Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    4K, wat heb je er aan? Enig idee hoe groot een scherm moet zijn om een beetje detail te kunnen onderscheiden?

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Zo een 50" toch

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tsja.

5. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Volgens mij moet je eerder zelfs richting de 70" gaan denken. Oftewel, daar hebben heel veel mensen niet eens de plek voor in huis om zoiets optimaal te kunnen plaatsen. Ongeacht wat de kosten zullen zijn van zo'n ding in de toekomst. Maar goed, het is wel super nice! }:]

6. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Lol keep dreaming fool. Verspreid niet zoveel onzin.

En dit bedoel ik niet beledigend.

7. matthijs007

Leuk Bevonden:
    4
    Sorry? Maar waarom zou Crytek, meesters van optimalisering in games de game niet op 1080p laten draaien, tenzij de Xbox One het niet aankan op die resolutie zonder het verwijderen van grafische effecten of het verliezen van frames.

Je kan je er wel weer makkelijk vanaf maken, maar de reden dat Assassins Creed Black Flag, Call of Duty, Ryse, Dead Rising 3 en ga zo maar door geen 1080p zijn is omdat er blijkbaar niet genoeg power in de Xbox One zit om dit eruit te slepen zonder bijkomende framedrops of het verliezen van grafische effecten.

Crytek zijn development meesters, wil je nou zeggen dat zij geen 1080p zouden kunnen creeren als de hardware sterk genoeg was?

Iniedergeval, de Xbox One is gewoon veel zwakker, als je dit kunt toegeven is het ook verder prima om dan nog een Xbox One te halen, maar koop hem niet als je een grafisch hoer bent of de nieuwste cutting edge technologie in huis wilt halen. Want dan zal je toch bij de competitie beter zitten.

8. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Kan je ook normaal reageren of is dit te moeilijk voor je?(Blijkbaar is het tegenwoordig zo lastig om netjes over te komen.) " Niet beledigend bedoelt" komt wel zo over. ;) Is toch duidelijk gezegd dat XB One 4k resolutie games/films kan afspelen in de toekomst. Wat is hier onzin aan? Wacht maar straks hoor ik je wel anders als de meeste games 1080p gaan draaien zowel PS4/One.
    En nog even te reageren op grafisch. Koop dan een PC als je echt puur voor de grafisch shit gaat.

Laatst bewerkt: 22 nov 2013
  9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hoe laat is dat Xbox evenement op Spike TV? Ik loop echt ALTIJD te kutten met die tijden he. Het stond in een van deze threads tijdens E3 en ik had het moeten noteren.

Wow dude...veel lulkoek kraam je uit nu... maareh no offense.

Crytek heeft gezegd dat ze de game op 1080p hebben gehad en uiteindelijk besloten hadden om het op 900p te laten, zodat er veel meer special effects, characters etc op het scherm konden gedaan worden. Met 1080p waarschijnlijk niet. Het is ook niet te zeggen of de PS4 het gemakkelijk op 1080p had kunnen doen. Killzone is schitterend, maar bij lange na niet zo druk als Ryse qua grote hoeveelheden characters enzovoort. Wat jij zegt over dat de Xbox One niet krachtig genoeg is en daarom geen 1080p kan doen in AC4 is waarschijnlijk helemaal niet eens waar. Het lijkt te maken te hebben met bepaalde development tools die achterliggen op Sony, kan ook komen door de upgrades die ineens uit het niets toegepast werden en het kan ook het Esram zijn. Tuurlijk maak jij er weer van dat X1 het niet aan kan. Dude...effe serieus, alsof de X1 normaal gesproken niet een drol als CoD Ghosts op 1080p zou kunnen draaien...come on now. Er is duidelijk iets anders gaande.

10. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Cutting edge graphics heb ik me PC voor.
    PS4 mag nog niet eens de schoenen poetsen van een high end game PC.

Xbone is voor de exclusives en t bankhangen met vrienden :)

11. matthijs007

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet welke shooter jij op je pc hebt gespeeld met graphics van Killzone Shadow Fall? Or Ryse om maar wat te zeggen?

En leis het is alleen bevestigd dat de Xbone 4k resolutie films af kan spelen, post jij dan ff een linkje waar staat dat ze op 4k native games laten afspelen? Of weet je niet wat het verschil is tussen native en upscaled?

En een grote reden voor een next gen systeem is power. En koop jij maar eens een pc met zoveel power als de PS4 voor 400 euro, geloof me, die vindt je niet. Ik ben een console gamer in hart en nieren en heb ze allemaal gehad, hell ik heb net een Xbox 1 te koop gezet in de bazaar.

Waarom is een krachtige console belangrijk als je er 400/500 euro voor neerteld? De mogelijkheden die het systeem zal bieden op de langere termijn. Het feit is dat de PS4 veel krachtiger is dan de Xbox One, dit is geen onzin en zal in de komende jaren wel blijken. Helaas zijn sommige hier blijkbaar te stom of hebben ze een bord voor hun hoofd dat ze de feiten ( dit is geen mening mensen, kijk naar de specs of praat er niet over als je niet weet wat het inhoudt ) niet willen zien.

En prima als je dan nog een Xbox One wil halen, maar ga niet claimen dat het apparaat in de komende jaren makkelijk 1080p gaat halen, als hij current gen ports en first party exclusieve titels nog niet eens op 1080 kan draaien. De games gaan in de komende jaren alleen nog maar geavanceerder zijn, en zullen shaders en andere effecten gaan gebruiken die veel vereisen van een console.

12. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Als jij denkt dat de PC geen betere games heeft kwa graphics zoals Killzone en Ryse dan heeft deze discussie weinig zin.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Wat een hansworst ook he. Negeer vooral alles wat ik net heb gezegd. En please dude...veel krachtiger? Ja dat zien we echt wanneer Ryse zich easily kan meten met Killzone en eigenlijk gewoon mooier is, right? Door de upgrades van de X1 is het verschil alleen maar kleiner geworden. Maar goed...je doet alleen maar tof en negeert alles en blijft als kip zonder kop praten. Heb je net allang uitgelegd wat hoogstwaarschijnlijk de reden is waarom multiplats moeite hebben met 1080p en 900p in het geval van BF4. Daarnaast zijn deze multiplats wel gewoon 1080p

NBA 2K14
    NFS Rivals

We zullen het allemaal wel zien, maar het is allang duidelijk dat je maar wat klets...dus ik vind het goed zo.

14. matthijs007

Leuk Bevonden:
    4
    Je kunt ze me nu laten zien. Je noemt ook geen voorbeelden. Goede argumenten breng je aan man!

15. matthijs007

Leuk Bevonden:
    4
    En kabuto ga je aub inlezen over de specs please je maakt jezelf belachelijk. Developers lullen uit hun nek om hun games te verkopen. Ryse is een crappy game vol bugs..kijk de reviews.

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Zucht...diepe diepe zucht.

Ja op papier is de PS4 een stuk sterker, hoe erg we dat straks gaan zien is afwachten. Dude aub....ik heb het niet over Ryse in de zin van gameplay, ben je nou dan echt zo dom? De graphics man, puur de graphics en hoe soepel het draait. Crytek laat gewoon zien wat er zoal mogelijk is met de Xbox One, een game die GRAFISCH niets onder doet voor Sony's paradepaardje.

Heb zelf nog geen reviews gelezen....maar..buggy? Zeker weten? En crappy? Mja kweenie dude..niet zo crappy als Knack iig. En veel mixed reviews vooral, far from crap kerel.

[yt]UP_YbGa26m8[/yt]

Kijk eens wat een 'class act' Sony is

Lame nadat MS ze had gefeliciteerd met de PS4 launch.

17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Lol, ik zie er wel de humor van in.

Overigens heeft Yoshida ook Major Nelson etc gefeliciteerd.

Klaar met dat schijnheilige gelul van elkaar feliciteren want ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet.

18. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Zo kinderachtig zijn de mannen bij Sony, kijk alleen al naar hun fans zelfde laken een pak ;)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kunnen we weer even normaal doen? matthijs007 mag twee weekjes op vakantie en zien dus weer terug als beide consoles uit zijn.

@ Rest: Vandaag nieuwe Xbox, volgende week de nieuwe Playstation en vandaag haal ik een Vita. In andere woorden good times voor gamers. Reageer er dan ook naar.

edit: net even vluchtig het stuk van DF gelezen mbt de AC patch. Zowel CoD als AC hebben nu een 1080p patch, maar beiden alleen voor de PS4 toch? Het verschil is in ieder geval aanzienlijk. In de comments beweren een aantal mensen dat MS een soort van eis heeft dat multiplats bij de release on par moeten zijn en dat de game daarom later gepatcht wordt. Iemand enig idee?

20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Denk niet dat het waar is, maar ik zou er ook niet versteld van staan mocht het wel waar zijn.
    Gelukkig voor de patches dan dat deze daadwerkelijk het verschil kunnen laten zien.

Deel Deze Pagina