Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Die dingen zijn nog duurder dan een Ps4 of een Xbox One, ik meende dat er een crisis was...
     
  2. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    In Amerika nooit XD, die dochters daar hoeven 2x te schreeuwen en ze krijgen het.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Uhmmm Amerika is kinda broke ;)
     
  4. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet zolang er nieuwe kredieten worden verstrekt :+

    Als ze daar mee stoppen zijn pas de rapen gaar.. Crisis 2.0 XXXL in een notendop
     
  5. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Nee hoor dan verhogen ze gewoon het schuldenplafond :+
     
  6. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, zodat ze weer nieuwe kredieten kunnen aangaan :+

    Na de hyphotheken-bubbel klapt de kredieten-bubbel ook een keer, ik hoop het niet mee te maken..
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep dit is precies zoals ik er ook over denk. Naast het feit dat de X1 nog even snel een CPU en RAM upgrade kreeg, is er natuurlijk ook nog die DRM die ineens weg moest. Wie weet voor wat voor soort problemen dat gezorgd heeft. Major Nelson zegt dan wel dat het puur aan de ontwikkelaars ligt en dat zij kiezen wat het beste is, maar IW en DICE zijn gewoon tegen problemen aangelopen en kregen een hogere resolutie nog niet voor elkaar. Daarnaast heeft Arthur Gies van Polygon dit ook gezegd, het is een issue met bepaalde development tools en na verloop van tijd zal dit probleem weg zijn.

    Leuk Matthijs dat BF4's resolutie wat hoger is op PS4, maar wat heb je er nou echt aan als dat verschil amper tot niet te zien is? Dus je kunt dan gaan braggen, maar je noemt resolutie alleen maar op omdat het een feit is dat het een betere resolutie heeft...maar zien we het? Nope. Kartelranden?Dat ligt puur aan anti-aliasing. DICE heeft gezegd nog het een en ander in BF4 op X1 te stoppen zoals Ambient Occlusion effecten en meer dingen. Wie weet is dat ook betere anti-aliasing. Hopelijk is dat zo, want tot nu toe is dat het enige wat mij stoort aan BF4 op X1 in zowel SP als MP.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja?

    Ik zal niet zeggen dat ps4 BF4 er per definitie beter uitziet. Want beide consoles hebben weer allebei hun eigen feel en kleurstelling e.d.

    maar het resolutie verschil is niet te ontkennen en ook gewoon zichtbaar. Dat wil niet zeggen dat iedereen het beeld van de ps4 out of the box mooier vind.

    Maar wat belangrijker voor mij voor nu is niet de resolutie maar de suggestie dat DiCE met dezelfde framerate op de ps4 900p eruit kan persen en op de X1 niet

    Dat zegt iets. En het zegt misschien niet direct iets over wie wat mooier vind. Maar het zegt wel iets over de vriendelijkheid van het platform voor de developers, of de kracht van de hardware of beide
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het persoonlijk nog te vroeg om conclusies te trekken eigenlijk. Vandaag zei Bach van DICE nog die ze beide heel erg op elkaar lijken en dat het makkelijk is om te ontwikkelen.
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Toen met dat BF4 showdown live gebeuren vond ik het er nou niet echt geweldig uitzien. Het had net zo goed op de Xbox 360 kunnen zijn. Het enige wat in het oog springde was het water.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hoop gewoon dat de 720p niet een groot issue wordt op m'n 55". Zit er nu namelijk max. 2 meter vanaf. Vanaf volgend jaar in m'n eigen huis zit ik er op +/- 3.5m tot 4m vanaf dus dan is het moeilijker te zien..
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zie de verschillende absoluut niet man. Ik vond ze allebei even scherp en alleen de aliasing viel mij erg op. Maar ik snap je punt en het is misschien wel wat lichtelijk zorgwekkend. Maar al die development tools problemen spelen wel een grote factor hierin. Als we over een jaar vanaf nu nog steeds met die shit zitten...dan pas is het echt extreem kut. Let's wait and see. Sowieso maar even wachten tot de footage krijgen van de volledige game die helemaal af is. Het zou echt doodzonde zijn als de X1 straks de overduidelijk mindere console is qua framerate en resolutie. Zeker op grotere schermen van 50 tot 100 inch ga je die shit echt wel merken lijkt me.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  13. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zag het verschil tussen de ps4 en x1 op een 50" tv vanaf 2 meter vrij duidelijk. Maar goed, het beste kan je gewoon niet kijken naar de beelden van de PS4 en gewoon gaan genieten van het beeld van de Xbox One. :+
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik trek nog geen conclusies , ik zeg alleen dat het wel een indicatie is. Makkelijker een hogere resolutie halen geeft aan dat ze of resources over hebben t.o.v het andere platform of dat de development pipeline gewoon al verder is. Ik gok toch op dat eerste

    Je moet even dat filmpje wat Hybrid in t BF4 topic had gepost downloaden en op je tv bekijken via een mediaspeler ofzo

    dan zie je pas echt goed hoe het er op je tv uit gaat zien

    en als je dat op de 360 versie van BF4 vind lijken dan heb je de 360 versie blijkbaar nog niet gespeeld :+
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gister nog een PC match gekeken via een stream dan ziet het er ook zo uit. Dus je kan niet echt op een stream en spectator mode afgaan hoe de game eruitziet. ;)
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Even iets anders. Iedereen loopt nu te discussiƫren. Maar hoeveel van jullie gaan gewoon beide halen uiteindelijk :/. I know I will. Vraag is alleen wat wordt mn main console. Als je beide hebt, en de xbone echt minder sterk is, blijven jullie dan nog de xbone als main gebruiken?
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik hoop het, want het viel op die manier vies tegen.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En dat blijft nog steeds opgenomen footage en dat ziet er al tof uit. Maar vooral de 60fps gaat gewoon lekker zijn. Speelt ook zo rustiger.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik waarschijnlijk wel , de discussie tot nu toe ging voor mij vooral om wat ik eerst ga halen.

    En de wellicht ietsje betere BF4 versie en het simpele feit dat de X1 hier officieel nog niet uit komt zorgt ervoor dat ik de PS4 als eerste ga halen

    Maar wat over de hele generatie mn main word zou ik je pas volgend jaar kunnen vertellen denk ik

    zoveel rustiger en soepeler en daardoor zie je zoveel effecten ook zoveel beter

    Echt een wereld van verschil.

    Op de 360 zit ik eigenlijk altijd maar wat ongefocused te staren en filter ik zo alle niet relevante dingen op t scherm eruit zodat alleen de tegenstanders over blijven (en speel ook grotendeels op de minimap qua positie) omdat het gewoon te onrustig is om in alle hectiek alles goed in je op te nemen

    maar met dat filmpje dat ik echt het gevoel dat het zoveel rustiger was dat ik alles ten allen tijde goed kon volgen
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoop wel dat de motion blur uit kan op de PS4. Want die zooi is gewoon zonde.
     

Deel Deze Pagina