Het spel is goed, maar het geeft je eigenlijk enkel nepkeuzes. Het spel geeft je de indruk dat je een bepaalde keuze kan maken, maar kies je het niet conventionele pad, dan gebeurt er altijd wel iets waardoor je op dezelfde keuze terechtkomt. Bijvoorbeeld Aiden die ingrijpt. Dat vind ik wel een beetje zwak. Ik zet even een voorbeeld in een spoiler:
Ik zat gisteren een stream te kijken op Twitch, het level The Condenser. Hier moet Jodie de condenser opblazen zodat er geen entiteiten meer onze wereld in kunnen komen. Je denkt dat je een belangrijke spil bent in het geheel, dat Jodie de enige is die kan helpen. Lukt het je echter niet, dan zijn er geen consequenties. In plaats van dat Jodie de condenser uitschakelt, dan blaast het leger het gebouw op. En je gaat door naar de volgende scene, zonder dat dit ooit nog invloed heeft op het verhaal.
Daarnaast kan je als Jodie verscheidene keren 'zelfmoord' plegen. Het staat tussen haakjes, want zodra je ervoor kiest gebeurt er iets waardoor het toch niet kan. Iedere keuze die je krijgt is eigenlijk geen keuze. Dat gaat het hele spel zo door, waardoor het geheel nogal zwak overkomt.