Ik mis iets qua first person shooter op het moment in de markt, en dat is namelijk de shooter waar je maar 1 ding krijgt: je wapen.
Dat is het gene wat ik zoooo goed vond aan halo 1,2 en 3. Wat andere shooters ook probeerde, er is niks beter dan het enigste wat je krijgt een wapen of een voertuig is. Ik hoef geen abilities, sprint, awards etc,etc,etc,etc. Maak gewoon een shooter waarin iedereen gelijk begint en waarin map control voor de eerste keer in jaren weer eens belangrijk word. Helaas kon het zo niet blijven, in Reach kondigde ze heel mooi armor abilities aan. En de balans was ver te zoeken met die dingen. Een druk op evade en je had de tweede helft van de map in handen.
Vervolgens was forge ook nog eens veranderd van een map editor naar een sandbox mode waarin je een ongeïnspireerde map had en dat was het.
Halo 4 in mijn opinie verbeterde veel aan de balans en gooide eindelijk eens die ongeïnspireerde forge world weg, maar moest zo nodig personal loadouts toevoegen. Custom games werden flink gedowngrade. De concentratie lag op comptetitive FPS, maar wat is er zo competitive aan personal loadouts.
Naar mijn mening speelde Halo 4 lekkerder als Reach maar het voelde niet aan als een opvolger voor Halo 3. Ik hoop dat deze Halo flink wat van de oude fanbase (waaronder ik) zal terugwinnen en mij overtuigt om een Xbox One te kopen. Maar zoals het er nu naar aanziet is het niet waard om hiervoor speciaal een Xbox One aan te schaffen.
Klik om te vergroten...