Het is niet beter, maar anders. Ik heb zelf Dota geprobeerd (enkele tientallen uren erin zitten) maar vind de turn rates maar niks. League speelt gewoon wat vloeiender en naar mijn mening voegt Dota mechanics toe die eigenlijk weinig toegevoegde waarde hebben en de game niet beter maken, enkel moeilijker te leren. Dota is vooral leuk omdat er een grotere variëteit aan tactieken mogelijk is wat betreft matchups (zie, trilanes, wel/geen jungler, denies, etc) maar boet enorm in wat betreft positioning (het feit dat iedereen zomaar een teleport scroll kan kopen maakt dat je veel gemakkelijker objectives kan verdedigen dan in League). Vooral de instapdrempel is een groot probleem bij Dota en de reden dat League de populairdere game is en grotere esport: Het is veel toegankelijker om te kijken en makkelijker te leren. Zolang Dota zichzelf niet aantrekkelijk maakt voor de casual speler denk ik ook niet dat er iets aan zal veranderen. (En de Dota-mentaliteit jegens nieuwe spelers is mogelijk nog slechter dan die van league; je wordt werkelijk helemaal kapotgeflamed als je iets niet snapt wat echt walgelijk is).
Laatst bewerkt: 15 okt 2013