Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Als je nu een PS4 of X1 wil halen zul je wat betreft de multiplatforms een beetje een gok moeten nemen maar het lijkt er wel op dat de PS4 de wat betere gok is op het moment. Zeker weten doen we dit natuurlijk op z'n vroegst over een paar maanden

    PS4 zal de cycle voor 90% zeker mijn main console blijven maar mochten er 5/10 exclusieves op de X1 komen dan ga ik deze ook wel halen (maar stiekem betwijfel ik het een beetje, heb daarom ook nooit een 360 gehad:+)
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Misschien ,. maar ik denk dat tegen de tijd dat wij allemaal thuis een 4k scherm hebben staan de next-gen alweer achterhaald is qua hardware

    Denk dat we vooral moeten hopen dat native 1080p over een paar jaar echt de standaard word. Als iedereen goed uit de voeten kan met de hardware en de tools wat verfijnder zijn

    laat dat 4k nog maar even toekomstmuziek blijven. Zoals je zegt, als we dat in de next-gen gaan zien zal het waarschijnlijk alleen in apps en misschien arcade games worden
     
  3. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is gewoon te groot. De Xbox One is én moeilijker voor om te ontwikkelen, én als zou er een ontwikkelaar zijn die alles voor 100 % benut en eruit kan halen, dan nog is 100 % van de XBox One zo'n 30 % tot 50 % minder krachtig dan de PS4.

    Ofwel:Een Xbox One + 2 keer een Xbox 360 erbij, is nog minder dan de PS4.

    Dat is alleen al de GPU, dan is de RAM situatie van de PS4 ook nog beter.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Om even flauw te doen, de Ps3 is ook krachtiger dan de 360 en de multiplats zijn beter op de 360. Niet alles gaan om de visuele effecten, maar we zullen zien :). Het OS heeft natuurlijk ook veel invloed op prestaties.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    + Weten wij niet hoe de XO performed als de esram goed wordt gebruikt.
     
  6. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Inderdaad, weten we zelfs wel wat een Wii U eigenlijk kan met de hardware? Volgens mij is dat zelfs nog een raadsel, of heb ik dat nou weer fout?
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Je weet wel wat misschien wel de reden was waarom de multiplats over het algemeen beter waren op de 360 toch?:+
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij weten we daar nog bar weinig van want qua AAA games krijgt de WiiU tot nu toe alleen maar brakke ports

    En Nintendo zelf is altijd van gameplay> graphics geweest dus daar is ook weinig uit op te maken

    Ik zou wel willen zien wat een Dice of Crytek of Naughty Dog met de WiiU zou kunnen als ze er tijd en geld in zouden steken

    Gaan we nooit achter komen natuurlijk want geen install base = geen tijd en geld ervoor

    Maar het zou me niks verbazen als die brakke ports allemaal puur door gebrek aan budget zijn. Qua hardware zou het niet minder moeten zijn dan de 360

    De 360 zat gewoon beter in elkaar. De PS3 had dan wel de cell maar die heeft een gebruiksaanwijzing van hier tot tokyo en daarnaast was de vaste verdeling van het werkgeheugen een serieuze bottleneck

    Maar... Nightbringer heeft wel een punt in dat de bottlenecks die de X1 nu heeft (met name de ESRAM) wel iets is waar op den duur wel mee te werken is.

    Dan is er alsnog een krachtsverschil op papier in het voordeel van de PS4 maar het is niet zo'n permanent issue als bijv de geheugenverdeling van de PS3 (waardoor we bijv in 8 jaar tijd ondanks vele beloftes nooit cross-game chat hebben gekregen op de ps:cool:

    Dus het is niet ondenkbaar dat we nu het omgekeerde gaan zien van wat we vorige gen zagen. Dus dat X1 in het begin qua performance achter loopt maar in de latere releases dat gelijk kan trekken

    Afwachten maar
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Zeker weten doen we dit pas over 1 a 2 jaar. Zelfde als met de XB 360/ PS3 verwacht ik.

    Dit zegt eigenlijk nog helemaal niets. Op papier is de PS4 sterker en de One, maar je ziet nou niet echt heel veel verschil. Vind ik hè.





    Idd, esram is nu een struikelblok voor ontwikkeling, zodra men weten hier mee om te gaan verwacht ik nog wel wat moois. Cloud verwacht ik trouwens ook wat moois van.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Als ze maar eerst alles 60fps maken. Dat gezeur om die graphics steeds. :+
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Uiteraard, al is het dan ook een vreemde keuze van MS van dat eSRAM gebeuren. (ben niet zo'n technicus) Ik ben daarom wel erg benieuwd hoe alles er straks gaat uitzien, prioriteit ligt voor mij wel bij 60fps en daarna full-hd. Al zou beide het mooiste zijn. Hoewel ik vroeger altijd de multiplats op de 360 kocht vanwege de fijne controller en het OS.
     
  12. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben nu al blij met de 360 qua graphics. Dat het mooier kan is mooi mee genomen. En ik verwacht dat alle games 60fps gaan draaien.
    Ben nog steeds verbaast wat men uit de 360/PS3 weten te halen.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik soms ook. GTA V, Metro: Last Light, Beyond 2 souls.. er zijn nog hele mooie games op deze gen

    Maar aan de andere kant als ik dan een PS4 capture van BF4 zit te kijken op mn tv via mn mediaspeler en dan vervolgens de 360 versie speel...:+

    Dan is het wel echt tijd voor next-gen
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Laten we eerlijk zijn, we willen gewoon dat de next-gen er stukken beter uitziet. Inmiddels game is veel meer op de pc dus die kwaliteit wil ik ook van m'n next-gen systeem, en aangezien ik Dead Rising 3 en Halo niet op de Pc kan spelen, wil ik dat die games er ook goed uitzien.
     
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7

    Ik heb de 360 versie nog niet vergeleken met One en andersom met de PS3/ PS4 zie je echt heel veel verschil?




    DR 3 ziet er toch goed uit? :+
     
  16. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
  17. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Er worden hier wel continue twee zaken door elkaar gehaald.

    De Cell processor van de PS3 was heel moeilijk om voor te programmeren, maar had wel veel potentiele kracht. Dus de exclusieve games ( Killzone 2, Uncharted, Last of US, God of war ) zagen er naar mijn mening mooier uit dan de beste games van de 360.

    De ESRAM situatie is moeilijk om voor te programmeren, maar heeft als deze volledig benut wordt, geen voordelen tenopzichte van de GDDR5 RAM van de PS4. De ESRAM is puur om de trage DDR3 RAM situatie te verbeteren. De DDR3 RAM + ESRAM zal niet beter gaan werken dan GDDR5.
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dead Rising ziet er uitstekend uit, ik ben daarom ook zeer tevreden met wat ik tot nu toe zie van de next-gen. Wel teleurgesteld in het hele resolutie verhaal, maar ik hoop dat in de loop van de tijd dat beter gaat worden. Van een next-gen wil ik eigenlijk toch wel 60fps en 1080p, maar om die reden een Ps4 te halen is me wat te gek. (Die ps4 komt er ooit wel, samen met the order enzovoort)
     
  19. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
  20. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257

Deel Deze Pagina