Hmmm, als afsluiter voor de oude generatie ben ik nog ff snel opnieuw begonnen met Dark Souls. Wat blijft het toch een heerlijke game! Vorige keer ging ik als tovenaar dor het leven maar nu ben ik een ouderwetse hakker aan het bouwen! Dat invaden blijft soms wel irritant. Die gasten zijn veeeeel te sterk voor mij. Komen met allemaal gekke Pyromancer spells en shit :|. Blij toe da tik de laatste keer iemand bij me had lopen. K'ga nu, na een uurtje of 8 spelen, weer blighttown in
Dan neem ik aan dat je vanavond wel een keer in Anor Londo bent. Hmm, dan zal ik mijn invasion build weer eens tevoorschijn halen. Welk level ben je?
Level 32 ofzo. Ik moet wel zeggen dat ik niet vind dat ik supergoed ben in dit soort spellen omdat ik normaal gesproken niet zo van dit soort games hou. Heb met name mn strength, vitality en resistance opgewaardeerd, en in minder mate endurance. Is dat een beetje oke voor als ik een hack and slash dude wil? Wat moet ik doen om betere/zwaardere wapens te kunnen dragen? Vorige keer met mn wizard was dat niet echt van belang... Tips/tricks zijn welkom Ik speel btw op de ps3.
Haha, is het echt zo dramatisch? Zitten nu zo'n 10-12 punten in. Niet echt veel trek om weer overnieuw te beginnen. Jullie levelen 'vitality' als defence? Ik merkte met spelen al dat ik af en toe niet zo veel kon hebben....
Basically moet je je voor een solide melee build richten op VIT, END, en STR/DEX. Resistance is compleet overbodig. Check even de stat scaling van je main wapen(s) of je voor STR of DEX moet gaan. Als iets een E-scaling heeft ligt het natuurlijk niet echt voor de hand om punten in die stat te gaan pompen. Zorg daarnaast dat je VIT en END ongeveer gelijk houdt. Endurance heb je nodig voor je stamina en Vitality voor je HP. Defences zeggen over het algemeen niet zoveel, dus ga vooral geen punten in resistance stoppen, of boven de 50% equip load vanwege een bepaald armor.
Hou er trouwens rekening mee dat Vitality niet echt veel zin meer heeft om te levelen als je die stat op 40 - 50 hebt. Na 50 Vitality, krijg je nauwelijks meer HP er bij. Hetzelfde geldt voor Endurance. Na 40 Endurance gaat je Stamina helemaal NIET meer omhoog. Stop de rest inderdaad in Strength of Dexterity, zoals Tripletth al zei.
Je zal verbaast staan hoe snel je er doorheen rent als je overnieuw begint. Alles is nu bekend, je weet ongeveer wat je moet verwachten qua tegenstanders en waar ze staan, dus ga je met meer zelfvertrouwen spelen. Ik ben ook in het begin overnieuw begonnen, maar toen was ik binnen no time waar ik voorheen was gestopt.
Ja en Ja absoluut en Ja misschien wel de beste game-ervaring die ik de afgelopen generatie heb gehad en je angst is wel een beetje terecht want de game is niet aan iedereen besteed maar als het je pakt is het echt geweldig en met niks te vergelijken dus voor 5 euro zou ik altijd de gok wagen en er eens goed voor gaan zitten
Staat ook wel in m'n top 3 eigenlijk van deze generatie. Game draait eigenlijk vooral om geduld en timing, daarbuiten is het niet zo moeilijk als wordt voorgedaan. Dus voor sommigen is die angst terecht maar als je een beetje meer gamet dan gemiddeld, dan hoef je niet te vrezen.