Geen dank....
Nou vooruit, nog eentje ;-)
Miracle in Cell No.7
Wederom een koreaans parel.
In deze film gaat het over een man met een verstandelijke handicap (Yong-Goo) en zijn dochter (Ye-seung).
Op een dag wordt Yong-Goo gezien terwijl hij over een doodmeisje staat en probeert haar broek los te doen. Uiteraard valt dit niet goed en hij wordt direct opgepakt door de politie. Na een snel-proces belandt hij in cell no.7 met andere delinquenten.
Op een gegeven moment redt hij de zogenaamde ''gangster-baas'' van zijn cellblok en hij vraagt aan Yong-Goo wat hij wil.... er is maar 1 ding wat hij wil, is namelijk zijn dochtertje weer zien. Zo gezegd, zo gedaan... De gangsterbaas maakt een plannetje en zorgt ervoor dat Ye-seung uiteindelijk in hun cell verblijft, met alle gevolgen van dien.
Ondanks dat het verhaal vol met onwaarschijnlijkheden zit en je met vragen over blijft, is het een werkelijk waar mooi geschoten en uitstekend geacteerd verhaal. Ik heb echt gelachen van de meeste momenten, vanwege het feit dat het overgrote deel van de film een feelgood film is, maar richting het einde werd het me teveel. Ja ja, ik heb tranen gelaten en ben er trots op. Heb dan weer bewijs dat ik nog steeds mens ben
De hoofdacteur en zijn dochtertje, incl supporting acts spelen het echt goed, en dit spat van het scherm af. Kijk het voor het verhaal en het acteerwerk en ga niet achteraf denken waarom dit, waarom dat en hoezo dit...
8/10