Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb begrepen dat ze de FR gaan patchen.

    Zelf ben ik geen fanboy maar uiteraard verdedig je bewust en onbewust wel je eigen aankoop. Daarnaast vind ik het interessant om de fails van een bedrijf te lezen. Een soort van digitaal ramptoerisme. Net zoals toen met de release van de PS3 hier en met PS Home. Damn wat een drama :+

    Deze gen slaat MS het vaakst de plank mis en dat post ik dan wel. Maar ook de PS4 kent missers, zoals het niet kunnen afspelen van MP3 en CD (komt later) en een beroerde launch line-up.

    De discussie moet er natuurlijk wel blijven. Mijn inziens lijkt deze gen de PS4 by far de beste gameconsole te worden. Maar daarbij moet je wel goed letten op de woorden 'mijn inziens'. Het blijft grotendeels subjectief.
     
  2. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Ja maar dan verkoop ik hem liever aan een vriend die er geen heeft en hem wel wil. Ik zou me erg opgelaten voelen als ik zoiets doorverkoop voor 100+ euro, voelt niet goed ofzo.

    Zal ik mijn One ook gewoon meenemen vanuit Duitsland? Zou ik die hier ook kwijt kunnen? Anders annuleer ik die (ik ga sowieso die kant op omdat vrienden hem wel definitief kopen).
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nieuwe.

    USA Pre-Order Chart
    Week Ending 09th Nov 2013
    Pos - Game - Weeks To Launch - Weekly Change - Total
    1. Call of Duty: Ghosts (PS4) - 1 - 80,454 - 440,772
    2. Call of Duty: Ghosts (XOne) - 2 - 56,469 - 431,764
    3. Battlefield 4 (PS4) - 1 - 20,297 - 360,563
    4. Killzone: Shadow Fall (PS4) - 1 - 20,268 - 303,552
    5. Assassin's Creed IV: Black Flag (PS4) - 1 - 35,756 - 287,610
    6. Battlefield 4 (XOne) - 2 - 16,608 - 187,408
    7. Assassin's Creed IV: Black Flag (XOne) - 2 - 19,624 - 176,484
    8. Watch Dogs (PS4) - 34 - 4,458 - 165,823
    9. Forza Motorsport 5 (XOne) - 2 - 19,597 - 128,951
    10. Dead Rising 3 (XOne) - 2 - 14,811 - 115,505
    11. Destiny (PS4) - N/A - 9,622 - 113,515
    12. Ryse: Son of Rome (XOne) - 2 - 14,588 - 111,884
    13. Final Fantasy X HD (PS:cool: - 8 - 7,962 - 107,302
    14. Madden NFL 25 (PS4) - 1 - 12,590 - 105,630
    15. Watch Dogs (XOne) - 34 - 4,259 - 104,612
    16. Gran Turismo 6 (PS:cool: - 4 - 17,164 - 97,497
    17. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (3DS) - 2 - 19,776 - 93,834
    18. Destiny (XOne) - N/A - 8,354 - 88,032
    19. NBA 2K14 (PS4) - 1 - 13,567 - 87,020
    20. South Park: The Stick of Truth (X360) - 17 - 6,003 - 83,838
    21. Knack (PS4) - 1 - 10,238 - 82,579
    22. Titanfall (XOne) - 18 - 11,668 - 79,583
    23. Lightning Returns: Final Fantasy XIII (PS:cool: - 14 - 6,160 - 78,396
    24. Madden NFL 25 (XOne) - 2 - 10,496 - 77,765
    25. inFAMOUS: Second Son (PS4) - 21 - 3,767 - 74,483
    26. Watch Dogs (X360) - 34 - 1,533 - 68,995
    27. FIFA Soccer 14 (PS4) - 1 - 8,327 - 68,986
    28. South Park: The Stick of Truth (PS:cool: - 17 - 6,152 - 68,337
    29. Super Mario 3D World (WiiU) - 2 - 16,225 - 65,904
    30. Watch Dogs (PS:cool: - 34 - 2,517 - 62,611
    31. Dark Souls II (PS:cool: - 18 - 7,266 - 62,296
    32. Destiny (X360) - N/A - 3,583 - 57,984
    33. Ratchet & Clank: Into the Nexus (PS:cool: - 1 - 12,452 - 57,824
    34. Need for Speed Rivals (PS4) - 2 - 11,949 - 57,528
    35. Tales of Symphonia: Chronicles (PS:cool: - 21 - 7,608 - 56,343
    36. The Last Guardian (PS:cool: - N/A - 88 - 54,341
    37. The Elder Scrolls Online (PC) - 8 - 1,019 - 48,939
    38. The Order (PS4) - N/A - 4,393 - 48,823
    39. FIFA Soccer 14 (XOne) - 2 - 6,094 - 46,801
    40. NBA 2K14 (XOne) - 2 - 8,100 - 45,169

    Source: VGChartz
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De gen is niet nog eens officieel begonnen :+.

    De discussie is erg interessant, maar ik heb geen zin in onnodige reacties en flamewars, dat hebben we enige tijd geleden al gedaan.
     
  5. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Natuurlijk juicht iedereen wel een beetje in zichzelf als je leest dat 'jouw console' het beter doet dan de ander. Maar om dan bij ieder klein dingetje wat beter is 'zie je wel!!1' of 'ik zei toch dat het de beste console was' te gaan schreeuwen hier is erg irritant imo. Ikzelf heb nog steeds geen definitieve keus gemaakt dus ik lees al het nieuws met extra belangstelling zodat ik straks een weloverwogen keuze kan gaan maken. Tot nu zouden dit mijn redenen zijn om de console te kopen.

    Xbox One:
    + Xbox Live
    + Rareware? (als ze nog iets tofs gaan doen)
    + Fable
    + Gears
    + Controller
    + Meer vrienden online
    + Titanfall!

    - Kinect
    - Prijs
    - Lijkt minder krachtig

    Playstation:
    + Goedkoper
    + Niet verplicht een camera
    + Schijnt sterker te zijn
    + Uncharted, Ratchet & Clank, Jak & Daxter (ik wil zulke games!)

    - Controller (eerlijk gezegd geloof ik nog niet dat de controller zoveel beter is dan de vorig, eerst voelen en misschien gaat deze dan wel naar het rijtje +)
    - Playstation Network (ook eerst testen want heb ik ook nog niet echt vertrouwen in)
    - Minder vrienden online

    Zoals je ziet verschilt het niet veel en heb ik op beide consoles games die ik graag wil gaan spelen. Ik wil daarom ook eerst even afwachten wat er nog meer aangekondigd gaat worden en dan maak ik denk ik mijn definitieve beslissing en komt de andere console er later wel een keer naast.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik postte mijn stuk ook vooral omdat ik wilde aangeven dat trollen/flamen niks toevoegt, maar dat een (stevige) discussie wel de moeite waard is :)

    De chart van Hybrid is vaag: CoD X1 en PS4 bijna evenveel. Maar de eerste exclusive op de ps4 (KZ) echt vele malen meer dan de eerste excl op de X1 (Forza). Zou dat komen omdat mensen maar voor 1 FPS gaan op de PS4?
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik heb ook wel het idee dat het voor de meeste wel achter de rug is nu, gezegt wat er te zeggen valt, gediscussieerd wat er te discussiëren valt, en dat we met zijn allen uitkijken naar de launch van zowel Xbone als PS4.

    Zijn toch magische momentjes die je maar eens in de 7+ jaar meemaakt.:b:
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Kameo is een game uit 2005, maar als ik die nu naast Knack leg, dan zou ik nog steeds voor Kameo gaan. De wereld en gameplay van Kameo vind ik veel toffer. Voor Kameo wilde ik echt een 360 hebben, dat gevoel ontbreekt totaal bij Knack. En dan vind ik Knack nog de interessantste launch titel voor de PS4. Met andere woorden: ik ben niet kapot van de launch titels ;)
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De discussie gaat wel erger worden denk ik. Straks heeft ook echt iedereen betaald voor een console.
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Precies, vrijdag gaat de PS4 al los en een week later de Xbox One, toch erg fijn om een nieuwe console aan te sluiten en de doos te openen.
     
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Denk dat veel mensen Killzone toch kopen omdat het echt een Next Gen game is en niet een magere multiplatform. Sowieso verkoopt alles op de PS4 bijna dubbel zoveel lijkt wel, had ik zeker niet verwacht in Amerika.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat dat ook met keuze te maken heeft. Mensen willen een next gen titel bij hun consoles. En bij de One verspreidt dat meer over 3 titels. Waar iedereen op de PS4 gewoon voor KZ gaan. Omdat dat toch de "enige" is.
     
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    PS4 krijgt alsnog MP3- en DNLA-ondersteuning


    Sony heeft bekendgemaakt dat de PlayStation 4 toch MP3 en DNLA gaat ondersteunen. Dat heeft Sony's president Shuhei Yoshida bekendgemaakt in een interview. Verwacht wordt dat de ondersteuning na de launch als update beschikbaar zal komen.

    Sony bracht onlangs een grote PlayStation 4-FAQ uit en meldde daarin dat de console geen ondersteuning biedt voor MP3 en DNLA. Wat volgde was flink wat kritiek, Sony's President Shuhei Yoshida zegt in gesprek met Giant Bomb dat een update nog het een en ander gaat veranderen. Volgens Yoshida was het bedrijf verrast met de opschudding nadat duidelijk werd dat de PS4 geen CD's kan afspelen en geen ondersteuning biedt voor DNLA en MP3. Momenteel wordt er gekeken naar wanneer deze features kunnen worden toegevoegd aan de console.

    ''The biggest surprise for us all internally at Sony was; there were so many people who passionately reacted to our announcement that there's no MP3 support and DLNA support on day one. As we speak, the teams in Japan and US - the systems guys - are discussing how and when we can put these features on PS4.''

    Yoshida zegt dat het zeker niet de bedoeling was om gamers een abonnement op muziekdiensten als Music Unlimited op te dringen, wat door sommigen gesuggereerd werd. Hij spreekt zelfs over reacties waarbij mensen hun preorder annuleerden, iets wat de studio niet zag aankomen omdat er eigenlijk nooit over deze features wordt gesproken, totdat ze uiteindelijk niet in een apparaat bleken te zitten.

    ''We didn't really think about MP3 or DLNA. We always thought that we're going to do that eventually - we've been doing it with all the [PlayStation] products. So it caught us off guard. People don't really talk about these features but when we say we don't have it some people get really mad and [say], 'I cancelled the pre-order'.''


    Wat een draaikonten kunnnen ook al niet bij hun standpunt blijven:+
    Lijkt microsoft wel...


    Welcome Jeff Rubenstein to the Xbox Team

    Please join me in welcoming Jeff Rubenstein to my team. Jeff has been in the industry for a quite some time, but many of you may know him from the great work he did while at Sony. While you’ll see Jeff at various community events, and posting occasionally here on my blog, he’s also working on additional community driven programs that we’re not ready to announce yet. In the meantime, I asked Jeff to write a short blurb to (re?) introduce himself to the Xbox Community so he can jump right in and get started:

    I’m beyond thrilled to be joining the Xbox team at such an exciting time for the industry. During the interview process, I was taken with how passionate and positive everyone is about gaming, and in how highly they value customer opinion. Especially important to my decision to join the team is the way Microsoft has demonstrated a willingness to listen to the community – and act on what it hears – quite clearly as of late.

    I’m also hoping they’ll let me play Titanfall.

    Little known fact: I’ve actually known Larry since he helped me on a story I wrote for the Orlando Sentinel back in 2007. We’ve stayed in contact ever since, and his vision on using social media to interact with gamers has been a key influence on my career. Joining Major Nelson’s team is an awesome opportunity, and I look forward to working closely with you all. See you soon!
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
  14. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Uit de pre-orders blijkt m.i. toch wel dat MS een behoorlijke deuk heeft opgelopen bij de aankondiging. Zelfs in hun thuisland. Want de PS4 verkoopt (vooraf) van elke multiplatform meer titels. Dat kan 'm niet alleen in die ene week zitten. Hij is gewoon verkeerd in de markt gezet waardoor in die fase heel veel gamers voor de PS4 zijn gegaan.
     
  15. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    Pre orders zijn mischien ook minder omdat alles digitaal te krijgen is ?
    Ik pre order niks omdat ik in begin toch alle digitaal haal.
     
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dit kan dan uiteraard voor beide kampen zijn.;)
     
  17. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    Nee want bij playstation wacht je dan de heleweek op je download:+
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Eerste killzone cijfer is een 8 van gamereactor. Kan even niet linken.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 now Free
     
  19. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Nice, nog een beamer gamer? :D

    Ik zit tegen de 244x140 ongeveer. Ik heb geen idee hoe ik dat moet uitrekenen in inch, dat vraag ik me altijd af. Maar dit is echter alleen nog maar op de muur en de beamer projecteert ook te hoog, want ik mis een stuk aan de rechterbovenkant. Ik ga dus een scherm halen en de beamer moet aan het plafond gemonteerd worden. Dan projecteerd ie meer naar de onderkant van de muur. Toen de 360 bijna uitkwam, dus nog met de Xbox had ik ook een Epson beamer. Was echter niet HD en dat zag je ook. Vandaag de dag komen beamers echter zeer in de buurt van HDTV's, top.

    Dat is dus exact wat ik ook merkte. Je ziet helemaal geen hevige slowdown bij de stukken dat de teller naar 20 of lager gaat. Misschien is het iets wat je merkt als je het zelf speelt of op een groter scherm dan Youtube formaat.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013

Deel Deze Pagina