Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat komt omdat de multiplatvorm titles gepoort werden naar de PS3. Nu is het grotendeels andersom. Ook hebben de meeste grote devs hun voorkeur aan de PS4 gegeven. Daarnaast heeft de PS4 nu ook een PC architecture.

    In de CurrentGen consoles hadden de meeste games dezelfde native rendering. Nu is er al een vrij groot verschil tussen de de voornaamste games die er dadelijk zijn (CoD en BF).

    Enige reden die ik nu nog kan bedenken om een XBone aan te schaffen zijn de exclusieve titels. Want voor de rest is de PS4 far superior.

    Denk dat is Nederland vooral door de release data de PS4 dit gevecht zal winnen. Voor mij is dit en het feit dat PSN nu ook betaald online gamen heeft de voornaamste reden om over te stappen.
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Natuurlijk zal de Ps4 hier in eerste instantie winnen, aangezien de One hier nog niet uitkomt. Daarnaast merk ik wel dat veel mensen nog steeds denken dat de One dat hele DRM nog steeds klopt.

    Anyway, de console gaat meer om dan alleen een krachtige machine. Ze ''moeten'' voor mij tegenwoordig veel meer bieden.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    PS wint hier altijd. Nederland is ook een PS land.
    Daarnaast worden games niet geport van de PS4 naar de One. Maar van de PC naar de PS4 en One. Omdat ze beide nu PC architectuur hebben. :)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    En gelijk heb je. Dat was voor mij ook de reden dat ik iedere multiplatvorm game op de X360 kocht en niet op PS3.

    Alleen lijken nu net de redenen waarom ik dat deed in het voordeel van de PS4 uit te pakken.
     
  5. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Dat is toch altijd zo geweest? :+

    Maar goed dat mensen BF4 en COD: Ghosts gigantisch vinden verschillen bij de Xbox One en PS4 versie vind ik nog steeds raar, ik zie eigenlijk bijna geen verschil in de 2 versies na een aantal videos dat ik heb gezien. In sommige videos lijkt de Xbox One weer beter en sommige video's de PS4 versie weer.

    Daarom zei ik eerst ook dat we het beter kunnen afwachten of er nou echt wel zoveel verschil is, maar ik denk niet dat veel mensen allebei de PS4 en Xbox One versie gaan halen. :+

    Discussie komt een beetje in herhaling, imo.
     
  6. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees al weken de nodige topics hier op xbw aangaande de next gen consoles, en voor het eerst twijfel ik tussen de twee consoles... Ik kan gewoon geen echte keuze maken :mad:

    Ik heb nu een 360 en heb in het verleden een PS3 gehad, maar ik merkte dat ik meer speelde op de 360 en de exclusives van Sony konden mij er niet van weerhouden de PS3 uiteindelijk te verkopen.
    Tevens speel ik meer de multi platform games dan de exclusives.

    Dan zou je toch zeggen: easy, Xbox One

    Maar toch... Halo boeit me niet meer, gears nooit leuk gevonden, geen race liefhebber ( vriendin is gek op Forza tho..maar ik koop niet voor haar een xbone :p )
    Wel grote fan van Fable, en Titanfall seems interesting.

    Kinect...tja.
    Kinect 1.0 staat hier onder een laag stof.
    De functies van Kinect 2.0 klinken gaaf...maar ik ben bang dat het de eerste maand lachen is om kinect te gebruiken en uiteindelijk wordt het weer niet gebruikt en staat deze ook stof te vergaren...

    Tv kijken op xbox...tja.... Waarom zou ik de xbox aanzetten als de decoder al aanstaat :-S
    Leuke feature though..

    Ps4 is goedkoper, schijnt "more powerfull" te zijn, en sommige exclusives zijn toch wel interessant.. En vrienden stappen over naar de PS4 ivm prijs verschil en omdat ze 0,0 met kinect hebben.
    Maar ja je koopt niet een console omdat je vrienden dat doen... Multiplayer wordt dan wel moeilijker :p

    Vriendin is er al helemaal zeker van: Xbox One

    Nu ik nog haha
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Echte liefde, altijd lastig...
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou'ja je weet wat ze zeggen, altijd naar je vriendin luisteren :+

    Als die 100,- prijsverschil je niks boeit, dan zou ik vooral zien welke games (exclusives) je boeien, dat afwegen. De controller kan nog een grote rol spelen al is de PS4 controller een stuk beter dan de Ps3 controller (volgens mij).

    Het voordeel van (straks) tv kijken via je Xbox One is vooral dat je alles op 1 plek hebt, je kunt makkelijk met smartglass door de tvgids heen bladeren en ga zo maar door, alleen zijn dit toekomst plannen.
     
  9. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, tja.. Die wil gwn Forza 5 spelen.
    Ik mag de rest van de tijd met de console doen :p

    @Nightbringer

    - zoals je al aangeeft, de features van Kinect zijn veelbelovend.
    - Controller weegt zeker mee. Ps3 controller altijd k*t gevonden.
    Maar je dualshock 4 schijnt bijna de 360 controller te zijn...


    Vriendin kan ook Driveclub spelen ( "Forza is veel mooier" - vriendin )
    Killzone...nee dank je.
    Infamous,God of War en Uncharted altijd tof gevonden.

    Keuzes, keuzes
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  10. Egozu

    Egozu Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat het vrijwel identieke consoles zijn. Het is een persoonlijke kwestie. Microsoft heeft mij nooit teleurgesteld in de afgelopen zeven jaar terwijl PS3 dat wel deed. Bijvoorbeeld dat de servers offline waren door de hack en games online pas speelbaar waren na twee weken. Plus de games die uitkomen op de X1 spreken mij meer aan, maar dat is ook persoonlijk.
     
  11. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Voor mij is het simpel

    De prijs en kracht van een console is voor mij niet zo heel belangrijk. Natuurlijk is het mooi meegenomen dat de PS4 goedkoper is en krachtiger. Maar voor mij is dat bijzaak !

    Ik kijk naar de games. En naar de franchises.

    Vind jij games als Ratchet & Clank, Jak and Daxter, God of War, Uncharted, The Last of Us, Killzone, inFamous, etc etc vet. Koop dan een PS4 !!

    Als je weinig hebt met deze games zou ik gewoon een X1 halen.

    Ik ben opgegroeid met een Playstation en heb pas een paar jaar een 360 (die ik een tijdje terug samen met mijn PS3 heb verkocht).

    Dus voor mij is de keuze makkelijk.

    De X1 haal ik pas als de console wat goedkoper is geworden en als er genoeg vette exclusives zijn.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja, het is echt een behoorlijk verschil en youtube filmpjes doen het geen recht

    je ziet het pas echt als je een 60fps nextt-gen filmpje op volle resolutie op je tv bekijkt en daarna de current gen versie speelt

    het is zoveel strakker, zoveel soepeler, zoveel gedetailleerder
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
  14. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal uiteindelijk op de exclusives aankomen.
    T'vervelende is dat ik bepaalde exclusives van beide consoles interessant vind.

    Ook zijn er spelen waar ik in geinteresseerd ben die alleen in japan uitkomen, en alleen voor de PS4. (Neem ik aan aangezien ze tot nu toe alleen op de ps3 uitkwamen.)

    Maar zoals al aangegeven werd, al 7 jaar heb ik goede ervaringen met Microsoft.
    En het prijsverschil / mogelijk grafisch verschil kan me eigenlijk weinig schelen.
    Zelfs al had het hele drm verhaal wel doorgegaan had ik nog getwijfelt.

    Kunnen mensen het hunzelf toch moeilijk maken :p
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dan kun je lol hebben met je regiovrije PS4.:thumbs:
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Super design. De steambox maakt atm een grotere kans om mijn 2e console te worden dan de X1. De reden is simpel: steamsales en graphics. De sales van steam gaan echt nergens meer over zo goedkoop en daarnaast kan je genieten van pc-graphics.

    True; het is gewoon een pc. Maar ik heb maar beperkte vrije tijd en zit dus niet te wachten op het zelf bij elkaar zoeken, in elkaar zetten etc van een pc. Deze standaard configuraties zijn voor mij perfect om pc gamen aan de tv te hangen.

    De controller ziet er bijzonder uit. Ik vraag me af hoe het speelt (ik zal zo het hele stuk even rustig lezen).

    En daarnaast pas halverwege volgend jaar: dus genoeg tijd om te sparen :cool:

    Ik ben trouwens benieuwd hoe de live-ervaring van beide consoles komende gen gaat zijn. Die van de ps3 was echt een lachertje tov de 360. Ik game zelden/nooit online dus voor mij is het geen dealbreaker. Maar daarin ben ik wel een uitzondering. Als ik veel mp zou gamen zou ik een stuk meer twijfelen.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Eensch, ik heb ook geen zin om dat allemaal zelf uit te zoeken

    Maar tegelijkertijd geeft dit je wel de vrijheid om als je wil zelf hardware updates te doen

    dus ja de eerste aanschaf is duur..

    maar hoe lang gaat hij mee? Het is immers gewoon een PC
     
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    In het begin was het op de PS3 idd niet echt geweldig, maar de laatste paar jaar loopt online gaming net zo soepel en lekker als op de 360.:thumbs:

    (downloads daarintegen; dat MOET op de PS4 beter, maar daar heb ik wel vertrouwen in)
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nu is vooral de vraag, waarom zou ik m'n pc niet aan de tv hangen? Ik koop liever een lange HDMI kabel en ga op die manier los, dan dat ik een extra pc erbij koop. Conceptwise vind ik het erg tof, alleen vind ik het een dure investering naast m'n pc. (aangezien ik een gaming pc heb)
     
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Prijs is toch variabel bij die console, kunt het zo gek maken als jezelf wilt. :thumbs:
    Hoe dan ook, die "Steambox" is meer next-gen dan de "PS4" en "Xbox One" te samen en het concept spreekt mij heel erg aan!
     

Deel Deze Pagina