Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Bedoel je dat de voorwaarden voor de ps3 in november ook gewijzigd zijn?

    Dan kunnen ze nog steeds besluiten om het voor de PS4 wel te gaan handhaven en voor de PS4 niet

    Ze zullen het er niet voor niets expliciet in zetten lijkt me
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk dat het gewoon onzin is
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat Tweakers het verzonnen heeft bedoel je? En dat het niet echt in de nieuwe voorwaarden staat?


    Even kijken of er meer bronnen voor te vinden zijn
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee dat het uitloopt op iets. In voorwaarden staan ook altijd dingen zoals niet voor commercieel gebruik of verhuur. Terwijl winkels en red box en bloackbuster in us dat al jaren doen enzo.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2013
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Nee, toen de Ps3 uitkwam stond exact hetzelfde erin.
    Storm in een glaswater.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is helemaal waar, maar waarom word het dan precies zo vlak voor de launch van de PS4 zo expliciet toegevoegd?

    Sony heeft wel beloofd dat zij de disc-based licensing blijven hanteren en dat je dus gewoon je spellen uit kan lenen maar de uitgevers willen nog steeds van de grote 2e hands markt af

    Omdat ze denken dat dat ze enorm veel omzet kost.

    En dat idee gaan ze niet zomaar laten varen toch?

    Ook al gaat Sony als uitgever alles toestaan, deze toevoeging zorgt er wel voor dat EA e.a een stok achter de deur hebben om 2e hands verkoop te bemoeielijken?


    Heb je daar een bron voor misschien?
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2013
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben dan wel een gigantische boef! Ik heb namelijk m'n Ps3 en m'n Ps3 games verkocht 8).

    Overigens staat op Xbox 360 review copies altijd do not sell and stuff.
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    http://web.playstation.sk/terms/softwareusage.html
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Niks aan de hand dus. Ik ga weer slapen
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Inderdaad, dit was al een thread op Neogaf vannacht en is toen ook gesloten vanwege de voorwaarde die ook bij de PS3 zaten.

    "You may not resell Game Software unless expressly authorised by Sony Computer Entertainment Europe"

    Zoals ik eerder zei, is er niets aan de hand.
    Slaap lekker! ;)
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ermmm


    Dat is niet hetzelfde

    In de PS3 voorwaarden staat dat SCE bepaalt of je mag doorverkopen. Oftewel Sony bepaalt in alle gevallen.

    Volgens het artikel op Tweakers staat in de nieuwe voorwaarden dat DE UITGEVER bepaalt

    Oftewel, games die niet door Sony uitgegeven worden heeft Sony niet meer het laatste woord

    Oftewel , er veranderd wel degelijk iets en als EA en de andere 3rd party uitgevers er dus toe besluiten kunnen ze de 2e hands markt op de PS4 per direct de nek omdraaien

    Wil je nou niet zien dat dit mogelijke negatieve gevolgen heeft omdat het om de PS4 gaat of zie je echt niet in wat er anders is aan die nieuwe voorwaarden?
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2013
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Er gaat niets veranderen aan de voorwaarde, de enige manier hoe ik het je kan laten zien is als de games uitkomen.
    Je gaat zien dat dit net zoals is als op de PS3, helemaal niets.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Behalve dan dat er letterlijk nieuwe voorwaarden toegevoegd worden waarmee Sony de final say over doorverkoop uit handen geeft en die de uitgevers de gelegenheid geven het te verbieden.

    Verbaas me erover dat je nog zo goed kan typen met dat bord voor je kop :+

    Ik wil niet doen alsof dit een ramp is en schandalig van Sony want zolang ik mijn discs gewoon uit kan lenen en niemand me dit onmogelijk kan maken ben ik al wel tevreden.

    Maar je kan toch niet ontkennen dat dit een tegemoetkoming is van Sony naar uitgevers die al jaren lobby-en om de 2e hands markt te verkleinen.

    Ik beweer ook niet dat meteen op launch ineens zal blijken dat we onze ps4 games niet meer in kunnen ruilen.

    Maar het voorbereidende werk word dus in de voorwaarden al wel gedaan,,.. dus er speelt nog wel degelijk iets

    En dat zal ongetwijfeld ook bij MS en de multiplats op de WiiU het geval zijn.

    De 3rd party uitgevers laten het er gewoon niet bij zitten en het is Sony niet gelukt om hun poot stijf te houden waardoor het risico nu bestaat dat we straks vrijer zijn om te doen wat we willen met door Sony zelf uitgegeven games dan door 3rd party uitgegeven games
     
  14. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet hoor, misschien slaat dit wel op de retailers zoals Gamemania die spellen tweedehands aanbieden. Straks moeten die gaan betalen aan de uitgevers om een tweedehandse spel te mogen verkopen...
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Inderdaad. Het feit dat Sony het uberhaupt toevoegt aan de voorwaarden is al geen goede zaak. Het laat de intentie van Sony ziet en die is niet ok naar de klant toe. Dat het daarnaast op dagelijks niveau geen gevolgen heeft staat daar eerst los van.

    Gelukkig is het nog altijd zo dat in de Europese wet- en regelgeving is bepaald dat je spullen gewoon kan doorverkopen. SCE kan in zijn voorwaarden zetten wat ze willen, ze staan niet boven de wet.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Tis wel sneaky maar ik denk nog steeds dat het niks is eigenlijk. Zonder drm kunnen ze het niet tegengaan en mocht alles weer ineens veranderen is het false advertising tijdens e3
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is mooi. Maar wat als bijvoorbeeld EA nou tegen Gamemania zegt: 'stoppen met innemen van games en 2ehands doorverkoop en anders krijg je nieuwe games niet meer of later geleverd'

    Wat hebben ze dan nog voor opties?


    Weet je, ik zou dat niet eens een verkeerd alternatief vinden

    Waarom zou de retail alle marge moeten vangen op een 2e hands doorverkoop?

    Zolang het in alle redelijkheid gebeurt mag de uitgever of de ontwikkelaar toch ook wel een paar centen van die doorverkoop zien?
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2013
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Weten we meteen hoe die rubbertjes kapot gegaan zijn :thumbs:
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Als ze al de tweedehands markt zouden willen nekken, dan hebben ze één enorm probleem. Ze hebben namelijk aangegeven dat uitlenen toegestaan is. Ze zullen dan al iets van een tijdbestek moeten verbinden aan de periode waarbinnen een game op een andere console mag worden gespeeld. Maar dat zal de consument ze niet in dank afnemen. Er is namelijk geen enkele manier voor hen om onderscheid te maken tussen uitlenen en verkoop. Ze kunnen nooit weten of er sprake is van een tegenprestatie.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Ze zullen de X-bazar en marktplaats verkoop niet tegen kunnen gaan zolang er disc based licensing is inderdaad.

    Maar daar is het de uitgevers volgens mij in eerste instantie niet om te doen.

    Het gaat met name om grote ketens als Gamestop die heel veel omzet uit 2ehands games halen.

    Je moet het zo zien, gamestop koopt een game eenmalig in. Dat geld gaat naar de uitgever/ontwikkelaar.

    Dan verkopen ze het aan ons met een kleine marge. Iedereen blij

    vervolgens kopen ze de game 2ehands weer terug van de consument voor een fractie van de nieuw waarde en zetten ze het voor iets onder de nieuw waarde weer te koop

    Die omzet steken ze volledig in eigen zak.

    En in de US gebeurt dat op veeeeel grotere schaal dan hier in NL.

    Daar is het ze om te doen.

    niet om doorverkoop onder particulieren maar om ketens die voor elke game die ze inkopen misschien wel 3 keer omzet kunnen maken te laten delen in deze omzet.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2013

Deel Deze Pagina