FM4 [Finished] V8 Supercars Championship + Nascar Sprint Cup [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 6 okt 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Jammer dat Bigga niks laat horen!

Gelukkig doen we de kampioenschappen los en gecombineerd. Dus voor het V8 kampioenschap blijven jullie gewoon kan hebben. :)

Safety car wordt alleen voor de pit window gedeployed bij een crash van 2 of meer auto's. Bij safety car zal iedereen in een rij 120 rijden en op mijn teken start de race.

Beide races rollende start.

Laatst bewerkt: 17 nov 2013
  2. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Ga het nu echt niet meer redden mueheeeeee:'-(:mad::'-(:'-(:'-(

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    2 uur lang frustratie, maar het zit erop gelukkig :)
    Complimenten aan de winnaars van de twee heats, Coldzero en Loyall!

Laatst bewerkt: 17 nov 2013
  4. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Voodoo pop heeft gewerkt Loyall, die houden we erin:+:+

5. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    NASCAR is een leuk concept maar vond het uiteindelijk in Forza te moeilijk te realiseren. Het was zoals Tender al zei meer een loterij. Daarnaast doen de laatste 5 rondjes er vaak pas echt toe.

De eerste race gewoon goed moment gepit en toen kwam er een safety. Was samen met Tender dus weer vrij makkelijk aangesloten. Helaas wat foutjes en Loyall en Freaky waren snel dichtbij. Toen leek er een laggstootje zich voor te doen en ging t mis. Nou toch nog 3e

Race 2 ging gewoon kut. Juist nu benadeeld door de safety.

Vond ook dat er hoop gepraat werd buiten 't buitekant & binnekant. Persoon weet denk ik wel wie ik bedoel.

Vind eigenlijk alleen V8 klassement relevant. NASCAR leuk voor tussendoor.

6. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Snap inderdaad wat je bedoel, maar er is/was te veel onduidelijkheid met safety-car/herstart. Hier hebben we nog geluk gehad dat het een brede baan is, maar straks op Indy en Twin Ring is de baan veel smaller. In het echt is het zo dat de oneven nummers aan de buitenkant en de even nummers aan de binnenkant zitten. Daarom gaf ik dat aan tijdens heat 2 omdat heat 1 een chaos was qua dat betreft.

En qua herstart regel is het toch zo dat als de koploper of de start finish lijn is dat iedereen gas mag geven?

Lijkt mij dus handig als de organisatie duidelijke regels maakt over herstart/wanneer racen enz.

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik leg het dus zo uit dat achter de koploper niemand al mag anticiperen en dus pas gas bij mag geven op het moment dat de koploper de startlijn passeert. (Dus in theorie geldt voor de rest van het startveld achter de koploper, dat zij al kunnen inhalen voor voor de startlijn zolang de koploper maar de startlijn is gepasseerd en je pas gas bij geeft als de koploper de startlijn passeert.
    JE mag vol gas bij geven en er staat niets over een inhaalverbod nog voor de startlijn) Heb ik dit verkeerd geinterpreteerd?

Laatst bewerkt: 18 nov 2013
  8. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    ik dacht dat de regels altijd al zijn dat je niet mag inhalen voor start/finish?

9. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Achteraf bleek de verplichte pitstop inderdaad de race te veel te beinvloeden.

De rondjes in de safetycar-window zijn nu eigenlijk meer een warming up voor de beslissende laatste ronden zonder safetycar en de volgorde waarmee de laatste ronden beginnen.

Ik vond de heats van de nascar sprint wel erg spannend.
    Jammer dat de inhaalrace van mij en freaky in de laatste ronden
    aan het einde van de 1e heat niet werd verzilverd. Het is ook erg moeilijk om bij deze snelheden zonder kontakt in te halen. Zeker als er ook een beetje lag is.

Suggestie:
    3 heats met een kortere safetycar -window en een paar ronden extra zonder safetycar bij de laatste beslissende ronden zou het spannender kunnen maken en iedereen meer kans op punten geven.

10. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Jammer jonguh!!
    Ben je maandag vrij??? Er is nog champagne over van gisteren:+ De pitpoezen zijn inmiddels wel al naar huis.

11. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Champagne was erg lekker:+
    Was inderdaad jammer dat je er niet bij was, maar Ronald en ik hebben goede zaken gedaan voor het (team)klassement:thumbs:

Was inderdaad heel jammer dat het plannetje net niet slaagde om 2e en 3e te worden. Ik had het geluk dat ik hem recht wist te houden en volgas door kon gaan.
    Was echt één van de leukste inhaalraces om te rijden, geweldig gevoel aan overgehouden:):+
    Hoop inderdaad dat alle lag gauw over is, lijkt steeds erger te worden jammer genoeg.

12. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap trouwens nog steeds niet wat er nou gisteren aan de hand was toen ik joinde, ik moest weer weg en daarna terugkomen enzo :9
    Waarom was dat eigenlijk.
    En zag er trouwens wel leuk uit die lag.
    Alle auto's konden vliegen :D

Jammer van die inhaalactie freaky :)

13. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat was een rare bug. Op het moment dat er iemand op toekijken klikt terwijl wij ook nog in het laadscherm zitten bleef hij oneindig in het laadscherm staan. Dus je moest er ff uit zodat de game kon starten. :)

14. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ja was inderdaad jammer, maar 2x 2e geworden in beide heats dus goede zaken gedaan:thumbs:

15. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    En de race kalender is nog heeel erg lang en de Mini-cup wordt ook fun.
    Als ik maar genoeg tijd over hou.
    Ik moest wel ff bijkomen van alle lobby internetproblemen en al de safety-car momenten.

16. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Er is een kans dat ik er a.s zondag niet vanaf het begin bij ben. Ik weet nog niet namelijk of ik naar een feest gaat, zo ja dan is het om 20:00 afgelopen dus dan kan ik heat 2 meepakken en heel misschien zelfs heat 1

17. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Dan sla je het koekhappen gewoon over en ben je op tijd in de lobby.:+

18. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Hahaha, ik hoop dat ik er bij ben zondag.

19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Asjemenou, je sloeg de spijker trouwens weer heel mooi op z'n kop met die voorspelling!!

20. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Oeps, Twin Ring Oval, is even een koude douche.
    Geen volgas track. Je moet echt flink afremmen en terugschakelen.
    Duurt even voordat je de snelle lijn had en vlotte tijden rijdt.

Laatst bewerkt: 21 nov 2013

Deel Deze Pagina