Samenstelling nieuwe Game PC
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, vooral een game als Flight Simulator zal veel gespeeld worden. Dit kost bij mijn weten veel (grafische) kracht om het zo mooi en soepel mogelijk te laten draaien. Daarnaast wil ik ook games als Battlefield e.d. soepel en grafisch mooi laten draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal € 1050,- inclusief monitor en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model?
Nee, het wordt een volledig nieuw systeem. Dit is de eerste keer dat ik een PC in elkaar zet, vandaar dat ik jullie om advies vraag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een sterke videokaart, overclock mogelijkheden om betere prestaties te halen. Tenzij jullie vinden dat dit niet nodig is, om kosten te besparen bijvoorbeeld. De SSD vind ik een vereiste voor het sneller opstarten van het OS en games. Daarnaast natuurlijk Windows 8.1 als besturingssysteem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Ik heb te weinig positieve en/of negatieve ervaringen om hierover te oordelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootte en energieverbruik vind ik niet super belangrijk, graag zou ik wel zien(horen..) dat het systeem een redelijk stil geluidsniveau heeft.
Waarom zit je zover over je budgeteisen heen?
In eerste instantie heb ik een systeem samengesteld dat ik voor ogen heb. Met jullie ervaring hoop ik de prijs wat naar beneden te kunnen krijgen, zodat ik uitkom op een maximumbedrag van € 1050,-.
Nogmaals, dit is de eerste keer dat ik zelf een systeem ga samenstellen. De pc laat ik assembleren door één van de online winkels, zodat er niets verkeerd kan gaan.
Jullie advies is van harte welkom!

Klik om te vergroten...