[XOne] [GTAV] Grand Theft Auto Online

Discussie in 'Games' gestart door Dusky Demon NL, 5 sep 2013.

1. osmgek

osmgek Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nergens problemen mee

Verzonden vanaf mijn GT-I9300 met behulp van Tapatalk

2. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ben blij zou ik zeggen. Net weer 100k verloren.

3. osmgek

osmgek Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vaag? Ik heb daar geen last van

4. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Ik heb hier ook dat ik niet in kan loggen omdat de servers niet bereikbaar zijn.
    Net ff een tijdje wel gelukt maar dan krijg je gewoon een melding in je scherm dat er niks opgeslagen word, hebben jullie dat niet gehad dan?

5. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Maakt ook niet uit op welke wijze ik opsla of wat ik doe. Maar sparen is voor mij onmogelijk aangezien ik steeds weer 30k heb zodra ik online kom. Geld wordt steeds gereset.

6. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Je hebt op een of andere manier geen, of heel slechte verbinding met de cloudserver.. Er word dus niks opgeslagen, en alleen 'oude' data ingeladen waardoor het lijkt als je geld gereset word. OF, nog erger, je character ineens weg is. (werkt BAWSAW en Snapmatic in de single-player mode wel altijd netjes bij jou?)

Vind toch dat Rockstar hier snel met een oplossing voor moet komen. Mensen die simpelweg zeggen: "eigen schuld dikke bult" hebben gewoon geluk dat ze een goede verbinding hebben en dus wel altijd alles goed opgeslagen word. Voor de rest echt onzin om de gamers zomaar zelf de schuld te geven!!

De hoeveelheid connectie problemen die er nog steeds zijn is ronduit slecht te noemen. Leuk en aardig die patches van Rockstar, maar het échte probleem lijken ze maar niet aan te pakken!

Mooi ook die reclame over 'cloud-computing' in het spel zelf... Maken het een beetje belachelijk, maar ondertussen ondervinden ze ook zelf de grote nadelen en problemen ervan. :lol:

Laatst bewerkt: 19 okt 2013
  7. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien de title updates verwijderen of de game opnieuw installeren?

Send with Tapatalk HD for Android

8. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Probleem zit hem denk ik de grote hoeveelheid verschillende modems die mensen gebruiken.. Sommige toestellen zijn gewoon niet heel erg geschikt voor bijv. Xbox Live en zorgen dus voor deze problemen.

Daarom vind ik dat Rockstar iets moet verzinnen waardoor je progressie ook op je console word opgeslagen, zodat wanneer je geen verbinding hebt met die cloudserver toch je voortgang opgeslagen word, en blijft!

[EDIT] Lees hier eens de reacties: http://www.rockstargames.com/newswire/article/51603/new-gta-online-title-update.html

Lijkt momenteel weer een ramp te zijn met GTA Online en de opslagcapaciteit van de cloud-servers... 8)
    (blijf maar lekker patchen Rockstar, want de problemen zitten inderdaad echt in de game zelf, NOT! xD)

9. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik zit in de IT en ik kan je vertellen dat dit grote onzin is. ;) Het internet is gebaseerd op een standaard lagen model en een slechte router zorgt hoogstens voor verbindingsproblemen bij jou thuis.

Probleem zit wel in de game zelf. Stukje slecht ontworpen software als je het mij vraagt. Je kunt er niet vanuit gaan dat een cloud service altijd bereikbaar is. Games als Battlefield 3 cachen ook hun rank data als een save game in op je HDD met een timestamp voor het geval uploaden niet mogelijk is.

Vergeet overigens niet dat 'cloud' een buzzword is voor iets wat we al langer kennen: een online service. Dat we het nu cloud noemen is omdat een aantal mensen in zwarte pakjes het zo'n mooi woord vinden. Het ligt niet aan het hele cloud gebeuren dat alles misgaat maar puur aan de kwaliteit van de software. Zowel client-side (de game zelf) als server-side (de cloud servers).

10. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Wel vreemd dan dat twee vrienden van mij dezelfde provider hebben, enkel hun modems verschillen.. En de een kan zonder problemen online spelen, de ander totaal niet. Nu nog steeds niet na patch 1.04. (Session Timed-Out ofzoiets word er telkens aangegeven)

Ook het feit dat je NAT op verschillende standen kan staan zegt mij als leek eigenlijk wel al genoeg...

..klopt, tegenwoordig moet alles altijd voorzien zijn van een hippe naam, waardoor er weer mooi met het woordje 'innovatie' rond gestrooid mag worden. :+

En zoiets moet de toekomst worden?? :lol:

11. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Nooit problemen gehad met Xbox Live maar nu bij GTA Online stapelt het ene probleem op het ander. Eerste week 2 characters verloren. Daarom een week niet meer gespeeld en uiteindelijk opnieuw begonnen op het moment dat het beter ging lopen.

Daarna liep het erg goed, buiten het feit dat mijn volledig geupgrade Obey F9 Cabrio opeens weg was.

Echter, de update van gister is waardeloos en heeft enorm veel nieuwe problemen veroorzaakt. Zodra ik mijn game opsla (via menu en terug ga naar single player) wordt al mijn geld verwijderd op 20 tot 30k na (gisteren 150k verloren en vandaag 100k) en ik word enkele ranks terug gezet.

Daarnaast zijn servers weer geregeld onbereikbaar, loopt Online minder smooth (auto's bewegen raar of spawnen opeens) en ik en vele anderen kunnen niet meer zwemmen maar lopen over de bodem van de zee.

Geld kwestie is nu voor mij de reden om er mee te stoppen. Spelen en goed geld verdienen om het vervolgens weer kwijt te zijn heeft geen zin. Als ik Rockstar support zo bekijk krijg je het idee dat Rockstar er ook schijt aan heeft en steeds met standaard antwoorden aankomt of zegt dat het wel goed komt wat uiteindelijk niet zo blijkt te zijn.

Ik ga in ieder geval pas weer spelen als alles fatsoenlijk werkt en er geen data meer verdwijnt.

12. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat zeg ik ook. Problemen bij jou thuis worden veroorzaakt door je modem/router aangezien er veel goedkope rotzooi op de markt bevind. Maar het zal nooit problemen bij andere veroorzaken dat is meer wat ik bedoelde.

En wat betreft cloud, tja, dat is altijd zo geweest. Eens in de zoveel tijd valt je internetverbinding uit, is er ergens weer een storing of is er gebrek aan capaciteit. Je creëert gewoon een extra point of failure. Het probleem is niet dat dat de toekomst is, maar dat bedrijven te weinig nadenken over een fallback. Ze denken teveel in hun eigen belang en negeren het feit dat de klant met de rotzooi zit als de service niet werkt.

13. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm vreemd iets ik ga online, kies mijn level 24 character maar wilt een nieuwe maken. Maar direct terug gegaan naar singleplayer...

14. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Dat je met een slechter modem een slechtere verbinding kunt hebben vind ik niet meer dan logisch (heb ook het idee dan mijn router thuis niet meer optimaal is). Maar het mag niet zo zijn dat je door een slechte verbinding zomaar al je progressie kunt kwijt raken. En dat kan nu dus wel bij hetgeen "Rockstar Games" ons aanbied voor "GTA Online". Zeer slechte zaak dit!!

Wat die patches tot nu toe gebracht hebben komt totaal niet in de buurt van het oplossen van de problemen in mijn ogen.

Al mijn antwoorden zijn overigens in het algemeen, en zeker niet naar jou toe gericht "xboxlol"...

..als het weer zover is, dan blijf voorlopig maar ver uit de buurt van GTA Online. Voor je het weet heb je toch heel even verbinding met de server en start de tutorial op. En dan ben je alles kwijt!

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja op dit moment heeft een vriend van mij dat ook. Ik was even eten, was level 63 en ging naar de SP om op te slaan. Zodra ik weer online ging was ik level 60 en had ik het geld voordat ik vandaag begon met spelen.

Gelukkig komt ajax zo :)

16. Jasonboersma

Jasonboersma IDon'tKnow

Leuk Bevonden:
    2

Psstt Twente wint

Verzonden vanaf mijn LG-E610v met behulp van Tapatalk

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    geloven mag altijd ;)

maar ik raad gewoon iedereen aan om vandaag wat anders te doen en het hierbij laten :) Óf je speelt voor niks aangezien het niet opslaat, óf je maakt het misschien alleen maar erger.

Edit: wat btw wel raar was, mijn ferrari had ik in die sessie vanmiddag van rood naar geel gedaan en die was net alsnog geel :confused:. Blijkbaar wordt dat wel opgeslagen dan

18. Jasonboersma

Jasonboersma IDon'tKnow

Leuk Bevonden:
    2
    We zien wel :)

Verzonden vanaf mijn LG-E610v met behulp van Tapatalk

19. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hij heeft wel niks opgeslagen.. Vandaag de level 25 achivement gekregen maar ben nog steeds 24 . ik ga maar een film kijken.

20. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Welcome back, GTA Offline!! \o/ :x

Deel Deze Pagina