Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Praat voor jezelf alsjeblieft. Heb de laatste tijd (met TLoU en Tomb Raider als uitzonderingen) meer genoten van indie titels dan al die meuk van honderden miljoenen.
     
  2. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Really? Plants VS Zombies Warfare is een console game speciaal daarvoor gemaakt. Is niet verkrijgbaar op de telefoon hoor. Even beter researchen voordat je dit begint te zeggen. ;)

    Peggle 2 is aswome! Is helaas ook uitgesteld naar December.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Resolution gate deel 2:

    Xbox One Resolutiongate: Call of Duty: Ghosts dev Infinity Ward responds

    Voelt een beetje als damage control aan, maar wie weet. Even terug naar de PS4 versus XOne discussie, beide systemen zijn met een andere doelstelling ontworpen en gericht op een ander type gamer. Het inzicht dat Digital Foundry van Eurogamer een tijdje geleden sprak mij wel aan:

    "Back in February of this year, in the era before Xbox One and PlayStation 4 were even announced, we knew these consoles only by their codenames - Durango and Orbis - and through their leaked specifications. Our assessment of the machine that was to become PlayStation 4 - even before its 8GB upgrade - was of a "tighter, more powerful, more games-focused design". In parallel, we summed up the precursor to Xbox One as a machine designed to be broader in nature, encompassing media and games - pretty much exactly how the console was presented at its reveal some months later, and a message that failed to resonate with many of the core audience. Yet some might argue that the thinking behind the approach had merit in speaking to a broader audience - Microsoft had seen Xbox 360 receive extensive utilisation as a media playback device, the role of console hardware had adapted across the generation, and Xbox One is, in many ways, a logical response to that."

    En daar is helemaal niks mis mee. Sterker nog, twee honden vechten om één been en de derde gaat er mee heen. Dat was Nintendo met de Wii in het verleden. ;) Sony en Microsoft zijn sindsdien wijzer geworden en hebben (bewust of onbewust) de keuze gemaakt om minder elkaars klanten te stelen. Dat gebekvecht onderling is heel leuk opgevoerd, maar waarschijnlijk puur voor de show opgevoerd. Ik denk dat beide partijen zich heel goed beseffen wat hier op het spel staat; gaming is big and boming business en geen van drieën kan zich veroorloven een significant gedeelte van de markt te verliezen. Sony en Microsoft tackelen de issue alleen op geheel eigen zienswijze. In ieder geval opereren beiden meer vanuit hun eigen comfort zone.

    Sony houdt nu eenmaal van high tech, high performance en stijl (classy, strak design). Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Sony wil duidelijk zijn hardcore markt behouden en deze positie verder verstevigen. Microsoft is de ervaren media gigant en wil zoveel mogelijk alle markten meepikken, maar richt zich wel degelijk meer op de Multimedia trendontwikkeling. Eigenlijk kijken ze dit heel goed af van Nintendo. Sterker nog, ik denk dat de XOne een direct aanval is op deze console en dus ook het marktaandeel van Nintendo. De XOne kan namelijk alles min of meer wat de WiiU ook kan, met een betere UI en betere multimedia faciliteiten (wat wil je ook met Microsoft als ontwikkelaar) en de specs zijn een stuk beter en nog behoorlijk goed ook! De prijs is wel hoger, maar dat heeft de XOne gamer voor al dit moois wel over verwacht Microsoft. De console opereert ook in een hoger segment dan de WiiU. En dat de XOne qua specs iets tekort schiet t.o.v. de PS4 is dan ook niets meer dan logisch gezien de console van Microsoft meer rescources inzet en reserveert voor niet-gaming gerelateerde zaken. Een klein offer wat mij betreft en ik durf te wedden dat Microsoft het zo ook ziet. One console to rule them all. ;)

    Slim gedaan toch en eigenlijk heel logisch wanneer je de hele situatie zo bekijkt.

    Jouw keuze? Dat ligt er gewoon helemaal aan wat voor type gamer jij bent, naast andere zaken die eerder al in deze topic zijn genoemd (o.a. welke serie games spreekt je meer aan).
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
  4. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Leis ik zeg toch IMO?

    ik vind dat gewoon niks. Het is een mening.
     
  5. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Speciaal voor jou een gameplay filmpje.
    [YouTube]PlQBcUEBJD0[/YouTube]
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik vind het wel ironisch eigenljk. De PS4 lijkt nu meer op een 360 qua architectuur dan de Xbox One. Allebei maken gebruik van GDDR.

    Naast problemen met de gebruiksaanwijzing, was het ook optimalisatie die geplaagd ging bij de PS3. Berekeningen worden op de Cell door een conventionele PowerPC core (zelfde als de cores in de 360) verdeeld over zogenaamde Synergistic Processing Elements (SPE). Dit zijn vector processors die heel goed zijn in het berekenen van decimale getallen. Het echter inplannen van die berekeningen op deze SPE's is gewoon lastig en het simpelweg porten van een game engine die gebouwd is op een conventionele processor trekt niet alle performance hieruit.

    Uiteindelijk wist men wel beter met de documentatie om te gaan waardoor men wist hoe ze hun game engines konden optimaliseren, waardoor PS3 exclusives een grafisch voordeel kregen. Multi platforms bleven echter achter, want engine aanpassen kost geld, en niet alle game studio's doen dit.

    Nu met de Xbox One is het een ander verhaal. ESRAM vormt een duidelijke bottleneck. Je framebuffer zit vast aan een maximale grootte van 32MB, wat waarschijnlijk ook het resolutieprobleem in de eerste instantie veroorzaakt. Natuurlijk, als de documentatie wat beter wordt, kunnen ze veel meer uit de Xbox One halen, zeker omdat de DX11.1 API het geheugen switching tussen ESRAM en main RAM heeft ingebouwd. Maar waarschijnlijk zal de PS4 altijd een voordeel houden, aangezien deze niet zit verbonden aan zo'n hard cijfer.
     
  8. reatrix

    reatrix Active Member

    Berichten:
    840
    Leuk Bevonden:
    17
    Nog altijd bied de Xbox One mij meer dan een PS4 met games.
     
  9. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar die multi-media ervaring gaat de gamer buiten de USA zo goed als niks van merken. En daarnaast maken veel mensen hun keuze op basis van bestaande friendslists. Deze gen is online gamen op consoles huge geworden. Als je dat intensief doet dan bedenk je je wel 2x voordat je overstapt. Wat dat betreft vergelijkbaar met Google Plus en Facebook.

    Ik acht de kans erg groot dat de PS4 deze gen zijn voordeel ook op mp gebied blijft houden als je alleen naar graphics kijkt. Maar een BF-gamer wil ws liever een perfect ingerichte multi-player ervaring met goede en betrouwbare servers dan extra pixels. Ik zie het nog wel gebeuren dat op dat gebied MS gewoon marktleider blijft.

    Van de gameslijst een paar replies hier voor word ik wel erg blij. Wat een keuze bij Sony. Van klein en vaag tot grote bekende blockbusters :cool:
     
  11. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
  12. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je weer een nieuwe kopen.
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Wacht even af, het is nog niet helemaal duidelijk wat nu wel werkt en niet en wat nog gaat werken dmv een patch
     
  14. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik wacht met het kopen van een nieuwe headset.

    Heb die oude PS3 Sony Wireless Stereo Gamers Headset een paar weken terug verkocht. Wil nu die Pulse halen (schijnt erg goed te zijn).

    Maar ik wacht wel eerst tot die 2e patch.

    Tot die tijd kan je alleen een headset met mini jack op je dualshock 4 aansluiten als ik het goed heb gelezen.

    Best triest eigenlijk. Maar het is niet anders !

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Oh dus je kunt wel bijv je Turtle Beach aansluiten aan de 3.5mm headphone jack van je Dualshock 4? Maar geen chat?
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee. Geen vd huidige headsets zullen werken (voorlopig)
     
  17. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Normale headphones wel?
     
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    3,5mm werkt gewoon en als je headset [​IMG] deze gebruikt gaat die ook werken.
     
  19. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Het zal werken

    Maar idd geen chat
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben er zelf ook erg benieuwd naar. Zeker als straks vele third party devs ook games er voor gaan maken. Kan nog interessant gaan worden 2014.
     

Deel Deze Pagina