Alleen maar sword sets en pistol sets.
Ik word echt moeilijk leip van die schepen kaap shit trouwens. Moest ik metal fixen, val ik een schip met metal aan, word ik meteen geraped door 3 andere schepen erbij. Of is er een een of ander rood piratenschip die mij gewoon 24/7 loopt te chasen, fuck off! Kan ik niet aan land omdat ik in 'combat' zit leuk dat varen, voor even. Ik wil gewoon klimmen en klauteren, verdomme! Ik verdwaal ook in die menu's, de tering man. Upgrade je ship dit dat, zus zo, economy hier daar, like I care.
@ Pepzi, ja, die shit brengt zeker voldoening nadat je ruim een half uur hebt lopen sturen, draaien met je schip en hebt geprobeerd dat andere schip neer te halen met echt een compleet beperkte shooting range. ACIII staat bij mij hoger dan Black Flag omdat deel III nog wel indruk op mij maakte door die vernieuwde engine, het sneeuw, het soepel bewegen in bomen, etc. Rest van de game was compleet pauper en Black Flag tot nu toe ook. Ook echt weer een bizar trage opbouw en ik weet nu al dat dit deel een gigantische anticlimax gaat hebben, zoals eigenlijk elk deel in de franchise (behalve deel II, met die bazen end fight in de kerk, en Brotherhood, met de apple of eden, bazenshit. Die moderne crap met Desmond e.d. vergeet ik gewoon in elk deel, volgens mij loopt daar al helemaal niemand op te wachten).
Waar zijn verder die geniale klim- en klautermissies uit deel II, Botherhood en Revelations (die 5 keys of altairs library sequences, en het klimmen in de prachtige kerken van Rome en Venetie bijvoorbeeld, heerlijk klim- en klauterwerk) gebleven? Prachtige tijden. Nee, ik verschuil me nu weer 24/7 in bosjes en luister een paar apen af als ik niet aan het varen ben. Het enige wat me nog aantrekt in Black Flag is het free roamen in de weer prima vormgegeven steden, die helaas nu met elk verder deel meer op de achtergrond lijken te raken.
@upinsmoke: Watchdogs lijkt ook zo te gaan worden, trust me.
@Nightbringer: next gen ACIV is vrijwel identiek aan de 360 en ps3 versies, afgezien van het dynamischer uitziende water.
Het is verder ook dat ik Black Flag voor 17eu met gratis Season Pass van mn werk kon krijgen anders had ik hier al helemaal geen 60euro voor neergelegd.
Ik vind het verder jammer dat de grotere franchises van Ubisoft de laatste tijd teveel op elkaar gaan lijken, zo nam Far Cry 3 gameplayelementen over van AC(view points, free roam, etc.), lijkt Watch Dogs een AC in een modern jasje te gaan worden en wordt de AC franchise verder uitgebreid met spelelementen die compleet overbodig zijn (in mijn ogen), zoals het upgraden van je ship, het economy systeem, en weet ik het wat nog meer allemaal. De kern van de gameplay (het klimmen en klauteren, de stealth gameplay, wat Cyrax ook zegt) lijkt daardoor steeds meer op de achtergrond te raken. Investeer daar weer eens in Ubi, en ook in de combat, dan krijg je tenminste weer eens een decent AC game. Maar dat kan hun toch geen moer schelen want de game verkoopt toch nog wel als een tiet. Dus spelen ze maar op safe. De enige franchise die Ubi nu nog heeft die als een huis staat is Rayman. Zo verschrikkelijk jammer dat die nou weer voor geen meter verkoopt.
Laatst bewerkt: 6 nov 2013