Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Sinds een paar dagen kan ik geen games meer spelen. Hij start wel op maar dan bereikt hij maximaal 10 FPS. Maakt geen verschil of ik de grafische settings naar beneden schroef, waaraan kan dit liggen? De videokaart? Heb al de nieuwste drivers geïnstalleerd maar dat werkte ook niet.

Dit is mijn setup: http://tweakers.net/gallery/383284/#tab:inventaris

Ah, ik denk dat de CPU het probleem is, hij wordt 90 graden als ik een spel opstart en dat is niet goed denk ik 8)

100 graden zelfs 8)

Laatst bewerkt: 6 okt 2013
  2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.009
    Hoe krijg ik die kut 'applicaties' knop weg linksboven in mn Google Chrome browser?

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik krijg bij mijn laptop een melding in beeld als ik switch tussen adapter mode en batterij mode. Prima dit, alleen nu krijg ik de laatste paar dagen dus soms minuten achter elkaar telkens AC MODE AC MODE AC MODE midden in mijn beeld :confused:

Ik draaien en stekker erin en eruit, maar niks lijkt te werken. Hoe kan ik weten waar het aan ligt? Ligt dit aan de adapter, of aan de aansluiting in de laptop zelf? En is dit te fixen?

Alvast bedankt :)

4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb je toevallig ook nog een andere indicator LED of iets dergelijks die aangeeft of je laptop aangesloten is aan de adapter? Zo ja, knippert die ook? Dan is er iets mis met je aansluiting of adapter zelf.

5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja een led lampje onderin en rechtsonder op mijn beeldscherm kan ik bij de batterij zien of het aangesloten is of niet. Heb uiteindelijk via google gevonden dat ik 2 processen moest sluiten (waarmee dat bericht dus in beeld kwam) en nu is het uit mijn beeld verdwenen. Het echte probleem daarentegen is er gewoon nog en ik denk zelf dat het de aansluiting moet wezen, aangezien ik een redelijk nieuwe adapter heb gekocht en ik het bericht ook kreeg als ik mijn batterij eruit haalde.

6. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb een vraag over de plaatsing van mijn UPC modem en mijn TP-Link TL-WR1043ND gigabit router.

Mijn UPC modem staat in de woonkamer bij de hoofdaansluiting. Daarnaast staat de TP-Link TL-WR1043ND gigabit router die de verbindingen verdeeld over alle kamers.

De computer en laptop in mijn woonkamer zijn draadloos verbonden. Maar in de slaapkamers heb ik vrijwel geen wifi bereik.

Ik heb in totaal 4 UTP kabels van 30 meter die naar de slaapkamers lopen. Nu wil ik als de PS4 uitkomt mijn 2e PS Vita halen (1e PS Vita heb ik vorig jaar verkocht :+ maar dat even terzijde); oa voor de remote play.

Alleen werkt remote play via wifi. Online spelen in mijn slaapkamer is dan vrijwel onmogelijk.

Nu wil ik wat proberen alleen weet ik niet of dat gaat werken.

Ik wil mijn UPC modem bij de hoofdaansluiting laten staan in de woonkamer. En de TP-link router in mijn slaapkamer.

Dan heb ik maar 1 (ipv 4) UTP kabel van 30 meter nodig (tussen de modem en de router). En als het goed is moet ik dan goede draadloze verbinding hebben in de woonkamer én in de slaapkamers (router staat in de woonkamer, modem in de slaapkamer).

Gaat dit werken of zie ik iets over het hoofd?

Ben een noob in dit soort dingen. Maar hoop dat het werkt.

Als dit niet werk ga ik misschien toch een wifi range extender aanschaffen.

Laatst bewerkt: 25 okt 2013
  7. tim91

tim91 Legendary

Leuk Bevonden:
    170
    Ik woon zelf in een huis met 3 verdiepingen en wij ondervonden het zelfde probleem in het begin en hebben toen de router verhuist naar de 1e verdieping en nu hebben we door het hele huis wifi. Dus dit zou voor jou ook moeten werken en werkt het niet dan heb je een slechte router. XD

8. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    (verplaatst naar ander topic)
    excuses

Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat gaat gewoon werken. Laat dus wel je modem in de kamer staan, dat maakt bij koper verbindingen nogal wat uit. Een 2e router gaat prima. Als je even googled hoe je die router in "bridged mode" zet, dan gaat het helemaal mooi samenwerken ;)

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.009
    Ik kan telkens het volume in Youtube filmpjes niet aanpassen in Google Chrome. Hoe fix ik dit?

11. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Vraagje. Mijn harde schijf is stervende. Sinds kort werkte alles al tergend langzaam maar nu geeft hij ook daadwerkelijk foutmeldingen. Ga nu dus een nieuwe SSD halen en Windows daarop gooien.

Klopt het dat ik gewoon de nieuwe Ssd erin kan zetten en dan de herstekmedia erin om het zooitje op te starten? Of zie ik dingen over het hoofd?

12. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik denk dat als je het OS op een geheel andere schijf gaat installeren je op zijn minst een herinstallatie moet doen en niet alleen een herstel.

Maar ik kan het ook fout hebben.

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als de herstel dvd een volledige windows installatie kan doen dan zal het wel gaan. Anders wordt het even een windows dvd downloaden en die gewoon gebruiken, je huidige windows code zal werken op de andere windows installatie.

14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Maar dan moet je wel de huidige key verwijderen van de huidige computer, tenminste.. Zo moest het bij mij met Windows 8. Daarna naar een telefoonnummer bellen om de code weer te activeren, behoorlijk gedoe geweest 8)

15. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Met een ssd is het aan te raden om een schone installatie van Windows te doen. Een ssd heeft standaard namelijk andere instellingen nodig dan een hdd en tijdens een schone installatie worden deze instellingen automatisch ingevoerd.

Wat je het beste kan doen is een backup maken van je bestanden en als Windows op de ssd staat alles op de ssd gooiwn

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Blegh, wat een gedoe. Heb een vaio, dus ook van die Vaio meuk. Volgens mij nog een speciale Windows versie. Probeer nu achter die code te komen.

En die herstel media heb ik nog niet gemaakt, maar probeer ik nu nog te maken. Zijn 3 dvd's van 8 gig dus hoopte dat daar wel alles op zou staan.

Anders inderdaad maar Windows 8 ergens downloaden, branden en het er zo opzetten.

17. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Je hebt programma's die die code zo kunnen vinden, moet je even googlen, als dat nog lukt :+

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Huidige key verwijderen hoeft niet perse, gewoon nieuwe installeren en key gebruiken. Als windows dan klaagt moet je inderdaad zo'n dom telefoonnummer bellen maar daarna werkt ie weer gewoon :)

En je windows key vraag je op met Magical Jelly Bean Keyfinder (don't ask:+). Je kan er gewoon een kale Windows op installeren, als het goed is staat op de Sony site alle meuk die je daarna weer kan downloaden (drivers enzo).

19. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Thanks iedereen. Heb die code inderdaad kunnen achterhalen. Heb ook gelijk zon sata naar USB kabel besteld zodat ik misschien mijn documenten en muziek nog kan redden. Herstelmedia zou het best zijn, maar volgens mij gaat dat niet meer werken. Morgen avontuur voortzetten ;)

20. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Pfff, wat een gedoe. Gister avond lukte ineens het herstel media aanmaken. Dus ik tot 2 uur snachts dvdjtes verwisselen. Ik denk, morgen een eitje.

Vandaag doe ik die schijfjes erin samen met de SSD, zegt mijn Vaio dat de schijf niet gelezen kan worden. Blijkt dat er alleen de zelfde schijf in de laptop kan worden gezet.

Dus ik denk: dan toch maar een clean install. Windows 8 dvdtje geregeld, stop hem erin, kom netjes in het installatie programma van windows en word ik gewoon tegengehouden omdat ik windows vanaf de dvd start en word ik weer teruggezet naar dat vaio rescue gebeuren.

Geen idee hoe ik dit kan omzeilen. Ben beetje einde raad.

EDIT: Geen idee hoe, maar heb het werkend gekregen. Probleem alleen is nu nog dat ik een windows 8 Pro N versie heb, en ik waarschijnlijk een code heb voor een andere versie. Maar dat is voor latere zorg.

Laatst bewerkt: 13 nov 2013

Deel Deze Pagina