Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vraag me ook af hoeveel ruimte games als Planetside 2 in beslag nemen, dat zal ook wel niet misselijk zijn denk ik
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Op de PC valt het wel mee volgens mij. :)
     
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    Microtransacties Forza 5 gaan op de schop

    De in-game economie van Forza 5 gaat op de schop. De microtransacties zijn geen succes volgens spelers.

    Op Reddit en NeoGaf lieten zij weten dat ze absoluut niet te spreken te zijn over de in-game economie. De ontwikkelaar zegt het commentaar ter harte te nemen. Turn 10 voert alvast wat kleine aanpassingen door om de pijn te verzachten. Later worden definitieve veranderingen doorgevoerd.

    Om te beginnen worden alle auto's dit weekend voor de helft van de benodigde credits aangeboden. VIP-spelers krijgen de 2013 Lotus E21 grand prix auto gratis. Mochten ze deze auto al hebben, dan krijgen ze de 1962 Ferrari 250 GTO. Spelers die het LaFerrari-pakket kochten of de Forza Motorsport 5 autopass, krijgen de 2013 La Ferrari erbij. Om de auto's en pakketten te onvangen zul je even opnieuw moeten inloggen. Turn 10 zegt dat het binnen 24 uur allemaal up-to-date moet zijn.

    Naast deze gratis wagens krijgen spelers tijdelijk ook veel meer credits via het Forza Rewards-programma. In de Limited Edition van Forza zat ook nog een foutje. Daarbij werd de illusie gewekt dat je met 1250 tokens iedere auto zou kunnen kopen. Dit bleek helemaal niet waar. Eigenaars van de Limited Edtion mogen daarom een auto naar keuze uitzoeken. Hier wordt op 16 december een speciale website voor gelanceerd.

    PS4-launchgames Flow en Blacklight weekje uitgesteld

    De PlayStation 4-launchgames flOw en Blacklight: Retribution zijn ongeveer een weekje uitgesteld.

    Sony stuurde gisteren via een persbericht de games door die op de Europese PS4-lancering morgen verkrijgbaar zijn, maar de PSN-games flOw en Blacklight Retribution stonden daar niet bij. Eurogamer deed navraag en Sony meldde dat de games waarschijnlijk "ergens volgende week" verschijnen. Een reden voor uitstel werd niet gegeven.

    Handig om te weten: flOw gratis is voor iedereen die de PS3-versie van de game al bezit. Hetzelfde geldt voor Flower, ook van Journey-ontwikkelaar Thatgamecompany. Flower is wel vanaf morgen te downloaden. Toch nog een beetje teleurgesteld? Dan download je morgen gewoon Resogun (gratis wanneer je een PS Plus-abonnement hebt), dat is volgens ons namelijk dé game om je PS4 mee in te wijden .
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2013
  4. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nog steeds een vulgair systeem, je betaalt al goed geld voor zo'n game en autos unlocken moet gewoon gaan via de ingame credits gaan. Zoals het nu is (en nog steeds met deze changes) hebben ze het unlocken van nieuwe autos zo lastig mogelijk gemaakt zodat je van ellende maar wat credits gaat kopen. :emo:

    Echt gemene en vooral schaamteloos gierige mannetjes daar bij Turn10 en MS Game studios, snap niet hoe die gasten daar s'nachts slapen.
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ga er maar vanuit heel erg goed, op een super zacht bed dat volledig uit Dollar-biljetten bestaat. :+
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja als je in een dikke getunede M3 rijdt doe je het goed. :+
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Logisch aangezien de PS4 sterker is en nu makkelijker is om voor te programmeren (in tegenstelling tot de PS3 ). De verschillen zullen altijd in het voordeel van de PS4 uitvallen.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat weten we pas over een paar jaar alleen. Al deze games zijn gemaakt terwijl de consoles ontworpen werden. Als straks iedere developer alle tools hebben van MS en Sony en gewend zijn aan de nieuwe systemen kunnen we een oordeel vellen.
    Daarentegen wordt Ryse dan weer gezien als mooiste next gen titel. Het is gewoon moeilijk om nu te oordelen.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2013
  10. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    Microsoft may unlock "hidden" Xbox One performance boosts in time, suggests Witcher 3 dev

    "It will happen, eventually, but right now we are preparing for it."


    Eurogamer's latest Witcher 3 write-up veils an intriguing little snippet about the future of Xbox One, care of CD Projekt's lead engine programmer Balázs Török. According to Török, Microsoft gradually "opened up" ways of getting "more" out of the Xbox 360 across 2007 and 2008, and this may be the case with Xbox One, too.

    The Witcher 3: Wild Hunt is due on Xbox One, PS4 and PC at some point next year. The developer has had a relatively easy time of it on all platforms (you might want to click the source link for the stuff about PS4), though it hasn't yet had the chance to optimise each version of the game. "The Xbox One is pretty easy to understand because not just the hardware is similar to the PC, but everything like the [software development kit], the [application programming interface] is really similar to what you would find on a PC," Török noted.


    Some teams claim to have all but "maxed out" the Xbox One's capabilities at launch. Török feels this is very unlikely to be the case, drawing on his experiences with Xbox 360. "I saw how Microsoft opened up certain parts that they hid before from developers," he said. "They opened them up, like, 'OK now you can have this back door, and it's risky but you can do this and that...' This is how developers learned a little bit more and more every step. From Microsoft it was a good way to do it - to always let the developers do a little bit more."

    Will Xbox One developers benefit similarly? "I don't know because we are not at the stage where they would open up something new. We have what we have right now, and maybe we will have some more low-level access in the future.

    "It's not like they would open up new hardware or anything - there's nothing new in there," Török cautioned. "It's new ways to do something. Both companies are already using all the knowledge they have from previous products to make the API tailored to games ... so I expect that they will do something like, 'OK now you can do this; it's extremely risky - only do this if you know what you're doing! But you can do this.'

    "It will happen, eventually, but right now we are preparing for it."
     
  11. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Klopt, maar gaat dit veel uitmaken? De PS4 heeft 18 compute units in de GPU, terwijl de Xbox One er maar 12 heeft. Zelfs Tweakers.net geeft aan dat dit een beetje karig is als je apparaat 1080P moet renderen. En dat zijn nou niet echt hardware leken.
     
  12. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    Zoveel verstand heb ik er niet van kwam dit tegen en dacht post het hier.:+
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat verhaal geld voor beide consoles...fuck, zelfs de WiiU...als developers er aandacht aan zouden besteden.

    Na verloop van tijd komen ze er altijd achter om er meer uit te trekken; zie games van 360 at launch, en nu bv.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup optimalisatie is de kracht van consoles. Ik bedoel GTA 5 was denk ik geeneens mogelijk 2 jaar geleden.
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Bedenkt worden met de hardware is een bekend verhaal voor elke console generatie.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    De XOne heeft idd een boost optie, maar hoe werkt die precies? Ik moet het nog zien, vooral wanneer het ongeveer hetzelfde werkt als het overclocken van de GPU op de PC. Dan krijg je zeker iets hogere snelheid, maar je hardware lijdt er wel onder (hitte opbouw is significant). Dus het kan alleen met beleid.
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is gewoon een kwestie van niet alles vertellen als ik dat zo lees. Al valt er software technisch ook veel te patchen enzo en er is natuurlijk dé cloud ook nog.
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    De apparaten verschillen. Kwa hardware is de PS4 beter. Dat is een feit. Dan nog is het de vraag of ontwikkelaars daar NU al alles uit kunnen halen. Betwijfel ik ten zeerste ;)

    Games zullen er in de loop der jaren beter uit gaan zien. Hebben we bij de oude generatie ook gezien.

    Over die boost? Tja, dat kan. Maar technisch kunnen ze niks aan dat ding aanpassen. Het is aan de ontwikkelaar om verschillende methodes te gaan gebruiken om zo het maximale te kunnen bereiken. Kijk naar GTA 4 en vergelijk dat met GTA 5. Ervaring met het apparaat is het belangrijkste. Dan heb ik het puur over het programmeren. Want hardwarematig kan je niks verbeteren. De Cloud? Dat is tot nu toe PR-gebrabbel. Op papier kan het... nu in het "eggie" nog. Alhoewel ik betwijfel of er 300% uitgehaald kan worden. Arme mensen met een slechte verbinding.

    ... overigens neig ik gewoon nu naar de PS4. Dan maar geen KI, Forza en Halo. Laatstgenoemde speelde ik nooit online trouwens, scheelt een hoop :+
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2013
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Je was eerst aardig Xbox minded, toch? Is het puur om de verschillen van third party games nu en dingen als dat installeren gewoon veel en veel sneller gaat? Ik kan het aan de ene kant wel begrijpen, de X1 is een all in one en niet 100% gericht op gaming, dat is de PS4 gewoonweg wel. Qua dat kan ik goed begrijpen dat mensen voor PS4 kiezen, maar ik blijf het veel te vroeg vinden om de X1 maar af te schrijven. Geen idee of je dat bedoelde, maar zo komt het wel een beetje over. :)
     
  20. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja DE CLOUD, daar trapt niemand meer in denk ik :+

    Het feit blijft dat de PS4 gewoon betere hardware heeft en voor een console die weer tot in de treuren mee moet gaan is dat zeker een van de grootste factoren waar je rekening mee moet houden.
     

Deel Deze Pagina