Zonder budget is natuurlijk wel lastig. Wat reëel is, is grotendeels afhankelijk van het budget. En is het budget inclusief of exclusief randapparatuur.
Ik heb toevallig van het weekend mijn pc in elkaar gezet. Alle keuzes die ik gemaakt heb wat betreft hardware waren afhankelijk van budget en wat binnen dat budget de beste opties waren. Mijn pc is voornamelijk voor gamen, dus een i5 is gewoon voldoende en die 100 euro extra die een i7 zou kosten kon ik makkelijk in een betere gpu gooien hierdoor.
Aangezien jij hem ook voor werk/photoshop e.d. wil gebruiken zou een i7 in de eerste instantie een betere keuze lijken. Echter ligt dat weer aan het budget en ook hoeveel jij met die programma's zou werken ten opzichte van de tijdsbesparing die een i7 zou opleveren.
Waarom wil je waterkoeling overigens? ik neem aan dat je een kant en klaar gesloten systeem bedoeld? Ben je b.v van plan om te overclocken?
Ik denk dat het wel een goed idee is om eerst te kijken hoeveel je ongeveer wilt uitgeven.
edit;
Het is misschien ook wel de moeite waard om even af te wachten wat de AMD r9 e.d. kaarten gaan doen. Die staan op het punt om uit te komen, dus reviews en benchmarks zullen niet lang op zich laten wachten. Maar hoewel prijzen nog niet bekend zijn is dit ook een 'budget' vraag.
Laatst bewerkt: 14 okt 2013