Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    @Leis: YouTube moet YT zijn in je tags om je filmpje te laten werken.
     
  2. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Thx, aangepast. ;)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    PS4 Remote Play capped at 30fps for all games

    [​IMG]



    Moest hier wel om lachen btw. :+

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Net een uurtje of twee BF3 op een 2,44 x 1,40m 'scherm' (muur) gespeeld. Holy shit wat wordt zo'n game ervaring er dan anders door. Ik was een groot voorstander van plasma televisies, maar voor ECHT bigscreen gaming heb je een beamer/projector nodig. Nog veel goedkoper ook. Man laat BF4 maar komen!

    :D

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
  5. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice ziet er goed uit! welke beamer gebruik je?
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Optoma HD131xe. Super betaalbaar en komt heel erg in de buurt van de 60 inch plasma die ik had...en toen besloot stuk te gaan. Gamen op een 'scherm' als dit brengt echt een andere ervaring. En voor online games zeeeeeer goed voor K/D ratio, nog nooit zo goed BF3 gespeeld haha. ;)
     
  7. VERTii

    VERTii Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik prefereer juist een 24'' monitor en maak er een PC set-up van (op mijn xbox) ook wel redelijk lang CoD competitief gespeeld maar daar wel mee gestopt. Op kleiner scherm waar je dicht op zit zie je echt alles en heb je snelste reacties. K/d zegt lang niet alles maar op cod was die 2.64 of iets. Scherm overigens weggedaan, haal ik rond de tijd dat de One hier uitkomt, heb hem op de NL release als het goed is binnen.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Voor mij zegt het wel wat, want ik ben serieus echt geen kei in online shooters. Ik zie vijanden nu ook echt beter. Ik zou in elk geval niet meer op een kleiner scherm willen. Het leeft echt veel meer en je ziet nog meer gave details in een Skyrim of GTA bijv. :D

    Dit is eigenlijk een heel goed artikel

    http://www.forbes.com/sites/insertc...ding-another-decade-of-brand-loyalty-madness/

    Na het lezen hiervan, realiseer je je gewoon echt hoe triest die (uit de hand gelopen) discussies eigenlijk zijn. Valt hier erg mee moet ik zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb ook zin in Killzone middels mijn Epson op het scherm. Lekker knallen op 92 inch. _O_

    Jij hebt aan die afmetingen te zien nog even een maatje groter denk? Heb ik momenteel geen ruimte voor.
     
  10. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is leuk maar een Apple TV kost 100 euro o.i.d?

    En een X1 kost 500,. en zou imho in eerste instantie een games machine moeten zijn

    dus wtf is dit voor vergelijking

    Mijn mediaspeler van 350 euro maakt ook gehakt van een AppleTV , maar ik zou er geen BF4 op willen spelen :+
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Gaat wel een paar keer richting de 10. Daarnaast zijn drops van 10frames in een seconde tijd best hard. Vreemde is alleen dat als ik het filmpje kijk ik er niks van merk. Zou de balk er niet bij staan had ik het idee dat het steady 30fps is. Normaal zou je die drops van 10 frames duidelijk moeten zien.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.692
    Leuk Bevonden:
    17.899
    Ik poep liever op de plee, heb ik mn handen vol mee
     
  14. VERTii

    VERTii Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Met betrekking tot singleplayer etc. heb je zeker vettere ervaring op een groter scherm, met MP misschien ook maar je hebt een wat slomere reactie etc. Maar als het voor jou werkt is het alleen maar fijn! Wat misschien helpt om beter te worden is de brightness een stuk hoger zetten, dit is misschien wat minder mooi maar hierdoor zie je veel eerder vijanden in donkere omgevingen, ook de trillingen uitzetten waardoor je ''steadier'' kan schieten en niet wordt afgeleid door de rumble.
     
  15. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Pfoe, ben gelukkig niet de enige die exact hetzelfde dacht.



    Sent from beyond.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je kan de vergelijking wel maken als je alleen naar mediafunctionaliteit kijkt


    En ik snap dan ook nog wel dat ze kijken naar de alternatieven van Apple en Google want dat zijn samen met MS natuurlijk de grote spelers

    Maar het is onzinnig omdat het prijs verschil zo groot is imho

    natuurlijk is de X1 beter

    Vergelijk het dan met een HTPC met tv tuner en leg uit waarom het beter is

    En van een analyst snap ik het al helemaal niet want die moet zich gewoon bezig houden met wie er meer gaat verkopen

    En als hij denkt dat er meer mensen een X1 gaan kopen enkel en alleen voor de media features dan Apple bijvoorbeeld Appletv's gaat verkopen of meer dan er bijvoorbeeld Roku boxes verkocht kan worden dan heeft hij een gat in z'n hoofd

    de X1 doet alles dus ook AAA games. De apparaten waar hij mij vergelijkt niet

    Het is alsof je auto's met fietsen gaat vergelijken en dan als conclusie zegt dat je de auto toch wel beter vind
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De vergelijking is niet meer dan logisch, MS wou ook met die markt concurreren. Het ''feit'' dat het beter is als AppleTV en Google TV doet mij deugt. (al is het kwa prijs niet te vergelijken)

    Overigens is het prijsverschil ook de exacte reden waarom de Lidl altijd de no.1 supermarkt van NL is :p.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat had ik dus ook ja. En ik ben aardig gevoelig voor frames.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De Xbox One controller worden nu ook al verkocht :) (bij Gamestop)

    [​IMG]

    En eindelijk geen plastic?! Hoelang is dat wel niet geleden? Ik kan me herinneren dat de DC controllers ook in een doosje zaten. (heb het doosje nog :+)
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb geen appleTV en volg ook niet helemaal wat de nieuwste modellen kunnen maar in principe is dat toch alleen een iTUnes streaming + airplay apparaatje?

    Dat is toch qua functionaliteit amper vergelijkbaar?
     

Deel Deze Pagina