid-late 2014 een naughty dog game uitkomt (mark my words!)

11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Wanneer? zal inderdaad 2014 komen, laat ze er maar de tijd voor nemen aub, game weer als Last of Us (beste game huidige generatie imo) juich ik toe.

Eerst is Sucker Punch aan de beurt, daarna Santa Monica, en dan Naughty Dog. (met waarschijnlijk Uncharted)

12. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Yep, als je beetje logisch en snel nadenkt op dat moment(en dat zal je sowieso in de killcam zien) dat de enemy van links kwam, rumble hebben ze erg goed verwerkt!

13. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Zo denkt die maat van mij er ook over, vandaar dat die eerst een one haalt.. we gaan de 22e naar Duitsland samen, pre order staat al bij de gamestop :thumbs:

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh Naughty Dog gaat eerst een game uitbrengen op de One:+

15. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Welke garantie heb je dan dat er voor de One wel interessante exclusives aankomen? 8) Als ik zo kijk naar wat Sony de laatste jaren aan interessante nieuwe IP's en exclusives tegenover Microsoft heeft gezet dan weet ik het wel... Kijk alleen al welke musthaves er dit jaar uitkwamen voor de PS3 tegenover wat je op de Xbox 360 had. Infamous is sowieso een must buy imo en een erg sterke franchise :thumbs:

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Uiteraard! ben het ook helemaal met je eens, echter geldt dit natuurlijk niet voor iedereen.
    Een exclusieve game die waarschijnlijk top gaat verkopen is Titanfall, zelf moet ik er niets van hebben!

Had Dead Rising wel hoog staan op het verlanglijstje maar laatste verhalen wat ik daar over hoor wordt ik ook niet vrolijk van.
    Ze moeten eens met een game ala Alan Wake weer gaan komen.

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Van Sony kunnen we nog van alles verwachten maar van Ms ook, een nieuwe Halo en Fable sowieso en die game van Insomniac klinkt ook erg interessant zolang ze maar alle vrijheid krijgen, kijk maar hoe het gelopen is met Fuse.

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is ook erg jammer dat een game als Destiny niet gelijk met de launch uitkomt van PS4/Xbox One

19. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    Die vond ik ook heeeeel goed, Er zitten nou eenmaal pareltjes tussen(rdd,Max payne3,Fallout3,Oblivion,alanwake,farcry3,gearsowar1,AC1,Halo series dit waren voor mij de beste games op current gen) Dat zul je ook bij de volgende gen hebben dat niet elke game goed is.

20. Insane/Erret

Leuk Bevonden:
    108
    Die maat van mij speelt nu gelijk liever killer instinct, Ryse, straks titanfall halo en fable, en black Tusk studio schijnt veelbelovend te zijn.. en erna kiest die pas voor de ps4, zodra uncharted uitkomt enz. Groot gelijk want ik vind de launch ook maar matig en wat erna voorlopig komt ook, hij vind infamous weinig aan, dus hij heeft weinig redenen om nu met launch een ps4 te halen

Ik haal hem wss pas als Next gen gt uitkomt.

Laatst bewerkt: 6 okt 2013

Deel Deze Pagina