Still not possible on Xbox One:
![[IMG]](http://www.gran-turismo.com/images/c/i1dDrgYzpja60SB.jpg)
Zal FM5 de betere resolutie, textures en schade hebben? Geen twijfel, tot op misschien de details van de wagens zelf zal FM5 duidelijk stap vooruit zijn tov GT6.
Tegelijkertijd ben ik persoonlijk meer onder de indruk van de race features die GT6 volgens PD gaat hebben. Bij de banden zal je wss wel weer keuze hebben tussen hard, medium en soft, wat bij cup races leuke strategieën kan opleveren, zeker in combinatie met de weerseffecten (die hopelijk beter zijn uitgewerkt dan met GT5 en op meer tracks beschikbaar zijn) en dat je die slijtage + brandstofverbruik met een lobby setting kan verhogen voor sprintraces.
De costumization van de wagens in GT6 is duidelijk minder, geen costum paints en minder tuning mogelijkheden. GT heeft ook wat meer focus op aziatische wagens dan FM dat met muscle cars heeft, en dat vind ik ook wel jammer. Maar als ik dan hun trailer zie met ondergaande zon op Bathurst en stukje nachtrace le mans, krijg ik echt weer zin in racing, dat heb ik nog met geen enkele FM5 trailer gehad.
Natuurlijk heeft FM hier met XBW een geweldige racing community, dus dat ga ik zeker missen nu ik FM5 skip. Zonde, maar ik hoop dat turn 10 sterker voor de dag komt met FM6.
(misschien dat ze me zelfs nog met FM5 verrassen, door betere slijtage van de banden, dus dat je niet onbestraft meer in rondje 1 van de hoofdrace kan pitten, en misschien een slider om slijtage wat aan te passen, maar aangezien de man achter turn 10 het maar een klein detail vind voor een handjevol racers, zou het me verbazen)
Het is uiteraard maar mijn mening als het gaat om FM5 vs GT6, geen van beide games is perfect. Beide missen ze essentiële onderdelen het is maar net waar je als gamer meer op let.
Laatst bewerkt: 5 nov 2013