Volgens mij weten we daar nog bar weinig van want qua AAA games krijgt de WiiU tot nu toe alleen maar brakke ports
En Nintendo zelf is altijd van gameplay> graphics geweest dus daar is ook weinig uit op te maken
Ik zou wel willen zien wat een Dice of Crytek of Naughty Dog met de WiiU zou kunnen als ze er tijd en geld in zouden steken
Gaan we nooit achter komen natuurlijk want geen install base = geen tijd en geld ervoor
Maar het zou me niks verbazen als die brakke ports allemaal puur door gebrek aan budget zijn. Qua hardware zou het niet minder moeten zijn dan de 360
De 360 zat gewoon beter in elkaar. De PS3 had dan wel de cell maar die heeft een gebruiksaanwijzing van hier tot tokyo en daarnaast was de vaste verdeling van het werkgeheugen een serieuze bottleneck
Maar... Nightbringer heeft wel een punt in dat de bottlenecks die de X1 nu heeft (met name de ESRAM) wel iets is waar op den duur wel mee te werken is.
Dan is er alsnog een krachtsverschil op papier in het voordeel van de PS4 maar het is niet zo'n permanent issue als bijv de geheugenverdeling van de PS3 (waardoor we bijv in 8 jaar tijd ondanks vele beloftes nooit cross-game chat hebben gekregen op de ps
Dus het is niet ondenkbaar dat we nu het omgekeerde gaan zien van wat we vorige gen zagen. Dus dat X1 in het begin qua performance achter loopt maar in de latere releases dat gelijk kan trekken
Afwachten maar
Laatst bewerkt: 4 nov 2013