[Films] Algemeen [Deel 29]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Al heel vaak gezien,een van m,n all time favourites;)
    Toch bedankt.

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ongegeneerd quote ik mezelf....

New World

De grootste criminele syndicaat van Zuid Korea word alsmaar groter en de politie wil er maar al te graag wat aan doen. Als plotseling de hoofd van ''Goldmoon'' overlijdt, begint er intern een titanenstrijd om de felbegeerde plaats.

Echter heeft de politie dit keer een troef in handen, zal het hem lukken om het syndicaat ten onder te brengen of niet? Deze ''gangster'' film is geregisseerd door de schrijver van 'I saw the Devil'' en ''The Unjust'' en word bijgestaan door oa. Min-Sik Choi (hoofdrolspeler van Oldboy)

De film is pakkend vanaf het begin, althans voor mij.... is met een juiste ''pace'' geschoten en je voelt gelijk de opbouw van de regisseur wat naar mijn inziens gewoon perfect aanvoelt. Zoals in veel aziatische films kan het zijn dat je op een bepaald moment het even niet snapt, echter is dit bij deze film totaal niet zo, het voelt zelfs bijna westers aan. Alleen heeft het aziatische toch de hogere hand, gelukkig maar. En dat zie je vooral richting de apotheose waar de wereldberoemde ''gang-naar-lift-scene-met-hamer'' van Oldboy bijna kinderspel lijkt. :D

Ik heb werkelijk genoten van deze film en heb opnieuw een koreaans parel kunnen toevoegen aan mijn collectie.

8/10

Kimssi Pyoryugi - Castaway on the Moon

Nadat een man faalt in zijn zelfmoordpoging, spoelt hij aan op een onbewoond eiland in het midden van een groot koreaans stad. Omdat de man niet kan zwemmen, kan hij niet naar de overkant. Hij is dus gestrand op die eiland, dus moet hij zien te overleven. De rest ga ik niet vertellen want deze film is prachtig. Castaway tot de macht 5!

De regisseur laat zien hoe kundig deze jongeman omgaat met het feit dat hij op die eiland zit. Je ziet zijn worstelingen, zijn hoop en verdriet en allemaal daartussen onstaat er een desolate relatie met een meisje die van ver af met haar verrekijker hem uiteindelijk ontdekt, maar omdat ze zelf met ''issues'' zit, wordt de communicatie bemoeilijkt.

Prachtig, ik heb echt op een paar momenten zo met de hoofdrolspeler meegevoeld. Het gevoel van ''victory'' nadat je zo lang aan iets hebt gewerkt is ontzettend mooi geschoten. Deze film heeft alles, humor,verdriet,liefdesverhaal,drama. Echt een parel van eersteklas.

Aanrader voor mensen die van een film houden waarvan de kracht van ''hoop'' zeer goed wordt uitgebeeld.

8,5/10

Laatst bewerkt: 18 okt 2013
  3. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Thx dude!

New world nog niet gezien,bedankt voor de tip!

Castaway 1x tot de helft gezien,maar kon er niet inkomen.
    Wellicht nog een kans geven.

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Aaaaawwww yeaaah!! :D:D

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Geen dank....

Nou vooruit, nog eentje ;-)

Miracle in Cell No.7

Wederom een koreaans parel.

In deze film gaat het over een man met een verstandelijke handicap (Yong-Goo) en zijn dochter (Ye-seung).

Op een dag wordt Yong-Goo gezien terwijl hij over een doodmeisje staat en probeert haar broek los te doen. Uiteraard valt dit niet goed en hij wordt direct opgepakt door de politie. Na een snel-proces belandt hij in cell no.7 met andere delinquenten.

Op een gegeven moment redt hij de zogenaamde ''gangster-baas'' van zijn cellblok en hij vraagt aan Yong-Goo wat hij wil.... er is maar 1 ding wat hij wil, is namelijk zijn dochtertje weer zien. Zo gezegd, zo gedaan... De gangsterbaas maakt een plannetje en zorgt ervoor dat Ye-seung uiteindelijk in hun cell verblijft, met alle gevolgen van dien.

Ondanks dat het verhaal vol met onwaarschijnlijkheden zit en je met vragen over blijft, is het een werkelijk waar mooi geschoten en uitstekend geacteerd verhaal. Ik heb echt gelachen van de meeste momenten, vanwege het feit dat het overgrote deel van de film een feelgood film is, maar richting het einde werd het me teveel. Ja ja, ik heb tranen gelaten en ben er trots op. Heb dan weer bewijs dat ik nog steeds mens ben 8)

De hoofdacteur en zijn dochtertje, incl supporting acts spelen het echt goed, en dit spat van het scherm af. Kijk het voor het verhaal en het acteerwerk en ga niet achteraf denken waarom dit, waarom dat en hoezo dit...

8/10

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Klinkt ook erg goed! Nemen we ook mee:b:

7. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    is die er ook al met NL subs?

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Man of Steel
    Ha, film heeft me weten te overtuigen dat Superman geen gare superheld hoeft te zijn. Origin verhaal deed zijn ding gewoon, het is wat je er een beetje van kunt verwachten. Actie was wel echt dik en dan vooral de gevechten en bewegingen die dwars door de geluidsbarrière gingen. Weinig problemen gehad met de verwoesting van alles en nog wat, veel actiefilms hebben nutteloze explosies en verwoesting maar in Man of Steel vond ik het juist wel overtuigend gezien we duidelijk te zien krijgen dat dit gewoon van een andere wereld is en mogelijk is. Alleen hoe awesome de theme ook mag zijn, de hele film non stop muziek afspelen is op een gegeven moment wel too much. 8

Benieuwd hoe ze te werk gaan met Superman/Batman-film. Marvel deed het met The Avengers goed om een mix te vinden tussen de superhelden en hun krachten. Verschil tussen een Superman en Batman vind ik vooralsnog een stuk lastiger. Man of Steel vergelijken met de Dark Knight-trilogie is in ieder geval not done, valt gewoon niet te vergelijken. Ben dan ook niet met een verwachtingspatroon begonnen dat moest denken aan de Dark Knight-films.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat bedoel je met niet vergelijken?

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Nouja, veel vernomen van mensen dat het niet in de buurt komt van de Dark Knight-trilogie. Zijn dan teleurgesteld en de film is kut. Maar dat zijn ook gewoon hele andere films dan Man of Steel, iets wat de film ook niet probeert te zijn. Ja, het zijn superhelden, maar meer ook niet. Ik ga Iron Man ook niet kut vinden omdat het anders is dan Dark Knight.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik vond de film niet kut. Vond hem aardig goed eigenlijk. Maar qua vertellen van het verhaal vergelijk ik hem wel met DK. Blijft toch Nolan en de ingredienten zaten ook zeker in Man of Steel en vond dat in DK wel net iets beter gedaan. In het begin vond ik het wel sterk hoe ze Clark introduceren. Maar de rest van de film en de beweegredenen gingen imo net iets te snel. Daarnaast had Zod ook wel iets beter uitgediept kunnen worden en vond ik eigenlijk Faora-Ul een betere villian dan Zod.

12. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ajeossi, ofwel The Man From Nowhere

13. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    White House Down

Gewoon een toffe actiefilm met genoeg actie en een dosis humor. 7.5/10

14. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    TDK is geheel lineair terwijl MoS vol met flashbacks zit? Nolan heeft trouwens enkel 't verhaal (samen met Goyer) bedacht; uitwerking staat geheel op Goyer's naam.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mis gewoon de volwassenheid en logica gedurende de hele film zoals DK. Het begin was prima.

Laatst bewerkt: 19 okt 2013
  16. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Faora was zo baas. Man of Steel had veel plotholes. Hoe komt Lois steeds overal joh? Hinderlijk. De actionscenes waren zo vet

17. FreakinDell

FreakinDell Reflex Prime

Leuk Bevonden:
    1
    Escape Plan net gezien!
    Arnie en Sly fans komen in ieder geval aan hun trekken_O_
    Hulde aan de oude aktie dinosaurussen !
    Gewoon lekker kijken ,verstand op nul en genieten.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Snap alleen niet wat ze willen met Batman vs Superman? Ik heb nooit echt comics gelezen maar dacht dat ze vrienden waren? Daarnaast is Batman eigenlijk niks vergeleken met Superman. Bij de Avengers is dat niet echt een probleem want dat is niet echt VS. Maar dat is hier dus anders.

19. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    [yt]-G4Y8JtT1j0[/yt]

20. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909

Dat snap ik ook niet.

Batman is idd niks vergeleken met The Man of Steel.

Ik bedoel... Superman kan vliegen. Kan fakking snelle combo's uitvoeren. Hij kan zware objecten met zijn pink optillen.

WTF kan Batman ? :mad:

Ja chillen met Robin

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina