Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Vanwege wat positieve dingen die er vandaag zijn gebeurd, kan ik het wss al deze maand kopen. Ik wil zelf niet de assemblage doen omdat ik totaal een kluns bent, die zelf zijn telefoon uit zijn hand laat vallen zonder reden. Deze monitor krijgt op Tweakers wel goede reviews. Lijkt me dat ie ook gewoon BF aankan. Dat moet dan wel lukken met die systeem van Tweakers BBG.

2. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb niet veel met computers en tweaken enzo. Maar het gevoel van een eigen PC in elkaar zetten is toch best wel gaaf, zeker omdat je er uiteindelijk ook meer verstand van krijgt wat nou wat is, in plaats van een paar plaatjes met kabels.

3. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6

Een monitor heeft niks te maken met het 'aankunnen' van een spel, het aankunnen van een spel wordt bepaald door de componenten in je systeem. Natuurlijk heeft een monitor wel invloed op het aantal ms en de verversingssnelheid, maar dat ter zijden.

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zo, met een 21:9 resolutie zit je gelijk in een veel hogere prijsklasse. Als ik shooters wil gaan spelen, kan ik beter gaan voor meer Hz dan een hogere resolutie, lijkt me. Al zal een 21:9 wel beter zijn voor RTS en mobas. Echter, als ik zo'n monitor wil, moet ik waarschijnlijk teveel inleveren op de pc zelf, dus dat wordt 'm niet.

5. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Samenstelling nieuwe Game PC

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
    Gamen, vooral een game als Flight Simulator zal veel gespeeld worden. Dit kost bij mijn weten veel (grafische) kracht om het zo mooi en soepel mogelijk te laten draaien. Daarnaast wil ik ook games als Battlefield e.d. soepel en grafisch mooi laten draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
    Maximaal € 1050,- inclusief monitor en randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model?
    Nee, het wordt een volledig nieuw systeem. Dit is de eerste keer dat ik een PC in elkaar zet, vandaar dat ik jullie om advies vraag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
    Een sterke videokaart, overclock mogelijkheden om betere prestaties te halen. Tenzij jullie vinden dat dit niet nodig is, om kosten te besparen bijvoorbeeld. De SSD vind ik een vereiste voor het sneller opstarten van het OS en games. Daarnaast natuurlijk Windows 8.1 als besturingssysteem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
    Nee. Ik heb te weinig positieve en/of negatieve ervaringen om hierover te oordelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
    Grootte en energieverbruik vind ik niet super belangrijk, graag zou ik wel zien(horen..) dat het systeem een redelijk stil geluidsniveau heeft.

Waarom zit je zover over je budgeteisen heen?
    In eerste instantie heb ik een systeem samengesteld dat ik voor ogen heb. Met jullie ervaring hoop ik de prijs wat naar beneden te kunnen krijgen, zodat ik uitkom op een maximumbedrag van € 1050,-.

Nogmaals, dit is de eerste keer dat ik zelf een systeem ga samenstellen. De pc laat ik assembleren door één van de online winkels, zodat er niets verkeerd kan gaan.

Jullie advies is van harte welkom! :)

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb een toffe wenslijst voor je samengesteld. Ik heb op het een en ander bespaard om onder je budget te blijven, maar hiermee moet het haast wel gaan lukken lijkt me. Wel even zelf een toetsenbord en muis uitkiezen ;)

http://tweakers.net/gallery/297620?wish_id=505076#tab:wenslijst

Laatst bewerkt: 1 nov 2013
  7. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Thanks! :b:
    Mooie samenstelling, qua prijs gelijk aan een alternatieve samenstelling die ik later vandaag heb gemaakt (op randapparatuur en software na).

Check: Game pc alternatief

Daarbij verschillen voornamelijk de videokaarten van elkaar:

MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC
    vs.
    Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost,

een iets andere processor (4440 tegenover 4430, wat is hier het verschil?) en de moederborden.

En daarnaast vind ik de Fractal R4 behuizing iets mooier, en schijnt die ook wat stiller te zijn. (Correct me if I'm wrong)

Wat is de beste optie voornamelijk voor gamen, maar ook zeker toekomstgericht en waarom? :)

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hou er wel rekening mee dat als je dit bij een online winkel besteld en daar laat bouwen je dus aan hun prijzen vast zit. Dus niet alleen krijg je dan kosten voor het bouwen, maar het kan goed zijn dat onderdelen daar ook duurder uit vallen.
    Zelf ben ik echt van mening dat de beste optie is om zelf te bouwen, tenminste wel als je het maximale uit jouw budget wilt halen.

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    De Fractal behuizing heeft foam padding, in ieder geval aan de voorkant. Die zal dus waarschijnlijk wel wat stiller zijn ja.

De videokaart maakt natuurlijk gewoon een verschil in prestaties. Een duurdere videokaart kan langer de nieuwste games op hoge settings draaien. Degene die je zelf uitkiest zal daar dus beter voor zijn, als je het geld er voor uit wilt geven is dat dus geen verkeerde investering.

De processor die je zelf hebt uitgekozen biedt voor 5 euro extra nét iets betere prestaties. Voor dat geld zou ik zeggen: waarom niet? Gewoon die aanhouden dus. :)

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb mijn systeem al samengestelt met behulp van mensen op de Tweakers forum :). Het is alleen kijken naar een 21: 9 scherm.

Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.191
    Welk systeem is het geworden?

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    i5 4670k, MSI Z87-G45 gaming moederbord, 780 Super Jetstream grafisch kaart, Gelid Solutions Tranquillo Rev2 koeler, 8 GB ram (crucial ballistix blabla), Samsung 840 EVO 250 GB, Fractal Design Define R4 case en een Seasonic G-Serie 550 watt. De optische drive en HDD zijn gewoon standaard stuff :).

Ik ga kijken of het waard is om de 780 te veranderen naar de TI versie die is aangekondigd. Al met al een mooi systeem, vind ik zelf. Alleen het vinden van de juiste beeldscherm is een bitch. Je hebt zoveel opties met 21:9, diverse resoluties, 144 hz beeldschermen etc.

Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Welk 21: 9 scherm heb jij, Peter?

15. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.052
    Kun je niet beter 2 of 3 24" 16:9 monitoren kopen?

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb de Dell Ultrasharp U2913WM.

2 of 3 schermen zoals Remco zegt kan ook, alleen zou ik dan eerder voor 3 gaan ivm surround.
    Dat is iets wat ik overigens in de volgende paar maanden ga doen met 21: 9's, ik heb nu 21: 9 met twee 24 inch's. Surround werkt niet als het verschillende schermen zijn.

Hou er wel rekening mee dat de huidige 21: 9 minder hoog is. de hoogte van het scherm is zoals die van een 23inch.

Voor mij was de keuze makkelijk wat betreft scherm. Als je twijfelt zou ik even langs een MM gaan bijvoorbeeld. MM Arena heeft een 21: 9 van LG staan, dan krijg je in ieder geval een idee.

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Bevalt de Ultrasharp voor gaming? Zover neig ik het meeste naar die 21: 9, als ik er één ga kopen. Momenteel wil ik op 1 scherm gamen. Ik kan later altijd nog uitbreiden als ik wil.

Laatst bewerkt: 5 nov 2013
  18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Mij bevalt het heel erg goed, ben toch wel te spreken over Dell schermen en bij deze zijn de kleuren e.d. gewoon erg mooi. Een snelle shooter heb ik nog niet geprobeerd en daarbij zou een reactietijd van 8ms nadelig kunnen zijn.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou geen 21: 9 scherm nemen heb je nog minder hoogte. 16:10 blijft voor mij de beste verhouding :9. En die dell schermen zijn prima om op te gamen, van die 8ms merk je eigenlijk niks.

20. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Het is een kwestie van smaak. Zelf vind ik het een heerlijke verhouding, moest er even aan wennen maar ik zou nu niet meer terug willen. Maar ik speel dan vooral RTS'en en GW2 op mijn pc.
    Het beste is om naar een winkel te gaan en ze te vergelijken.

Deel Deze Pagina