Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Door dit soort dingen vind ik het totaal geen ramp dat de XBO is uitgesteld. Nu kunnen we rustig alles vanaf een afstandje bekijken zeg maar. Allemaal reviews lezen van hardware en games, videos bekijken van games. Impressies van andere mensen lezen en hopelijk geen kwade berichten van een nieuwe...slik...RROD en ga zo maar door. Als het 720p verhaal waar blijkt te zijn, hopelijk kan daar dan gauw een fix voor komen, want dat zou helemaal top zijn dan. Maar op dit moment zie ik alles wel...PS4 leek allemaal zo....safe...not anymore.

    Ik blijf het apart vinden dat de dude zei dat we verrast zullen zijn wanneer we XO vs PS4 footage gaan zien. Verrast als een vermoedelijk duidelijk sterkere machine de betere versie heeft? Nah. Verrast als de XO versie ondanks 720p meer detail heeft? Dan absoluut. De PS4 versie moet dan insane mooier zijn dat mensen gewoon schrikken en daardoor verrast zijn. Ook dat lijkt me erg twijfelachtig. We shall see soon.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat komt, denk ik, omdat er gewoon teveel is en de industrie zelf qua communicatie etc nog vrij onvolwassen is. Met 'teveel' bedoel ik: vroeger druktje je een cartridge en later een cd in je console en gamen maar. Wilde je weten hoe goed je console was, dan moest je weten hoeveel bit het ding was. 8 bit is minder goed dan 16 bit is minder goed dan 32 bit en zo verder.

    Daar hield de discussie wel op. Nu willen mensen bijvoorbeeld weten met hoeveel pixels je hoe lang kan opnemen, kan sharen via welke media, onder welke accounts terwijl je 3 apps op de achtergrond aan hebt staan. Dat is dan vraag 1.456.678 die wordt gesteld.

    Het vervelende is, is dat dat antwoord dan weer botst met een vraag die 10.000 vragen daarvoor is beantwoord. En fanatiekelingen zoals op Gaf die vinden het wel.

    check bijvoorbeeld deze post. Er is blijkbaar een anoniem artikel verschenen op DF. Een member op Gaf gaat all out om te achterhalen wie het is 8)

    http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=87673900&postcount=239

    Met zoveel mensen die naar je kijken en alles van je analyseren kan je nooit voor volledige transparantie zorgen. Daarnaast zijn het alleen de hardcoregamers die dat allemaal willen weten. Het kan dus ook niet uit om er constant mee bezig te zijn.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is 1 deel van de onduidelijkheid, en die neem ik ze niet kwalijk. En ik snap ook wel dat tussen een reveal en een launch nog van alles kan veranderen.

    Maar het deel waar ik me wel aan stoor is dat ze features die wellicht bij launch niet beschikbaar zijn al wel als verkooppunt onder de aandacht hebben gebracht. Dus ze zeggen wel 'kijk wat je hier mee kan met low power mode en alles capturen en etc etc' en dan komen er later geruchten dat dat out of the box helemaal niet kan

    Dat is geen kwestie van een beetje ondoorzichtig zijn dat is gewoon alles aangrijpen om maar positief in beeld te komen en dan hopen dat het niemandd opvalt dat je misschien niet alles waar kan maken

    Ik weet dat dat niet abnormaal is en in elke branche gebeurt.

    Maar zoals je zegt ligt alles tegenwoordig onder een vergrootglas op internet en niets zo erg als een console release en dat weten de makers ook wel.

    Krijg bijna het gevoel dat sony en ms het allebei wel lekker vinden zo, niemand weet nog precies hoe of wat.

    Als dat niet zo was dan zou 1 van beide zo een krappe maand voor launch toch wel met duidelijke info komen?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Krappe maand? In het geval van de PS4 nog maar een dikke twee weken en de X1 een week later toch?

    Het is inderdaad wel vreemd. Ik vrees ook voor erg grote day one patches.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik wist niet precies wanneer US en JP ze krijgen :+

    Maar dan is het helemaal raar toch. Paar weken te gaan en zo ontzettend veel onduidelijkheid

    Volgende gen doen ze maar gewoon zoals Apple, 'Hier is de nieuwe gadget en volgende week ligt hij in de winkel , veel plezier ermee' :+
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat heeft Sega toch eens gedaan? (en dat ging toen niet echt goed)

    Ma'ja dat is Appel, mensen staan in de rij voor de 5s terwijl die vrij weinig nieuws bied.
     
  7. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Sowieso retarded om single player footage te vergelijken met multi footage. Zelfs op de PS3 ziet de single player van Battlefield 4 er best goed uit.

    Het feit is dat door de 32mb esram de developers het erg moeilijk hebben om dezelfde grafische pracht op het scherm te toveren als bij de PS4. Lijkt me ook wel logisch als je kijkt naar wat er in de PS4 zit tov de Xbone.

    En dit is niet iets wat snel gefixt kan worden, het heeft wel degelijk met het design van de hardware te maken. Hoe langer de Xbone en PS4 op de markt zijn hoe mooiere games er zullen verschijnen, maar het gat zal net zo groot of alleen maar groter worden tussen de 2 consoles.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zegt die eigenlijk niet. Recorden betekend niet dat die versies alleen heeft gespeeld. Misschien mocht die alleen de MP van PS4 recorden en de SP van de One. Hij is echt niet dom ofzo. Hij leeft van games en zijn YT kanaal en hij heeft geeneens een andere baan nodig. Gewone gamers weten al de SP en MP anders zijn grafisch dan weet hij het ook wel.
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Meen hier ergens gelezen te hebben dat de patch van de PS4 300mb is dus dat valt dan nog wel mee. Dus als Sony de server goed voor elkaar heeft is die binnen een minuut binnen al zal het Sony kennende eerder een uur worden :+
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hey, het is niet alsof MS en Sony die lange aanloop nu aan het gebruiken zijn om iedereen voor te lichten en warm te laten lopen voor next-gen

    het grote publiek weet behalve dat ze er aan komen nog 0,0

    en wij weten door alle tegenstrijdigheden zo mogelijk nog minder :+

    Dus waar is die lange aanloop dan voor als je hem niet gebruikt om de marketing op gang te brengen..
     
  11. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn mensen op deze pagina die het hebben over het vergelijken van beide footage. Terwijl het niet te vergelijken is.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Qua marketing vind ik dat MS beter bezig is, ze touren door de US en geven gamers de kans de XO te checken. Op Firstlook hadden ze alle exclusives en Sony had alleen maar Driveclub en Knack, niet eens Killzone. Zeker met de nieuwe berichten nu begint het er meer op te lijken dat Sony iets verbergt.
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Die verberg berichten zijn er ook over Xbox, volgens cboat komt er binnenkort een shit storm aan voor MS, ik maak me om de playstation niet druk.

    Geruchten (ook cboat) is wat de mens gek maakt.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Cboat my ass. Dude heeft wat berichten goed gehad maar ook genoeg volledig verkeerd. Zoals de E3 van MS en ook GC. Heb nog veel minder vertrouwen in die hele insider onzin, zeker nu je ziet dat de rollen zijn omgekeerd. OS problemen? PS4 net zo goed. Gies beweert dat XO er geen last van heeft ook. Embargo onzin gaat dus nu ineens over Sony. Sorry maar Cboat en NeoGAF? Een dikke nope voor mij! Ik blijf vanaf nu gewoon de tweets van belangrijke personen volgen en verder vind ik het prima. :)
     
  15. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Daarom, berichten die nu ook door "insiders" de wereld in gaan neem ik met een korreltje zout.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies. En je hoeft je misschien niet druk te maken om PS4, maar ik zou wel zeggen....wees voorbereid op van alles, want ik vind de berichten alles behalve fijn klinken, vrij shady.Wie weet valt alles mee, we shall see soon.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Verschil is. Is dat MS de Marketing nodig heeft. PS4 is overal uitverkocht. :)
     
  18. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja inderdaad, maar ik ben niet zo snel ongerust, vind het eerlijk gezegd wel vermakelijk net als dat misterxmedia.

    Altijd leuk om te lezen daar hoe dom mensen daadwerkelijk zijn.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep, des te schandaliger zou het zijn als er straks echt iets niet pluis is met de PS4. Hoop voor de mensen van niet.
     
  20. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop het wel, daar veel mensen in mijn omgeving mij voor gek verklaren dat ik voor de veel duurdere, minder krachtige etc Console ga-)
     

Deel Deze Pagina