Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Minimaal idd. Moet zeggen dat de lighting op de One wel een stuk beter is.
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Vind het een beetje moeilijk te vergelijken aan hand van die video omdat je steeds current en next-gen naast elkaar ziet. Het verschil tussen die 2 is zo groot dat ik de verschillen tussen One en PS4 in die video niet zie :+
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ps lijkt iets donkerder
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    http://www.destructoid.com/xbox-one...tml?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

    Opvallend dat ik geen CD's kan afspelen met de ps4, iets wat je toch wel verwacht. Ik kan dus m'n One ideaal gebruiken als multimedia center :cool:.
     
  5. ZeroDarkFive

    ZeroDarkFive Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Bekijk nu alvast onze TV-spot voor Battlefield 4.
    Vanaf vanavond op de buis te bewonderen.

    http://youtu.be/1N_mdnZqBXM

    Battlefield 4 | TV spot Nederland 30 seconden

    Vanaf 25 oktober op de buis te bewonderen.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2013
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    totaal achterlijk dat er geen dlna, mp3 en cd support op zit :F: Ik snap niet hoe zulke basale functies weg worden gelaten. Er gaan geruchten dat het er alsnog komt, maar hoe kan je dit nou als een multimedia-apparaat zien op deze manier?

    Battlefield ign filmpje is vaag. Soms zie je veel verschil tussen current en next gen en soms ook nauwelijks. Zo zie je op 2:00 en verder bijna geen verschil. Het zit hem vooral in lightning en textures (van dichtbij).

    Het verschil op de ps4 en x1 is op mijn laptop niet zo heel erg groot, echter het verschil in pixels zal je op mijn tv vermoedelijk wel duidelijk zien. De ps4 versie oogt wel wat zachter.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Tegenwoordig wil ik meer van m'n console dan alleen maar games, het feit dat ik hem kan gebruiken als multimedia center is gewoon ideaal. Dan download ik films/muziek etc en kan dat super chill met subs streamen naar m'n TV. Ik woon nu nog niet samen, maar ik wil gewoon later mooi m'n Xbox One onder m'n TV en naast gamen wil ik er ''alles'' mee kunnen, geen extra blu-ray speler enzovoort.

    Het is belachelijk dat de Ps4 die onderdelen niet ondersteund... CD-playback 8) wtf hé, dat zijn features waar je gewoon blindelings vanuit gaat.
     
  9. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Want dat kan niet op de Xbone.....
    Het is 2013 dan mag je wel iets meer verwachten dan enkel games kunnen spelen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Niet iedereen heeft die zaken nodig, of heeft bepaalde randapparatuur al. Voor mij is het primair een gaming machine. Behalve de beste specs (en een blu-ray speler) heb ik weinig meer nodig. Het hele media gedeelte is bloat waar ik nog extra voor moet betalen ook op de XOne.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2013
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Daar heb je helemaal gelijk in, maar tegenwoordig is het wel een beetje een vereiste dat een console meer kan dan gamen. De Ps3 werd destijds als een all-in-one systeem verkocht, het is dan toch wel jammer dat de Ps4 dat in eerste instantie niet kan. Ik heb nog een Ps3 gehaald vanwege de blu-ray en de mediaserver support. (inmiddels weer verkocht i.v.m. de nieuwe xbox)
     
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Zeg ik dat?
    PS4 wil ik alleen maar gaan gebruiken voor gamen en films, voor de rest is er voor mij niets nodig.
     
  13. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Je zegt het nu al een beetje zelf dat jij je PS4 ook voor films gebruikt. Wat als je nou geen andere apparaat had die media streaming had, zou het juist niet tof zijn dat het wel op je PS4 kon? Het is bijvoorbeeld enorm tof als je een bepaalde serie elke week zit te kijken, je hoeft de episode maar te downloaden op de PC en je kan het al via je stream zien, naar je PS4, wat dus niet kan en wel met de PS3 dus.

    Dat vind ik dus wel een stap naar achter dan. :+

    Niet dat het voor mij enorm boeit omdat ik al een PS3 heb, en uiteraard voor de Xbox One ga dit jaar. Maar het kan voor sommige wel boeien dus. :+
     
  14. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Kheb een smart tv die dat allemaal al kan. Behalve gamen, Daar koop ik een ps4 voor :D
     
  15. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik stream geen films/series:+
    Maar ik kan me voorstellen dat andere dat wel willen, maar ik gaf in eerste instantie aan wat het voor mij betekende.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Jouw smart tv speelt cd's af ? vet

    ik heb een losse mediastreamer en een losse panasonic bluray die ik allebei niet snel qua functie zou laten vervangen door een console dus het maakt mij geen bal uit

    maar voor de mensen die hun console graag zoveel mogelijk ook echt als alles in 1 apparaat willen gebruiken is t wel een gemis..

    Het is vooral raar omdat het zoiets normaals lijkt. Waar kun je nou geen cd's op afspelen?
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2013
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Gebruiken mensen nog cd's? wow.
     
  18. Egozu

    Egozu Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Tweede levering van de PS4 is al uitverkocht. Is al bekend wanneer de derde levering Nederland bereikt?
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ergens tussen de 2e en de 4e is de verwachting
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat is zo, maar sommige zaken kunnen altijd nog softwarematig via patches worden toegevoegd aan de PS4. De hardware staat echter vast (zoals de hoeveelheid intern RAM geheugen) en daarover maak ik mij een beetje zorgen bij de XOne. Zoals ik al eerder zei, betere specs leveren geen betere games op. Maar het helpt wel, zeker als games ambitieuzer in scope worden.

    Ik denk dat vooral het eerste jaar gaat aantonen wat we kunnen verwachten van beide consoles. Meestal verandert de situatie niet veel daarna. Van de PS3 werd ook gezegd dat deze de 360 zou inhalen, maar dat is nooit echt gebeurd (enkele geweldige exclusives daargelaten), simpelweg omdat het een bitch was om op te programmeren.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2013

Deel Deze Pagina