Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Mij boeit het niks als de ene versie 900p loopt en die vd one 720p beide worden geupscaled ook toch en de game blijft hetzelde, en als ik erna forza speel op 1080p 60fps maakt het me al helemaal niks uit..

    Dat stukje over die controller kan ik wel begrijpen, ps4 controller ligt dit keer echt super in de hand, maar die van de one ook, en de impulse triggers maken het verschil voor mij kwa controllers
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Denk ca. 1500.
     
  3. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Volgens mij was 6 jaar terug juist wanneer de LCD TV's veel goedkoper waren. Ik heb zelf een 32 inch 6 jaar terug gehaald voor zo'n 500 euro van Samsung. De TV krijgt nu al sinds een paar maanden terug kuren, hij gaat soms niet aan etc. :+
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    1900 euro. Mijn gaming room is mijn trots in het huis. Staat een leuke auto aan spullen in.
     
  5. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    ik heb zelfs een 24 inch monitor en ik wil niks groters hebben. Je overziet alles veel sneller en kunt dus veel sneller anticiperen op bijvoorbeeld tegenstanders. Ik vind bijvoorbeeld 32 inch al veel te groot om op te gamen. Scheelt wel dat ik met een headset op op een halve a een meter van mijn tv zit natuurlijk.
     
  6. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ligt ook een beetje aan jezelf. Ik heb nu een 27 inch monitor met een 24 inch monitor ernaast en ik ben mijn 27 inch monitor vrij gewend geraakt het is niet dat ik dingen niet zie of wat dan ook, ik vind 27 inch juist het perfecte formaat voor PC's(nu momenteel dan). Wat ik alleen niet zie is wat er vaak bij mijn 24 inch gebeurd, dan moet ik wel de andere kant opkijken.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    26 inch hier. Dat is me gaming TV.
     
  8. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    :). Ik heb alle vertrouwen in Microsoft en de XB One. ^^

    40inc Tv al 3 jaar oud en nog steeds perfect beeld.
     
  9. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Wouw, nice. Zeker ook een dik surround systeem?
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha ja dat mag. Ik wil alleen Gears. Vandaag en gisteren weer paar uur gow3 gespeeld. Geef me deel 4 en ik ben sold
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Een 2e Judgment zal je bedoelen! :p
     
  12. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Spelen nog veel mensen gow3?

    Ik ben al bij rood prestige in gow 3 :D
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja. Een hoop. Ben 150miljoen xp over lvl 400 volgens mij nu

    Neuh. Die falers werken nu aan dat minecraft ripoff spelletje
     
  14. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Leuk dat nog zoveel mensen het spelen, ik vond gears 3 ook wel echt leuk, vooral dan de MP.

    En beast mode is zeker dood nu? toen ik in 2012 speelde was beast mode nog maar met 400-500 mensen.
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    De grootte van je scherm maakt eigenlijk niet zoveel uit, enkel de resolutie (1080p of 720p) en minimaal net zo belangrijk is de kijkafstand.

    [​IMG]

    Naar zo'n klein dingetje van 24" gaan zitten gluren lijkt me ook niks maar als het een goed 1080p scherm is dan hoef je er enkel dichterbij te gaan zitten voor dezelfde ervaring als een 100" van een paar meter (qua beeld qualiteit dan)


    Sowieso gaan heel veel van ons binnenkort een nieuwe kijkdoos kopen, nu we opeens echt in HD gaan gamen (de PS4 bezitters iig:+) gaan je dingen waar vaak op bespaard word zoals "tv motionblur" (te lage hz) en crappy backlights opeens wel heel pijnlijk zichtbaar worden.

    Displaylag heeft een mooi artikel geplaats over goede TVs voor de nieuwe generatie: LINK.

    Denk persoonlijk dat ik ook maar meteen een mooie Sony TV ernaast zet, wel zo netjesO-)
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013
  16. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    1080P resolutie is eigenlijk veel te groot voor zo'n kleine schermen.. Oogt misschien wel rete strak, maar een gedeelte van de details zijn haast niet eens meer zichtbaar, al zou je met je neus er boven op zitten.
    Vanaf 37" komt Full HD eigenlijk pas echt tot zijn recht! (tenminste bij films via blu-ray is dat wel zo)
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dacht altijd dat het 32 inch was? :)
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Denk dat het een klein beetje persoonlijk is of je het verschil ziet tussen 720p en 1080p op dit soort resoluties. Ben laatst van 32inch/720p naar 40inch/1080p gegaan en moet zeggen dat het verschil bij Blu Rays groter is dan ik had verwacht
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Das mooi voor Skate, maar daar heb ik geen boodschap aan. :D

    Heb beide controllers tijdens de Gamescom uitgeprobeerd en de X1 controller was gelijk super, alsof ie in je hand 'sloot', zeg maar. De PS4 controller vond ik behoorlijk hetzelfde aanvoelen verder, misschien niet lang genoeg geprobeerd, maar ik had gewoon al vrij snel door met Project Spark en Forza 5 met die controller dat het helemaal goed zat. Op PS4 speelde ik Warframe en zoals ik al zei...merkte ik weinig echt grote verschillen. Ben zelf heel blij met de sticks placement van de 360 en X1 controller, altijd al geweest.

    Waarom eigenlijk? Wat doet Sony nou zo geweldig wat MS niet doet? Bij X1 hou je je vertrouwde Xbox Live en services die gewoon altijd goed zijn geweest. Je hebt gewoon een duidelijk sterkere launch lineup, ook niet geheel onbelangrijk. Bij E3 liet MS goed zien dat ze gelukkig echt nog wel gehoord hebben van nieuw IP's en gewoon interessante games. MS is juist na hun fouten weer goed bezig...dus ik begrijp je niet.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Reviewers Are Reporting Frame Rate Problems With 'Call Of Duty: Ghosts' On PS4

    http://www.forbes.com/sites/davidth...ate-problems-with-call-of-duty-ghosts-on-ps4/

    Geen 'insider' gemekker of wat dan ook.

    The other day, Infinity Ward’s Mark Rubin explained that the Xbox One version had to stay at 720p to keep the game running at the crucial 60 frames per second. Now, it appears that the PS4 version, which does run at 1080p native, is having a hard time keeping the frame rate up. Nearly every reviewer who has talked about the PS4 version describes some kind of frame rate failure. Here are a few examples:


    Polygon: ”Much has been said about the fact that the PlayStation 4 version of the game runs at a native 1080p, and while that may be true, the game did struggle to maintain a steady frame rate, especially in hectic multiplayer matches. The PS3 version of the game ran into similar problems, whereas the Xbox 360 version maintained a steady 60 frames per second.”

    IGN: “On the current-gen versions Ghosts looks nearly identical, though I did encounter occasional framerate issues during the single-player campaign on PS3 and PS4.”

    Joystiq: ”A key pillar of the Call of Duty experience has always been rock-solid 60 frames per seconds gameplay. On Xbox 360, Ghosts maintains this mandate. The PlayStation 4 version, however, has noticeable technical issues, sometimes slowing to a crawl, particularly during set-piece moments with multiple effects. One specific moment I was able to replicate multiple times on PS4 was a campaign scene that ran smoothly on Xbox 360 and PS3, while the game chugged On PlayStation 4. These frame rate hitches happen throughout the campaign on PS4 and, in a series known for its Hollywood-inspired bombast, it detracted from the experience.”

    They say that there was no lag noticeable on Xbox 360, but Xbox One reviews are embargoed until Nov. 12. So far, I haven’t noticed any slowdown on the Xbox 360 version, but that isn’t particularly relevant.

    I’ll say the same thing I did when it was the Xbox One that looked bad in these comparisons — I really don’t think this matters. This is a cross-gen, cross-platform game coming out at the very beginning of both of these consoles. Developers will be figuring out this hardware for years to come, and getting better in the process. I wouldn’t look to a game also out on previous-gen for hard optimization and benchmarking evidence.

    It’s entirely possible that we’ll end up noticing a marked difference in graphics quality on exclusive games as these consoles mature — you could already see that with some of the great-looking games released towards the end of the PS3 lifespan. But on the whole, I don’t think that this console generation will be fought on this sort of particular scale. The differences are bound to be minor enough that most gamers won’t notice.

    Frame rate aside, most of the reviews are fairly middling. I’m just a few missions in and perfectly pleased so far, but we’ll see.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013

Deel Deze Pagina