Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De aliasing patch komt inderdaad naar de One, de 1080p patch echter nog niet volgens mij.

2. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Volgens mij vroeg iemand dit laatst:

There's a Way to Update an Offline Xbox One, Here's How

Players who will be grabbing the Xbox One this Friday will be required to connect the Xbox One online to grab the day one update. Without this update, users won't be able to play games or interact with any of the console's function.

Just in case the Xbox One is unable to connect online for whatever reason, Microsoft has provided a way to grab the update and install yourself through these steps in what they call an "Emergency Offline Update." The Xbox Support page has all the details.

To manually perform the installation yourself, you'll need a USB flash drive formatted as NTFS with a minimum of 2GB of storage as well as a PC internet connection and USB port.

First, Xbox One players will need to figure out their OS version. To do so, users will need to press the Xbox button to go Home, then the Menu button to select settings, then System -> Console Info. If the console is in the middle of the update, players can pull both triggers and bumpers to find out the OS version labelled as "Build."

With the OS version on hand, users will then download one of the two files listed on the Xbox Support page. Users will then unzip the file to the root of the USB flash drive.

To prepare the installation, players will then unplug the network cable from the Xbox One if there's one connected. The Xbox One should then be powered off and unplugged. The instructions say to wait 30 seconds before putting the power cord back in. The USB flash drive should then be plugged into one of the USB ports on the Xbox One.

To start installing the update, players will need to press and hold the Bind and Eject buttons, then press the Power button. The Bind and Eject buttons should be kept held for 10-15 seconds until two "power-up" tones are heard seconds apart. The Bind and Eject buttons can then be released after the second tone. After the console restarts, users are instructed to remove the USB drive.

The update will be complete once the console restarts again.

Xbox One will launch in 13 markets on November 22

http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/system/emergency-offline-update

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Correct.

4. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    In het artikel zeggen men ook dat
    sommige " bijna " geen verschil gaan zien qua resolutie. Wat? Zijn die plaatjes 1 pagina terug extreem overdreven ingezoomd om het lelijk te laten lijken?

Laatst bewerkt: 20 nov 2013
  5. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Die plaatjes van de vorige pagina geloof ik niet. Nergens heb ik tot nu zo een belachelijk groot verschil gezien als hier. Het gaat van blurred naar scherp etc. Dat de ps4 een stuk krachtiger is lijkt me een feit maar in de games komt dit nu nog niet zo sterk naar voren. De plaatjes van de pagina leken meer ps4 vs ps3

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dit idd. Ik ben ook geen fan van Uncharted en inFamous, maar ik denk dat die toch ver boven Watchdogs zouden moeten komen.

7. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    The guy who got his Xbox One early is unbanned from Xbox Live.

en

On Sunday, Atlus will announce something Persona-related. They've been teasing it for a while now, and lots of fans are starting to get stoked that Atlus might finally—finally!—announce Persona 5, the in-development next entry in the wonderful RPG series.

[​IMG] :+

8. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Kevf doet wel erg z'n best om te verbergen dat hij een voorkeur heeft voor de PS4 :+

Kom op. Zijn we nu zover dat we kartels gaan tellen? Als ik een game speel let ik daar dus echt niet op. Sowieso kijk ik grafisch niet naar de multi-nextgen games... Zijn niet specifiek genaakt voor de nieuwe generatie... dus het ligt meestal aan de optimalisatie.

Om dan met COD te gaan vergelijken? Pak dan iets wat geloofwaardig is :+ COD Ghosts is een waardeloos geoptimaliseerd spel. Zelfs op de PC loopt het dramatisch en heb je deze kartels ook.

Ben blij dat ik pas in april m'n keuze hoef te maken. Kan ik in de tussentijd ieder zijn mening en impressies lezen :)

9. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad! Ik wacht ook nog even de reacties af van de rest. Ik heb een mooie X1 pre order staan met 2 gratis games, die annuleer ik voorlopig nog niet. Nu nog afwachten tot we eindelijk te horen krijgen wanneer NL aan de beurt is.

Voorlopig komen er toch niet veel games uit en die extra functies heb je toch nog niet veel aan. Daarnaast heb ik nog genoeg games om af te maken op de 360.

Ben trouwens wel erg benieuwd wat de algemene reacties zijn op de X1 op dit forum en o.a. de games Dead Rising 3 en Ryse.

10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hardware Test: Xbox One

Hij loeit in ieder geval niet meer als een stofzuiger. :p

Conclusie blijft ongewijzigd:

"However, what is clear after spending time with this new console and its major rival is that these are machines with two very different objectives in mind. Sony has achieved its vision of putting a large amount of processing power into a small, discreet, console-like box, and while the PlayStation Camera is not a patch on Kinect, it offers just enough functionality to cover the bases - and it's an optional extra, of course, keeping the price down.

Microsoft's vision is very different. It has taken a broader view of the market perhaps not entirely compatible with the needs and wants of the core gamer. It is willing to make the trades on gaming power in order to potentially revolutionise the way we interact with entertainment in the living room - Microsoft is betting that once we've experienced it, we'll never be able to go back. It's a bold gamble, but the key issue is that much of this revolutionary functionality just isn't there right now. The price differential with PlayStation 4 clearly is.

There are some great ideas here, then, but we've had just a small glimpse of what the machine is capable of. Cool functions like resuming gameplay from standby are flaky, while the centrepiece of the media experience - full integration with live TV - just isn't there yet outside of Microsoft's home market. It's coming, but we have no idea when. The core of what's left, beyond some neat features, is very much a games machine: one whose capabilities are proven, but which remains considerably more expensive than PlayStation 4."

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Niet eerder heb ik de keuze voor een console zo moeilijk gevonden als nu! Heb zowel veel plezier beleeft aan m'n PS3 als m'n Xbox 360. Heb echt veel getwijfeld bij de keuze tussen een PS4 en een Xbox One. Dan was het weer een PS4 en dan weer een Xbox One. Dacht ik er de afgelopen weken wel uit was na wat tegenvallend materiaal van de One op firstlook. Ik ging voor de PS4!

Totdat ik afgelopen maandag de live coverage van de Xbox One pre-launch van Gamespot zag. Ik zag de eerste 2 levels van Ryse en was echt compleet weg geblazen. Die footage zag er zo gruwelijk uit! Wat ik daar zag was voor mij echt next gen! Forza 5 zag er tevens erg goed uit, beter dan wat ik enkele weken geleden gespeeld had. Heb zoveel uren in Forza 3 en 4 gestoken, dat deel 5 toch bleef kriebelen. Dead Rising 3, grafisch niet mindblowing, niet super nextgen, nog wel mogelijk op een X360 en PS3, maar de game blijkt dus wel enorm tof te zijn, zeker in coop. Ik begon dus opnieuw te twijfelen!

Ik heb alles van de PS4 en Xbox One op een rijtje gezet en toen heeft eigenlijk Ryse mij over de streep getrokken. De Xbox One heeft mij day one toch meer te bieden dan de PS4. Doet me wel heel erg veel pijn dat ik Killzone moet gaan missen, die game lijkt me zo gruwelijk!

Beiden hebben hun plus en minpunten en beiden hebben hun toffe games. Gaat er verschil zijn? Ik heb echt geen idee. Is de PS4 krachtiger? De specs zeggen van wel. Maar als ik dan Ryse zie, dan denk ik dat het allemaal wel meevalt.

Ik ga voor zowel de Xbox One als de PS4, echter day one voor de One en de PS4 komt hier later volgend jaar.

Laatst bewerkt: 21 nov 2013
  12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Damn. Had ik niet verwacht eigenlijk. :)
    Heb hetzelfde PS4 komt ook wel een keer zoals de PS3.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Always online DRM dus ... De fuck sony. Zo blijven we natuurlijk discs kopen

15. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Huh, wat? PS4 heeft die always on shit waar bij de X1 zo'n ophef over was? 8)

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Quote uit het PS4 topic.

17. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Hmmm, dit dus... wel vaag zeg!

18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga er niet omheen draaien, ik schrik behoorlijk van die vergelijkingsplaatjes zeg. Zeker op een groot scherm ga je dat merken, op een 50 inch al behoorlijk, maar op een 110 inch projectiescherm helemaal. Ik begrijp niet dat er zoveel verschil kan zijn tussen NBA. Ze zijn notabene allebei 1080p. Maar goed..net zoals Rampage zegt, lekker wachten tot volgend jaar en alles rustig afwachten en ik zie het dan wel.

Klopt dan ook echt niet wat sommige developers hebben gezegd, dat de verschillen tussen de twee nog kleiner zijn dan de 360 en PS3. Dit is duidelijk een stuk groter.

Laatst bewerkt: 21 nov 2013
  19. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Daar staat toch helemaal niet dat die ook 1080p wordt op de Xbox One? Alleen dat die ook een patch krijgt met AA toegevoegd.

20. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Damn als je dit ziet ben ik toch wel blij dat Microsoft de keuze zo makkelijk voor mij heeft gemaakt. Slechte AA is altijd zo'n buzzkill, kan me daar echt kapot aan ergeren, zeker met HD textures en 1080p resolutie gaat dit nog's ff 500x meer opvallen.

Deel Deze Pagina