Niet eerder heb ik de keuze voor een console zo moeilijk gevonden als nu! Heb zowel veel plezier beleeft aan m'n PS3 als m'n Xbox 360. Heb echt veel getwijfeld bij de keuze tussen een PS4 en een Xbox One. Dan was het weer een PS4 en dan weer een Xbox One. Dacht ik er de afgelopen weken wel uit was na wat tegenvallend materiaal van de One op firstlook. Ik ging voor de PS4!
Totdat ik afgelopen maandag de live coverage van de Xbox One pre-launch van Gamespot zag. Ik zag de eerste 2 levels van Ryse en was echt compleet weg geblazen. Die footage zag er zo gruwelijk uit! Wat ik daar zag was voor mij echt next gen! Forza 5 zag er tevens erg goed uit, beter dan wat ik enkele weken geleden gespeeld had. Heb zoveel uren in Forza 3 en 4 gestoken, dat deel 5 toch bleef kriebelen. Dead Rising 3, grafisch niet mindblowing, niet super nextgen, nog wel mogelijk op een X360 en PS3, maar de game blijkt dus wel enorm tof te zijn, zeker in coop. Ik begon dus opnieuw te twijfelen!
Ik heb alles van de PS4 en Xbox One op een rijtje gezet en toen heeft eigenlijk Ryse mij over de streep getrokken. De Xbox One heeft mij day one toch meer te bieden dan de PS4. Doet me wel heel erg veel pijn dat ik Killzone moet gaan missen, die game lijkt me zo gruwelijk!
Beiden hebben hun plus en minpunten en beiden hebben hun toffe games. Gaat er verschil zijn? Ik heb echt geen idee. Is de PS4 krachtiger? De specs zeggen van wel. Maar als ik dan Ryse zie, dan denk ik dat het allemaal wel meevalt.
Ik ga voor zowel de Xbox One als de PS4, echter day one voor de One en de PS4 komt hier later volgend jaar.
Laatst bewerkt: 21 nov 2013