[PS4] [PS3] Games Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 5 aug 2013.

1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    :+ ben ik ook bang voor. Naja zie het wel.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ok... dat, ehm... kon beter. 8)

*plop* Trophy.
    Oh.

Dat ging super! :+

3. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Hahaha, vet toch?! Zelfs je fouten zijn goed.

Nu ook Uncharted 3 maar (uit)gespeeld, ziek zijn heeft zo zijn voordelen.
    Wel bizar, ik heb alle schatten meegepakt, het spel uitgespeeld en nog maar 22% gehaald.... :p

4. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nou, wie leefde er nog? :9

En; ga je nog een poging wagen, of heb je geen back-up saves?

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Iedereen leeft nog. :+
    Het kan heel misschien zijn dat iemand nu lichtelijk gewond is.
    Misschien.
    *kuch* O-)

Nog steeds geen idee of er echt gevaar was, maar goed. Voor mijn gevoel was dat er wel en dat is het enige wat telt! :p

Ik doe nooit aan backup saves. Ik ben misschien slecht in keuzes, maar als ik er eenmaal een maak is ie altijd definitief. Er is niks zo leuk als een game doorlopen zonder enige voorkennis over de gevolgen van je keuzes. Dat maakt de ervaring zo uniek en persoonlijk. :9

Een Platinum is altijd leuk. Maarrrr, ik kan me niet voorstellen dat ik dat bij deze game wil. De trophies die ik aan het eind van de rit heb geven weer welk pad ik heb genomen in de game, wat er allemaal is gebeurd. Meer hoeft het van mij niet te zijn. (of het moet extreem easy zijn om de rest te halen :+)

Nu lul ik gelijk even door over een geniaal idee over achievements/trophies wat ik gisteren had; vaak zijn er in games verschillende trophies voor verschillende keuzes in games. 1 voor de goede, 1 voor de evil en 1 voor de neutrale keuze. Moet je de game 3 keer spelen, of iig dat gedeelte.
    Waarom niet 1 trophy geven en dan de begeleidende trophy tekst aanpassen nav de keuze die je hebt gemaakt. Kun je het perfect op je eigen manier spelen zonder je 'druk' te maken over trophies.
    Dat is natuurlijk vooral bedoeld voor games zoals Heavy Rain, Beyond, The Walking Dead. Games gefocust op verhaal en keuzes. Maar ook Fallout, inFamous etc hadden dit soort trophies.
    Een ideale bijkomstigheid is dat je dan dus ook goed bij je friends kunt zien welke keuzes zij hebben gemaakt.

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Maar hoe was de game uiteindelijk?
    Gruwelijk toch. _O_

7. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Heavy Rain al uitgespeeld dus?

Hoe was het idd?

8. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik zou zeggen tweet het effe door naar Sony.:9

Heavy Rain heb ik wel Plat, puur omdat ik alle eindes wilde zien.

Dat heb ik dus met games met meerdere/good-bad eindes; wil ze altijd allemaal zien.:9

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Daar is Youtube voor. :+ Het enige echte einde is het einde wat ik krijg. :p

Was? Ik ben nog bezig. :+ Ik zal niet eens op de helft zitten door mijn getreuzel met keuzes.

Maar het is inderdaad een topper tot nu toe. Ik heb jarenlang zitten zeuren vooral over de controls. En hoewel de controls er niet beter op zijn geworden doen ze er minder toe als je eenmaal een paar minuten bezig bent en wat meer in het verhaal zit.

10. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    TLOU trophies zijn pas erg om ze "eerlijk" te halen tot een platinum...

Wie niet wil weten waarom, niet kijken:
    totaal moet je de game iets van 5 keer uitspelen ofzo zonder gekut met savefiles opslaan en weer laden etc.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Kutgame. Ik ben toch geen octopus. :+
    Heavy Rain uiteraard

Waarom is ie niet gewoon naar de politie gegaan. :p De Origami killer heeft hem dat niet verboden. Straks ben ik dood voordat ik Shaun bereik! 8)

edit: Meer spoilers
    Vinger afgehakt.
    Er slingerden wel wat aparte methodes rond om dat te doen. Serieus... een schaar?

Maar goed.. HAK.

Madison gelooft wel erg snel mijn verhaal. 'Ik ben een schizofreen, kidnap en verdrink kinderen in regenwater, en heb nu dus mijn eigen kind gekidnapt. Ik weet waar ie is, maar ik weet het alleen als ik alle trials weet te halen'
    Kom op Madison, een beetje twijfel mag wel als je erachter komt dat je helpt de potentiƫle Origami killer met ontsnappen?

Volgende trial moet ik blijkbaar iemand vermoorden. Hm. Ik voorzie in mijn toekomst een pauzescherm. Heel lang.

Wel jammer dat ik al eerder over die 'vinger scene' had gelezen en ik het me net weer herinnerde voordat ie langskwam.
    Daarna schoot me ook gelijk een andere potentiƫle spoiler te binnen. Ik hoop dat ik het mis heb en dat ik het me verkeerd herinner. :mad:

edit2: Niet dat iemand dit allemaal aan het lezen is of ook maar iets interesseert, maar whatever. Live dagboek. :+
    Jammer dat ik nu al weet dat ik een trophy heb gemist doordat ik
    in die klokkenwinkel na de moord van die oude man een vingerafdruk ben vergeten weg te poetsen. :mad: Domdomdom. Die witte telefoon, waarmee de politie was gebeld. Kon zweren dat ik langs die locatie was gelopen en dat er geen prompt kwam om te poetsen. Maar goed. Shit happens.

Niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt, die ene trophy. Dit is gewoon hoe mijn persoonlijke verhaal zich ontwikkeld en dat is de charme van deze game. Maar als mijn idee van de vorige pagina was toegepast hoefde ik er niet eens over na te denken! :p Het is een leuke game, dus je wilt gewoon zo veel mogelijk trophies.

Of er moet nooit een trophy voor zijn geweest natuurlijk. Maar dat lijkt me wel een logische plek. 'Master Poetser - You poets'd all fingerprints weg and got away with moord'

Bij een game als dit moeten ze natuurlijk ook gewoon alle trophies die je door de game heen hebt verdiend bewaren tot het einde en dan tijdens de credits in een keer alles unlocken. :cool: Hoef je niet iedere keer tijdens een loadingscreen met een beteuterd gezicht te kijken naar het scherm als er geen pop-up komt. :D

Laatst bewerkt: 6 okt 2013
  12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Help.
    Of nee, help niet.
    uhm. ik weet het niet.
    Ben ik de enige die zo een moeite heeft met beslissingen? :+

Iemand wat de scene hier herkend? :p

Wees gerust, ik zal vandaag minder slap lullen over de game. Dit is de eerste en laatste post, ik beloof het! 8)

13. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Damn ik dacht dat ik twijfelachtig was met aanschaf van dingen, maar als je zelfs problemen hebt met in-game keuzes... Dan ben ik toch nog niet zo slecht af :+

14. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Slecht beeld heb jij op je tv zeg...8)

Maar nee, beeld is te wazig...iets meer details??

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Voor ik de McDonalds binnenloop ga ik eerst even uitgebreid twijfelen zodat ik het niet aan de kassa hoef te doen.
    Om uiteindelijk 9/10 keer voor hetzelfde te kiezen natuurlijk. :+

Maar ik twijfel altijd en over alles. Over dure en goedkope dingen. Over belangrijke en nutteloze dingen.

Ik ben een idioot.
    Dat is prima beeld! :+ Die regen bij het pauze scherm vertroebeld natuurlijk alles.
    De 4e trial van Ethan. Ik heb de keus om die gozert wat voor me in elkaar gedoken zit neer te schieten of niet.
    Hij heeft ook kids.
    Maar hij is wel een lul.

Ik verwacht ergens dat MOCHT ik beslissen te schieten dat mijn kogels op zijn...

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Kan niet echt zien welke beslissing je nu moet maken. Teveel regen in je beeld. :+

Oh, gewoon doen! :cool: Alleeeeeeeees voor Shaun

Laatst bewerkt: 7 okt 2013
  17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, ik had gehoopt dat de echte fans het gelijk zouden herkennen! :+ In de spoiler hierboven staat welke beslissing het is.

18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Nee hoor, ik heb me ook een paar keer goed achter de oren gekrabd wat nu precies te doen :+

Ik heb hem vrijgelaten overigens... Kon het niet over mijn hart verkrijgen om dat jochie zijn vader te ontnemen ondanks dat het een klootzak is...

19. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17

Gelukkig ben ik niet de enige dan :) en gelukkig dat ik het niet in-game hebt haha alhoewel ik altijd eerst ff de trophies kijk om vervolgens een keuze te maken in een game. Alleen gaat dat bij heavy rain niet op helaas :mad:

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Conflicterende keuzes! Verdorie! :+

Ik denk nog eens een paar minuutjes na. Ik zal toch niet tevreden zijn met de keuze.

Ik neig ernaar om hem te laten gaan, en gewoon dat hele huis overhoop te halen voor de volgende clue. Probleem is alleen dat ik dus niet de controle heb over de volgende stap. Misschien heeft Ethan niet hetzelfde plan als mij en zit ik dan met de gebakken druiven. :mad:

Overigens 1 keer in mijn rug geschoten. Damn, na de 5e trial zal ie denk ik toch eventjes in het ziekenhuis moeten doorbrengen :lol: Iedere trial voeg ik wel een verwonding toe.

Trial 1: Alles ging perfect, totdat ik op het laatste 4 knoppen achterelkaar niet goed indruk. Auto vliegt over de kop. Hoofdwond, gebroken ribben.
    Trial 2: Zo zacht mogelijk gekropen over het glas, maar toch verwondingen. Kon ik denk ik niet veel aan doen. Maar waar ik wel wat aan kon doen waren die stoten elektriciteit wat ik kreeg. :p 2 keer gefaald.
    Trial 3: Ach, veel meer kon je niet doen dan ik heb gedaan. Vinger afhakken, en dan gelijk de wond dichtbranden met die gloeiende pook. Nog steeds pijnlijk natuurlijk.
    Trial 4: Schotwond in de rug.
    Trial 5: ??

Welke difficulty hebben jullie eigenlijk op gespeeld?

Deel Deze Pagina