Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

They've analysed data from June to September. I'm not sure how good their data is, but the company claims to analyse data from a panel of 2 million US customers.

https://blog.compete.com/2013/10/23/pre-launch-playstation-4-vs-xbox-one/

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Raar dat 'considered both' zo weinig is

je zou denken dat elke gamer in eerste instantie beide wel als optie ziet en dan ergens richting de launch een keuze maakt

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Valt nog mee, laatst nog in de MM met de kerel van de games afdeling staan praten en die zei dat er 56 PS4s en 14 Xbones gepre-ordered waren.

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Maar Nederland is PS land,dus I am not surprised. Maar het komt ook door de slimme marketing van Sony en toch best slechte marketing van MS met al die berichten en het dan (gelukkig) ineens terugdraaien.

5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bovenstaand verhaal is voor Amerika uiteraard. Daar is 2:1 voor de PS4 een dramatische verandering ten opzichte van de huidige Gen.

In Europa zijn inderdaad verhoudingen van 3:1, 4:1 of zelfs nog meer vernomen.

6. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Voor my ps4, voor de xbox 360 te gaan ipv ps3 grootste fout die ik gemaakt heb

7. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Van een paar pagina's terug:

725.000 tegen 525.000 voor Amerika nog steeds een hele verandering. In Europa zal het verschil groter zijn, maar 4:1 geloof ik niet. Ik denk dat ook 3:1 niet gehaald gaat worden, althans niet op langere termijn. Qua preorders (hardcore gamers) zal 3:1 best kunnen overigens.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat vind ik een vreemde opmerking. Helemaal in het begin was praktisch alles beter op de 360:

- Hij was überhaupt beschikbaar (PS3 duurde nog wel even).
    - Vanaf dag 1 een achievementsysteem.
    - Xboxlive was voor de komst van PS+ eindeloos veel beter met crosschat, game-invites etc. Daar zijn een tijdlang ook veel verbeteringen aan doorgevoerd.
    - Multiplat games presteerden bijna altijd beter op de 360. Denk vooral aan: Bayonetta, Bioshock 1, The Orange Box, RDR, Assassin's Creed en meer.
    - Een veel betere controller.
    - Niet dat geouwehoer met eindeloze updates
    - Erg gave IP's zoals Gears, Halo, Mass Effect 1, Forza en Alan Wake

De eerste jaren was het toch echt 360 >>> PS3

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    De ps3 is voornamelijk beter met PS+ en de laatste jaren kwa exclusieve games.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Eensch. Ik vind de online ervaring en mogelijkheden op de 360 nog steeds beter maar PS+ en het feit dat er zo laat in de lifecycle nog een game als Last of US uitkwam echt een pluspunt voor de PS3

maar de eerste jaren stond mijn ps3 echt alleen maar stof te happen, alles was 360

11. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    ik vond xbox 360 veeeel fijner dan ps3,

1. Betere online ( heb alle twee consoles gehad en xbox had veeel betere connecties)

2. controller 50000x fijner.

3. Party chat.

4. alles lekker overzichtelijk (dashboard)

5. iedereen heeft een mic meestal( IMO vond ik de community in het algemeen veel gezelliger)

6. De exclusives ik heb zoveeel plezier gehad met alle halo's en gears(Niks verslaat dat)

7. De xbox 360 is overal lekker simpel.

12. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    De PS3 heeft gewoon betere exclusives. Daarnaast heeft de PS3 idd PS+.

Controller van de 360 ligt lekkerder in de hand. Online op de 360 is ook beter.

Maar uiteindelijk gaat het om de games... de rest is bijzaak imo.

Ik ga echt geen Xbox One kopen omdat de controller misschien beter is.

13. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ben benieuwd hoe je dit gaat ondervinden met de PS4.

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.191
    Hoe zit het eigenlijk met de headset bij PS4? Dat was dat schamele ding toch? 1 oortje.

15. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    Ik dus ook, Marja voor alles is een eerste keer.

Als die ps4 ongelofelijk tegenvalt misschien dat ik dan een xbox koop.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup.

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Dit 100%!

Ik speel al niet veel op de PS3, maar wanneer ik dat eens doe gaat het het altijd gepaard met veel ergernis. Want een update duurt onnodig lang en alles gaat gewoon trager. Op 360 als je een game wil verwijderen...boem klaar! Met PS3...man dan kan ik bijna een kop koffie zetten en broodje maken en hij is nog bezig met verwijderen. Ik ga er 100% van uit dat dit nu vliegensvlug zal gaan op PS4. Al hadden ze met de Vita nog steeds niets geleerd van snelheid...ook achterlijk lang om een game of demo te verwijderen.

En tja...exclusives. Daar zijn de meningen over verdeeld. Het argument dat PS3 veel betere exclusives had vind ik iets overrated. Ja ze hebben meer, maar betere? Halo? Sorry maar Sony heeft met Killzone niet hun eigen Halo in my book. Wanneer ik het over toffe exclusives voor Sony heb zou ik Killzone opnoemen, Uncharted, The last of Us, Heavy Rain (waarschijnlijk Beyond ook) en inFamous. Echt verder kom ik niet. Maar anderen zouden dan nog God of war erbij noemen, maar mij boeit die niet genoeg. Dan is er nog LBP, unieke game maar het doet mij niets, net zoals Puppeteer.

Ik prefereer niet voor niets Xbox zwaar over PS en ik ga alles rustig bekijken. Kijken of Sony van al die fouten heeft geleerd.

Laatst bewerkt: 24 okt 2013
  18. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Klopt:

Ziet er niet al te best uit maar wie weet.

19. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Party chat werk idd fijner. Moet wel eerlijk toegeven dat ik er niet zo heel veel gebruik van heb gemaakt... Aangezien ik de de 360 alleen heb gekocht voor wat exclusives.

Games als Battlefield en COD speel ik altijd op de PS3.

Ik heb persoonlijk ook weinig met Halo en Forza.

Gears of War, Alan Wake en Left 4 Dead... zijn dan wel weer erg vet (dat is ook de reden dat ik een 360 heb gehaald)

En daar houdt het dan ook meteen op qua vette exclusives.

De PS3 heeft naar mijn mening veel vettere exclusives: Ratchet & Clank, Metal Gear Solid, The Last of Us, God of War, Heavy Rain, Beyond 2 Souls, Uncharted, Killzone, inFamous, Journey, Gran Turismo... kan nog wel even doorgaan.

Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik altijd een Playstation console heb gehad

(Playstation 1 > PSone > Playstation 2 Phat > Playstation 2 Slim > Playstation 3 Phat > Xbox 360 > Playstation 3 Slim > Playstation 4 > En over 1 a 2 jaartjes waarschijnlijk een Xbox One).

Maar van de 360 kan ik nog geen 10 vette exclusives opnoemen (5 nog net wel) :p

20. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    hoe zit het nou met next gen games? Moet je die nou installeren of kun je zo ook gewoon vanaf cd spelen?

Deel Deze Pagina