Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Kan me echt niet voorstellen dat de MP tussen X1 en PS4 zoveel zou verschillen. PS4 is erg netjes in de videos tot nu toe, ik wacht nu echt op footage van de finished build van X1.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Die hoeft er indedaad niet in , snap niet zo goed waarom iemand dat zou willen als je een game hebt die op 60fps draait

    wat voegt het dan toe?
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Immersie voor sommige mensen. Maar persoonlijk wil je die blur wil je niet in een online shooter. Zeker als je goed wilt spelen.
     
  4. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197

    Het gaat hem niet om welke console sterker is, maar welke console de beste games heeft.
    Ik vindt persoonlijk dat MS de beste IP's heeft en die van Sony meer gericht zijn op action/adventure games wat niet mijn gerne is.

    Makkelijke keuze voor mij en daarom zal ik geen PS kopen.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hmm ja misschien dat het in een meer op het verhaal gerichte SP wel een soort filmische feel geeft maar online hoef ik het niet te zien
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En nog slecht voor je frames ook.
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Native rendering voor BF4 op PS4 zal 900p zijn.

    http://www.computerandvideogames.com/436075/confirmed-cod-ghosts-is-720p-on-xbox-one-1080p-on-ps4/
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Op youtube filmpjes zal je niet zo snel verschil zien.

    Heb gisteren een uncompressed PS4 MP gameplay filmpje gezien op mijn Sony Bravia.

    En kan alleen zeggen dat het er schitterend uitziet.

    Dunno about the X1 version. Maar daar zullen we snel achter komen.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het verschil is al goed te zien op een plaatje zoals deze. Op de pc en ps4 is echt zoveel meer detail te zien en een betere AA natuurlijk.

    [​IMG]

    Ik zat gisteren naar 1 van die grote bestanden te kijken maar na een minuut liep mijn mediaspeler vast :+
    Ik heb dus alleen wat van de ps4 gezien. Eerste wat me opviel: ik vind het spel uberhaupt niet bijzonder mooi. Op de ps4 waren vooral de belichting en de textures zichtbaar beter dan op de huidige gen, maar verder mwoah....
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Begin Eurogamer steeds slechter te vinden. Eerst hebben ze een slechte PS4 versie qua belichting en dan komen ze nu met deze waar de One veel te donker is.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja dit is een vergelijking van niks natuurlijk, die black crush op die X1 screen is zo erg dat je bijna zou denken dat het een Sony advertentie is :+

    Dat is een kwestie van je contrast en color space goed instellen en geen resolutie verhaal
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je ziet AA verschil toch ook? Of ben ik gewoon gek? :+

    Tof interview over het verschil in resolutie van CoD

    http://www.eurogamer.net/articles/2...all-of-duty-ghosts-dev-infinity-ward-responds

    Dat is toch wel erg nice tegenwoordig; je krijgt echt veel dev-info.
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Mijn pre-order voor De X1 staat voorlopig nog bij bol.com
    MS moet voor mij persoonlijk wel nog iets huge aankondigen de komende tijd anders blijf ik gewoon bij de PS4, zeker gezien laatste verhalen en beelden absoluut geen verkeerde keuze is voor mij.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vooralsnog hou ik het bij 1 console. Dit puur vanwege backlogbeperking. Als Halo straks echt te awesome wordt ga ik het echter wel moeilijk krijgen :+
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja die denk ik wel te zien maar die screen cap is zo slecht dat ik er verder geen conclusies aan zou durven verbinden.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het resolutie verschil in sommige screens niet zie, alleen dat deze X1 screen echt kut gemaakt is, die color space klopt gewoon niet want in de donkere stukken valt alle detail weg
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  16. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Dus eigenlijk wat ze willen zeggen is dat het allemaal last-minute was gedaan om te proberen om de game naar 1080p te halen, het zou dus in theorie wel mogelijk zijn geweest. Maar dat is meestal zo met nieuwe consoles, het is vaak voor developers moeilijker om iets te maken voor een console als ze er nog niet veel kennis van hebben. Zoals hij al aangaf zullen we dit waarschijnlijk niet weer zien met de volgende COD games. :+ Niet dat ik ze speel.


    Maar sowieso lijkt het mij wel duidelijk dat COD: Ghosts wel mogelijk zou kunnen zijn op 1080p, als je nou bijvoorbeeld Forza Motorsport 5 al ziet op 1080p native en 60fps waarom zou COD het nou niet kunnen? Zoveel krachtiger is de game toch niet?
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  17. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik blijf vooralnog enkel bij de PS4. Ik wil mijn games op de allerbeste manier ervaren. Daarom heb ik bij 90 % van de huidige generatie alle multiplatforms op de 360 gehaald, en aan het einde een aantal ( FFXIII, Tomb Raider en GTAV ) op de PS3 omdat deze volgens Digital Foundry daar beter waren.

    Deze generatie zullen alle multiplatforms het beste worden op de PS4.

    Zodra er wellicht een exclusieve game die ik wil wordt aangekondigd op de Xbox One haal ik die ook, maar dat is tot nu toe nog niet het geval.
     
  18. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Vind ik knap, dat je dit nu al weet.. ;) Terwijl beide consoles nog niet uit zijn.

    Ik zit nu zwaar te twijfelen import. Ben bang dat ik niet de juiste taal kan instellen Engels en dat ik de Marketplace niet kan gebruiken. :mad:
     
  19. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Dat kan je inderdaad nog niet weten, dit is ook bij de PS3 vaak gezegd dat het veel beter zou zijn door de cell processor maar uiteindelijk is dat het gewoon niet veel beter geworden of slechter zelfs, ik denk als je ook naar de specs kijkt van de Xbox One en PS4 dat ze niet eens gigantisch verschillen.

    Ook al zijn er nu een paar games die niet op 1080p draaien op de Xbox One, wat denken jullie over dit?

    Denken jullie dat bijvoorbeeld minigames zoals misschien Xbox Live Arcade games wel op 4K zouden kunnen draaien? Ik zie het uiteraard niet gebeuren met de grote games omdat het gewoon al te veel is voor deze gen.
     
  20. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik koop ze allebei, maar ik weet nog niet wat mijn main console wordt. Ik neig naar de PS4, al is het de Xbox One waar ik al het recensiemateriaal op binnen zal krijgen en dus automatisch ook veel aan zal staan. Het zal vast 50/50 worden of iets dergelijks. Ik ben erg benieuwd.
     

Deel Deze Pagina