Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Bramdstichter

    Bramdstichter Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    OKAYYEEE... je hebt een punt maar ik vind nog steeds de Xbone versie mooier:+ en man man man Hans Anders gaat goede zaken doen :p
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ach, dat full-hd gebeuren komt nog wel. De exclusives zien er prachtig uit, en tsja Titanfall :cool:
     
  3. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Prima, dan ben je een blindeling aangezien de PS4 versie gewoon mooier is, feit. Dat je iets van 30% meer pixels op je scherm hebt is een groot verschil.

    Dat FullHD gebeuren komt nog wel? Het kan op de PS3/360 ook gewoon, mits de game niet teveel vraagt van het systeem.

    Killer Instinct is ook 720p, en dat is een fighter met 2 poppetjes op je scherm. Als Call of Duty met een engine van 9 jaar oud nog niet eens 1080p aankan maar gewoon 720p is dan moet je je zorgen gaan maken.

    Dead Rising 3 is ook niet 1080p maar ook 720p. Titanfall waarschijnlijk ook niet, ze hebben niet voor niks gezegd dat 60fps hun absolute voorkeur heeft. Gelukkig komt Titanfall 2 wel uit voor de PS4. Maar ach, Destiny wordt waarschijnlijk toch 10x vetter dan Titanfall.

    Maar dat is allemaal subjectief. Het feit is dat de PS4 vele malen krachtiger is en dat bijna alle multiplat titels ( fifa, cod,battlefield ) er mooier uitzien en beter zullen lopen op de PS4. Dat is niet te ontkennen.
    Leuk als je een voorkeur hebt omdat je graag Halo of Fable wilt spelen, maar als je vooral multiplat titels koopt dan is de keuze voor een PS4 tov een Xbox snel gemaakt. 100 euro goedkoper, de hardware is vele malen krachtiger, sony platforms worden langer ondersteunt met games en de online service zal deze keer waarschijnlijk 1 op 1 met Live staan. Daarnaast zijn er veel developers die aangeven dat het Xbox One OS nogal slecht loopt, en dat er veel problemen zijn met Xbox Live vanwege een nieuwe techniek die ze gebruiken, de vraag is of XBL dit keer wel zo vlekkeloos zal lopen.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  4. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou als je het contrast omlaag zet en wij vinden het er dan mooier uitzien dan doen we dat toch. Maakt ons niet uit _0/
     
  5. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    En wat vindt je er precies mooier uitzien dan? Leg het mij eens uit in een duidelijke post want het is gewoon een FEIT dat de resolutie en antialiasing beter zijn op de PS4. Dus wat vindt je precies mooier?
     
  6. Bramdstichter

    Bramdstichter Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    oke hihi van al dat ge blalbla bahblablalala ga ik maar gewoon niet verder op in. En wil je ook best geloven dat de ps4 mischien wat krachtiger is. Maar voor MIJ is dat niet bepalend om een ps te kopen. Ik merk dat je behoorlijk bent gesteld op de graphics dus mischien is het beter om een krachtige pc te kopen daar kan zelfs de ps4 niet tegen op.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    We zijn nog lang niet zover, MS heeft allemaal late minute aanpassingen gemaakt. Daarnaast heeft het OS ook veel invloed op hoe een systeem presteert. Over een jaar kunnen we pas zien hoeveel impact al die dingen nu hebben. Vele malen krachtiger is de Ps4 niet, hij is krachtiger maar vele malen niet.

    Het heeft allemaal wat tijd nodig, maar om alles nu te gaan afschrijven... Killer Instinct en Ryse zien er prachtig uit, 900p of 720p. Killer Instinct heeft daarnaast ook gigantisch veel particals, iets wat nogal wat vraagt van een systeem.

    Overigens zijn Destiny en Titanfall niet te vergelijken 8)

    En als ik echt zou willen dat m'n multiplats er prachtig uitzien, dan kan ik ze beter voor de pc kopen :+.
     
  8. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18




    [​IMG]

    Ga uit het ps4 vs xbox one topicje! NU!
     
  9. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Haha jezus er zitten volgens mij echt alleen maar kinderen en/of fanboys in dit topic of niet? Het feit is dat je voor 500 euro een console gaat kopen, dan mag je op zn minst verwachten dat je iets krijgt wat waar voor zn geld biedt aka een grote stap tov de vorige consoles? En ja daar hoort FULLHD ook gewoon bij aangezien ze dat in het vorige console generatie al verkondigden als een nieuwe stap.

    En de PS4 is niet 'wat' krachtiger, hij is veel krachtiger. Het gaat me niet puur om graphics, het gaat erom wat developers kunnen bouwen op die architectuur zoals grote open werelden. Als je moet werken met limitaties zoals 32mbESram dan gaat dat een stuk moeilijker.

    Maar steek jij lekker je kop in het zand? Een krachtige game PC koop je niet voor 400 euro, en ook niet voor 500. Daarom hou ik het lekker op een console, maar dan haal ik wel de console die het makkelijkst is om voor te programmeren, die het langst ondersteund zal worden, en die ook in FULLHD de leukste games op het scherm kan toveren.

    Want laten we eerlijk zijn, GTAV in 720p is leuk, maar GTAV in 1080p met 60fps zonder enige haperingen is nog veel leuker.

    Net zoals dat Call of Duty in 720p minder leuk zal zijn dan in 1080p, omdat je de vijanden toch net iets beter kan spotten ;). Doe niet alsof graphics geen impact hebben op de gameplay man.
     
  10. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    PS4 is sterker, maar daar zie je nog vrij weinig van en dat is een feit! En PS4 draait niet alle games op 1080p hoor, weet niet waar je dit vandaan haalt?
    XB One heeft betere belichting dan de PS4, PS4 heeft een soort (Blur effect) over het scherm lopen, dit heeft de PS3 ook al waarom vraag ik mij dan af?

    En je gedraagt je echt als iemand die op zijn pik is getrapt sorry hoor.
     
  11. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Want jij maakt nooit spellingsfouten? :emo:
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    En jij denkt dat MS niet een goed OS gaat bouwen voor ontwikkelaars? Voor zover ik weet is dat DR3 gebeuren iets wat lastig is om mee te werken. Vergeet niet dat als MS ergens goed in is, is het wel een OS maken en dat van de One ziet er steeds beter en beter uit. Voor zover ik weet bied de One ook Direct X support iets wat de Ps4 dan weer niet heeft.

    Uiteraard wil ik alles FullHD spelen en is het gewoon kut dat alles op het moment dat nog niet doet. Al ziet Ryse er op 900p prachtig uit en ben ik nog steeds onder de indruk van Killer Instinct (zeker gezien het feit dat die game nog geen jaar in ontwikkeling is)

    Al zal het uiteindelijk niet alleen om de multiplats gaan O-)
     
  13. Bramdstichter

    Bramdstichter Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    oke. :x
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Het is idd ook vrij irritant dat hij na een komma vaak met hoofdletter weer begint
     
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    XB One is nieuw voor de ontwikkelaars. De PS4 is hardware is niet nieuw voor de ontwikkelaars, daarom is nu nog lastig om wat voor elkaar te maken voor de One en dat is ook een feit!

    Dus ik verwacht dat de One wel beter gaat worden en meer games 1080p gaat draaien, wanneer de ontwikkelaars Esram onder knie hebben gekregen. En wat denk je? MS gaat heus wel de concurrentie aan met Sony. Verwacht nog heel veel veel van de One en van de PS4.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  16. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    [​IMG]
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Shame shit different day.
     
  18. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    [​IMG]

    En kan jij is kappen, met die kut gifjes van je? Bedankt!
    :+_0/
     
  19. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Omdat mensen domme shit posten. Ik weet niet of je killzone hebt gezien, 1080p @ 60fps in multi laat wel zien waar het apparaat toe in staat is. De Xbox One heeft helemaal geen betere belichting. De Ps4 heeft idd motion blur ( wat positief is ). Heb je uncompressed bekeken die ik gepost had? Zelfs multiplayer op ps4 ziet er beter uit dan single player op de xbone.
     
  20. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat ik hem dadelijk gewoon op de One ga spelen is voor mij al mooier. Dat ik een One ga kopen is mooier voor mij. Dat ik al 9 jaar op een Xbox game is mooier. Dat ik daar nog veel meer jaar van ga maken is nog veel mooier. Dat ik dadelijk een mooie controller in mijn hadden heb is mooi. Dat ik altijd online kan met XBL.( oke oke er was in 2007 een week dat het netwerk er na 20.00 uur moeite mee had omdat iedereen toen COD4 online ging spelen, maar dat was binnen een week opgelost. 1 weekje maar! Mooi he?)

    Kijk het zal best een FEIT zijn dat de PS4 beter en mooier en weet ik veel wat is. Maar dat is de PS3 ook en toch zag alles er beter en mooier uit op de xbox 360 en toen maakte de GFX niets uit volgens de PS mensen. En moet je ze nu eens horen.
    Ik blijf bij Xbox want ik ben een mooie Microsoft fanboy en ga ik dadelijk mooi met mijn Xbox One, Windows Phone 8 en Windows 8 alles mooi aan elkaar hangen. En wat zal ik gaan genieten van mijn mooie Xbox One!
    En hij zal misschien wel niet de beste hardware hebben maar is dat het belangrijkste? Ik denk het niet, dat is namelijk waar je je eigen het meeste thuis voelt en dat is op de Xbox One. Mooi he!
     

Deel Deze Pagina