Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een zeik review van een niets zeggende website zeg. Sequels gezeur is precies hetzelfde als Xbox One ( forza, KI, DR ) dus ik verwacht dezelfde review daarvoor.

    Over de features ook zo negatief terwijl daar juist super grote stappen in zijn gemaakt:

    - Meteen speelbare games, zonder downloads af te wachten
    - Geintegreerde PS Store
    - Streaming van games, inclusief camera
    - Altijd 15 minuten opnemen, deelbare via kanalen
    - Remote play op VITA
    - Veel betere controller
    - 2000 mensen op friendlist

    Dan zijn toch toffe nieuwe features, ongeveer zo'n stap als de vorige generatie was qua features? Behalve HD graphics dan?

    Ik vind alle reviews wat zeurderig overkomen, beetje verwend ofzo.
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Klopt, de X1 is een stuk lelijker dan de Xbox 360 :+

    Maar ff serieus what the hell is dit voor artikel? 8)

    Remember: you don't really love your PlayStation. You love the games, and the PlayStation--now on its fourth incarnation--is the boxy black vessel for those games. You don't love the box any more than a toaster that plays Netflix.

    Subjectief natuurlijk en natuurlijk koop je een console voor de games. Je gaat ook niet naar de hoeren voor een filosofische discussie over het existentialisme...

    A game will come out that you'll have to play, and you'll buy the console to play it. But remember: you'll be doing it for the game, not the console.

    Zelfde laken een pak. Echt een enorm slecht geschreven stuk ook trouwens.
     
  3. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    En de UI ziet er veel beter uit imo.

    Snap dat gezeik ook niet echt.

    Ik ben tevreden met de PS4.

    Krachtigste console, mooie prijs, geile controller (werd tijd)

    Met de games gaat het ook goed komen !
     
  4. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Vind het maar een rare review. 8)De PS4 UI is echt wel een verbetering dan de huidige XMB.

    Benieuw wat die gozer gaat zeggen over de One. De UI daarvan ziet er ook gewoon hetzelfde uit als de 360.

    Je doet het inderdaad voor de games. Maar dan vergeet ie wel even te vermelden dat de multiplats beter uit de verf komen op de PS4 dan de One.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het bevat inderdaad wel wat gekke dingen, maar lang niet alles vind ik slecht eraan. In een van die andere reviews las ik ook dat het UI soms hiccups kan hebben en allemaal niet supersmooth draaide. Wat we tot nu toe van X1 hebben gezien is dat echter wel degelijk het geval. Sowieso gaat MS het van Sony winnen deze launch qua games en hoe het systeem ontvangen wordt door de media en ook gewoon hoe het werkt. We gaan het zien.

    Het is tot nu toe alleen nog maar BF4 die beter uit de verf komt. Leuk dat CoD 1080p is, maar het verschil is amper tot niet te merken met 720p op X1 en X1 heeft de betere framerate...dus tja...welke versie wint? NFS is identiek. AC4 weten we nog niet, en afgezien van de aliasing in BF4 (was nog een unfinished versie ook) weinig verschil. Het valt allemaal nog erg mee Mocro.

    Is de UI echt hetzelfde als de 360? Want ik meen me te herinneren dat dingen er wel degelijk anders uitzagen, ondanks dat het tiles-gebaseerd is.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik hecht niet zoveel waarde aan launch games.

    De launch line-up van de PS3 was alles behalve speciaal.

    En kijk hoeveel vette exclusives Sony in de afgelopen jaren heeft uitgebracht.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het blijft een argument wat ik niet kan begrijpen. Het gaat niet om de launch games....maar waarom wel dan...die paar over het algemeen zeer oninteressante third party titels? Behalve BF4 dan? Ik zou dan serieus wachten tot inFamous SS uitkomt of voor Xbox One Titanfall. Als ik het geld had gehad voor een PS4 had ik het niet gedaan....het zal ongetwijfeld super zijn om die zieke Killzone graphics te zien...maar dat 'ooooh kijk dan' moment is maar even. De game zelf lijkt me alles behalve echt speciaal of fun.

    Hoe dan ook....

    [yt]ha9-hnEQjIM[/yt]

    Was zelf helemaal geen grote DR fan, maar ik kijk echt uit naar deze titel. Gewoon pure madness, fun en humor.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
  8. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Battlefield 4 is genoeg haha
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    BF4 gaat denk ik heel erg bruut zijn. Voor ons consolegamers eindelijk 60fps en 64 spelers. Echter sprak ik een goede vriend vandaag en die vond dat BF4 gewoon BF3.1 is. Wel ironisch, aangezien hij elk fucking jaar CoD koopt weer en hardcore fan is. Eigenlijk mag je dan niet eens zo praten, teveel van hetzelfde zei hij over BF4, haha. Hij had ook met een andere dude gesproken en vond hetzelfde...enige nieuwe was dus 60fps en 64 spelers en levelution stelde niets voor. I wouldn't know about that. Ik ga jullie impressies wel lezen. Vraag me af wat mensen nog meer hadden verwacht eerlijk gezegd dan.
     
  10. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik kijk meer naar de toekomst

    Een console gaat 10 jaar mee.

    Daarnaast zijn 3 kwart van de launch-titles nooit echt heel speciaal. Probeer maar eens 10 échte goede launch games op te noemen. Halo 1 en Mario zijn de beste launch games ever. Maar dan heb je het wel een beetje gehad !

    Zoals ik eerder aangaf heeft Sony op de PS3 veel goede exclusives uitgebracht. Daarom heb ik veel vertrouwen in de PS4.

    En dat Knack lage scores heeft gekregen zegt verder weinig over de PS4 als console.

    Voor hetzelfde geldt krijgt Infamous over 3 maanden allemaal fakking hoge scores. Dan praat iedereen weer anders !

    Ik weet dat jij heel graag wil dat de X1 het goed gaat doen ( hoop ik ook ;) ).

    Maar zo speciaal vind ik de X1 launch-games nou ook weer niet.

    Alleen DR3 is voor mij persoonlijk interessant.

    Ryse ziet er prachtig uit, maar gameplay-wise best boring en repetitief (kan je vergelijken met Killzone).

    Forza moet je van houden. Ik heb persoonlijk weinig met race games. Leuk voor even, maar kan het geen uren achter elkaar spelen.

    Dus tja, leuke games zo het op eerste gezicht. Maar alles behalve speciaal !
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik lap niet zomaar 400 euro neer voor een console en de paar (meestal toch) middelmatige launchtitels. Nee, ik kijk verder dan de eerste paar maanden en kijk naar de exclusieve studio's die voor de console in kwestie ontwikkelen. Ik koop een console voor de langere termijn en niet voor die eerste paar maanden. Terugkijkend op de current gen heeft de PS3 mij bijzonder verrast met een paar fantastische unieke ervaringen en games zoals: The Last of Us, Heavy Rain, de Infamous serie, Journey, Ni No Kuni, Demon's Souls, de Ratchet and Clank serie, God of War III en zo kan ik nog even door gaan. In die optiek heeft MS mij simpelweg enorm teleurgesteld. Ik heb met veel plezier Halo 3 nog gespeeld, maar daarna is er niks meer uitgekomen wat ik echt op de Xbox wilde spelen...
     
  12. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839


    Hij speelde het gewoon op de 360? Dan heeft ie geen recht van spreken :p

    Ja tuurlijk, veel is wel gewoon hetzelfde, maar de upgrade naar 60 fps en 64 man is voor mij al een hele nieuwe game. Echt een wereld van verschil
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Damn...niet eens de uitermate solide en vette Gears of War games? Ik bedoel dan uiteraard 1 tot 3, fuck Judgment. Alan Wake zeer sterk ook. Crackdown 1 heel nice. Ik verwacht zelf dat MS beter hun best gaat doen qua toffe exclusives, ze zijn al goed op weg in ieder geval.

    Dat weet ik niet zeker, want hij doet ook aan PC gaming. Zal het hem morgen eens vragen. Maar idd...gewoon BF3 gameplay, maar dan 60fps, met 64 spelers is voor mij ook genoeg. Maar valt Levellution echt tegen dan? DICE deed er elke keer zo groots over namelijk.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Gears of War 1 heb ik absoluut met veel plezier gespeeld. Deel 2 nooit afgemaakt om een of andere reden. Alan Wake heb ik op de PC gespeeld en dat is zeker een geweldig sfeervolle game. Ben ook oprecht naar de nieuwe game van die studio. Zag er zeer interessant uit trouwens! Crackdown niks mee gehad...

    Maar snap je mijn argumentatie? Ik maakte laatst een alltime top 10 van PS3 games en ik heb daar oprecht uren aan gewerkt gezien het aantal exclusieve toppers die op die console verschenen zijn. Bij de Xbox 360 (die ik een jaar geleden de deur uit heb gedaan, vanaf launch gehad heb overigens) had ik dit niet. Het is dus vooral met het oog op de toekomst dat ik voor de PS4 ga. Sowieso haal ik hem pas als Infamous uit is, aangezien dat voor mij pas de eerste echte system seller is :p
     
  15. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Geen idee man. Heb BF4 nog niet gespeeld. Maar had wel begrepen dat het op sommige mappen wel tegenvalt
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep ik begrijp dat argument zeker wel. Al zijn lang niet al die titels even interessant geweest voor mij. Maar PS3 bood absoluut een paar zeer nice exclusives en ook nice variatie qua genres. Volgend jaar gaat het pas echt los met toffe exclusives uit beide stallen. Geweldig voor de companies qua inkomsten, minder voor onze portemonee's. ;)
     
  17. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Precies zo denk ik er ook over.

    BF4 met 64 man is voor mij trouwens al reden genoeg om een next-gen console op day one te halen.

    Of het nou lijkt op BF3 of niet. Dat boeit me niet zoveel !

    Battlefield 3 was ook al heel vet.
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Dat is natuurlijk ook het probleem. Als ik het geld (en vooral ook de tijd) had, dan zou ik ze met alle plezier van de wereld beiden in huis halen ;) Ik denk dat ik next gen precies omgekeerd zal beleven dan current gen. Ik begin nu met een PS4 om later voor de toffe exclusives een Xbox One aan te schaffen, daar ik deze gen begon met een Xbox 360 om later voor de exclusives een PS3 te kopen :p
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep! En de haarscherpe graphics natuurlijk, want BF3 online op 360 is niet echt bepaald mooi meer nu, na al die BF4 MP beelden gezien te hebben. Ook wat nieuwe voertuigen in Bf4 toch? Jetski's en quads. Of hadden de BF3 dlc's dat al? Heb alleen Close Quarters gehaald.

    Ik wacht echt nog steeds af. Mijn voorkeur blijft gewoon bij Xbox One liggen qua controller, UI en de launch games. Maar ja...wil ik een Infamous SS missen in begin 2014? (tenzij hij wordt uitgesteld) Maar ja...mijn vrienden die dan BF4 online willen doen op X1? Dat gaat wel voor weer denk ik dan. En Titanfall in maart al, kan maar zo een launch game zijn ook. MS moet gvd nou gewoon gauw een update geven over hoe en wat in 2014 qua launch. Ik snap dat NL qua business niet zo boeiend is...maar toch.

    7 februari zou een mooie datum zijn

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
  20. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Tja, ik heb ook geen tijd om op 2 consoles te spelen. Waarom zou ik dan onnodig veel geld uitgeven !

    Daarom haal ik de X1 pas over 2 jaartjes. Dan zullen er (hopelijk) genoeg vette exclusives zijn.

    Heb precies hetzelfde gedaan bij de 360.

    Voor Titanfall alleen ga ik geen €500 uitgeven.

    Ik kijk sowieso uit naar Halo 5 en Quantum Break !
     

Deel Deze Pagina